Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Detta är en relativt gammal nyhet men kanske
nytt för någon. [V] Två av mina favoritförfattare, Mark Millar och Kevin Smith slår nu sig samman och skriver en fortsättning på Hit-Girl (Kick-Ass sidekick eller var det snarare Kick-Ass som var side-kick till Hit-Girl?) Jag tror och hoppas det blir film av detta med. Läs vidare Comicbook.com:

"Teen vigilante Hit-Girl is returning in a self-titled ongoing comic series, with co-creator Mark Millar writing the first arc, illustrated by artist Ricardo Lopez Ortiz. Kevin Smith will script the series’ second arc.

RELATED: Millar’s New Kick-Ass Is a Black, Female Military Veteran

“I’ve written the first big storyline, and this of course will also be the first graphic novel,” Millar told Comicbook.com. “But just like [Kick-Ass] this is an ongoing monthly we’re launching, and every big arc has a superstar creative team. I’m being followed by someone better by the name of Kevin Smith, and his idea is just so unique. Mine takes place in Colombia, his in LA, and every arc will be in a different country. Other creators lined up are Frank Quitely, Rafael Albuquerque, Pete Milligan, Eduardo Risso, Daniel Way. There’s an Asian artist I’m in love with called Kim Jung Gi, and he’s doing a big arc. It’s very high end. We’re spending a lot of money and just hiring people [I’m] obsessed with.”

Det här skall bli riktigt spännande tycker jag. Vad tycker ni?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:Millar told Comicbook.com. ... "There’s an Asian artist I’m in love with called Kim Jung Gi, and he’s doing a big arc. It’s very high end. We’re spending a lot of money and just hiring people [I’m] obsessed with.”

Jag har för mig att en kompis nämnde just Kim Jung Gi i något sammanhang ganska nyligen. Tydligen ska han ha haft en ganska långtråkig militärtjänst i Sydkorea, och istället lagt ned en väldig massa tid på att teckna fordon och dylikt. Numera brukade han åka runt på mässor och göra liveteckningar där han typ börjar med en skruv innan han bit för bit går vidare och utvecklar teckningen till något knäppt överspäckat, bemannat monsterfordon...

(...om jag inte blandar ihop med någon annan korean?...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:Millar told Comicbook.com. ... "There’s an Asian artist I’m in love with called Kim Jung Gi, and he’s doing a big arc. It’s very high end. We’re spending a lot of money and just hiring people [I’m] obsessed with.”

Jag har för mig att en kompis nämnde just Kim Jung Gi i något sammanhang ganska nyligen. Tydligen ska han ha haft en ganska långtråkig militärtjänst i Sydkorea, och istället lagt ned en väldig massa tid på att teckna fordon och dylikt. Numera brukade han åka runt på mässor och göra liveteckningar där han typ börjar med en skruv innan han bit för bit går vidare och utvecklar teckningen till något knäppt överspäckat, bemannat monsterfordon...

(...om jag inte blandar ihop med någon annan korean?...)


Intressant stämmer säkert. Se youtube:

https://m.youtube.com/watch?v=3oQEPB0Lus4

https://m.youtube.com/watch?v=nMVJfp834uw

https://m.youtube.com/watch?v=_5-2kZgZAHQ

Tänkte om man kunde teckna så..va underbart livet hade varit då. [V]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av BoJustBo »

Tyvärr är detta kanske de två författare jag hatar mest av alla jag läst, visst finns det tråkigare mer clichefylda författare, men dessa två gör mig aktivt arg när jag läser deras serier. Önskar Kick-ass var så bra i serieform som första filmen var.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kevin Smith skriver andra delen av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av spindelmannenelektra »

BoJustBo skrev:Tyvärr är detta kanske de två författare jag hatar mest av alla jag läst, visst finns det tråkigare mer clichefylda författare, men dessa två gör mig aktivt arg när jag läser deras serier. Önskar Kick-ass var så bra i serieform som första filmen var.


Oj jag älskar det mesta skrivet av dessa herrar. Jag har läst många av deras serier och tittat på nästan alla deras filmer. Smaken är som baken. [:)] Jag tyckte "Kick-Ass" i serieform var bättre än filmen. Jag längtar till denna uppföljare. Hit-Girl i "Kick-Ass", Eleven i "Stranger Things" och X-23 i "Logan" är bland mina favorit filmhjältinnor.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av Agentum »

Millar är ok men Smith avskyr jag totalt, men tydligen har han fans ännu trots skräpet han producerar mestadels, en bra sak är väl dock att han inte släppa loss på etablerade serier nu iaf.

