Tidningar som lägger ner

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Bear
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 22:32
Ort: Sweden

Tidningar som lägger ner

Inlägg av Bear »

Nu såhär i slutet av året, så kommer två serietidningar försvinna från seriehyllan. Dels så gäller det "Lego Star Wars"-tidningen som brukar innehålla serier, pyssel och knåp, samt att man får en liten legofigur till.
Dels så gäller det också "Nya serieparaden" som nu har sitt sista nummer ute, och med nedläggningen av den tidningen, så är det väl första gången på över 30 år som Ernie inte längre publiceras i någon svensk tidning, även om det bara är repriser numera då serien lagt ner.

Fler står förmodligen på tur att försvinna.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tidningar som lägger ner

Inlägg av Grumme »

Med tanke på hur förtvivlat svårt Egmont har att ge ut de bästa norska humorserierna i albumformat på svenska, så är jag lite förvånad över att min favorittidning Pondus fortfarande ges ut.
Det är förvisso något jag är glad över, men jag stör mig på hur många underbara album jag går miste om bara för att jag inte vill köpa dem på norska. [:I]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tidningar som lägger ner

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:Med tanke på hur förtvivlat svårt Egmont har att ge ut de bästa norska humorserierna i albumformat på svenska, så är jag lite förvånad över att min favorittidning Pondus fortfarande ges ut.
Det är förvisso något jag är glad över, men jag stör mig på hur många underbara album jag går miste om bara för att jag inte vill köpa dem på norska. [:I]

Flera av de största namnen ligger ju på Strand Comics, och inte direkt på Egmont. Nemi ligger på Egmont, men har ju numera blivit en biserie i Pondus-tidningen. Vad det gäller Kollektivet, kan jag ju förstå om Egmont är tveksamma över marknaden.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar