Lille Rikard tillbaka!

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Lille Rikard tillbaka!

Inlägg av Ingemar »

Idag kom första numret av nya Bamse-reprisboken, Bamses Äventyr. Mitt i boken finns första äventyret med Lille Rikard, färglagt och, tyvärr, med en extraruta i början på varje sida som någon lagt till för att ersätta logotyprutan som fanns på varje sida från början. Men det är hur som helst kul att se den här serien, nedlagd och knappast alls publicerad på mer än 30 år, dyka upp i det här formatet. Hoppas den får fortsätta!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Låter skoj, den borde man kanske skaffa om den inte är för tokdyr ...
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Hade knappt hört talas om Lille Rikard innan, men nu när jag läst serien är jag helt frälst! :)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Nu har jag skaffat mig ett nummer av "Bamses Äventyr" också. "Reprisbok" fick mig att tänka på påkostade inbundna saker, men det här var ju som ett mellanting mellan en tidning och ett album (i ganska litet format), och inte dyr alls ...

Här förekom en ganska mysig dubbelepisod av Lille Rikard, först provar han på att jobba som Kung och sedan hamnar han bland indianer och vita soldater i något som nästan kan liknas vid en barnanpassad Blueberry ... Båda episoderna kan helt klart kallas politiska, men inte överdrivet så, och mer liberalt omtänksamt än kommunistiskt ...

(Edit: ett par typos och ett tappat "inte".)
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Jo, i senaste numret (avsnittet med Kung Rikard) ser man tydligt att Andreasson influerats av Gottfredsons King of Medioka.
Skriv svar