Påstår ju alltid att han är den största fan till allt han ska göra, men iofs typiskt amerikanskt att missbedöma sin förmåga [:o)]

Gillade inte kick-ass film eller serie så det här är inget för mig antar jag.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av super85 »

Smiths run på Green Arrow var toppenbra. Gillar även hans Daredevil. De Batman miniserier han gjorde för några år sedan tyckte jag var dåliga .


Smith är väl enda anledningen jag kan tänka mig att läsa första numret på denna.

Millar däremot är en av de mest överskattade manusförfattarna de senaste 15-20 åren. "Superman Red Son" är en helt godkänd serie av honom, och hans "Swamp Thing" var också helt ok. Rent allmänt är han en typisk överskattad britt som lever på att "chockera" med pubertala grejer.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag kom ihåg när jag kollade på Kevin Smiths filmer för första gången. Det var 2001 jag hade just åkt inlines/rullskridskor genom Irland/NordIrland/Skottland/England och Wales och befann mig hos min australiska halvsyster i London. Hon hade en masssa filmer av Smith och jag slukade dem medans hon jobbade. Jag blev så förälskad i dem för de handlade om ”comic geeks” som jag själv. Då 2001 tittade jag på ”Clerks”, ”Mallrats”, ”Chasing Amy” och” Dogma”.

Jag älskade dem dessa geeks, där allt snurrade runt serier och filmer. Precis som det gjorde för mig. Sen kände jag väl speciellt för dessa då jag själv inte hade någon kompis som hade intresse för serier. Genom att titta på dem fick man ju nästan nya serietidningskompisar. (Har inga polare nu heller som gillar serier, förutom Er här på serieforumet). "Clerks" kostade väl ingenting knappt att göra men desto bättre var den. Jay och Silent Bob var roliga och udda typer/karaktärer. Kom speciellt ihåg ”Mallrats” när de snackade med Stan Lee själv. Lee menade på om man hade alla serier i hela världen så vore ändå den där speciella tjejen vara mer värd. De höll inte ”geeksen” med om, inte jag heller tror jag.. De tog slut med min egen tjej som jag hade dejtat i 9 år när jag drog iväg på den där inlinesresan. Inte så kul men tillbaka till att titta på Kevin Smiths filmer. Som sagt jag blev helt såld på dessa geeks. Efter detta har jag börjat samla på Kevins filmer och har väl nästan allihopa. På sistone tycker jag hans filmer blivit lite mer upp och ner. Den senaste ”Yoga Hosers” tycker jag nog är hans sämsta med hans relativa nya ”Red Estate” diggar jag skarpt, så oförutsägbar,rätt realistisk och hemsk. Hans sista skräckfilm tyckte jag var väldigt läskig faktiskt.

Har väl inte läst så mycket serier om Kevin (ursäkta uttryckte mig fel förut i förra inlägget) men jag läste hans "Spider-Man & Black Cat" och tyckte mycket om hans monologer och sätt att gå närmare in på karaktärerna. Tror jag skulle digga hans "Green Arrow" med. Nu har han väl gjort några "Super-Girl" episoder också. Jag har tittat på 7 av hans stand-up comedy och diggar dem starkt. Han kan nästan säga vad som helst och så flabbar jag. Ibland är han riktigt dålig men jag gillar han ändå hehe.

Mark Millar började jag gilla när jag gick med på detta underbara forum 2007 tror jag det vara. Det var många av Er som diggade Millar då. Läste först hans ”Marvel 1985”, den är ju helt sjukt bra. Fortfarande en av mina favoritserier. Sen läste jag ”Wanted” också bra. Hans ”Ultimates” diggar jag skarpt. Visst han spårar ur ofta men det tycker jag är kul. Kul när det händer nåt. I main-stream serierna spårar de ju inte ur så ofta. Sen tyckte jag mycket om hans "Amazing Spider-Man" run med. I en serie dödas Spider-Man men det visar sig var ett fan som klätt ut sig. Men som sagt han går ofta över gränserna vad som är tillåtet ibland och det tycker jag Kevin med gör. Därför diggar jag dem starkt. Sen kom ju "Kick-Ass" och den är jag helt, helt såld på speciellt Hit-Girl. Och nu slår sig dessa herrar samman. ”I can't wait”. ”Wanted” är ju bra och ”Klingsmann” är ju skitcool.

Borde väl läsa mer DC serier av dessa herrar. Men jag har fullt upp med Marvel än så länge.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kevin Smith skriver andra del av Millars nya Hit-Girl.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag läste just första delen av "Hit-Girl- Colombia" av Mark Millar. Den var riktigt vass, väldigt våldsam. Dock tycker jag originalet Kick-Ass och Hit-Girl var bättre. Men det skall bli spännande att se vad som händer i 2:an när Hit-girl är i Canada. Jag tänkte köpa den snart.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar