Ökänd Traderasäljare avstängd

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
pastai
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 mar 2014, 21:05
Ort: Göteborg

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av pastai »

Ringde honom angående utebliven leverans. Han är död, sa en kvinna. Vilket ju är synd om det är sant
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Wakuran »

Någon vet väl vad han egentligen heter? Det går väl att bekräfta genom offentliga register?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Någon vet väl vad han egentligen heter? Det går väl att bekräfta genom offentliga register?

På adressen finns det numera bara registrerad en kvinna med samma efternamn. Så det låter ju inte helt otänkbart att han avlidit. Relativt nyligen var det en man som dog vid pendeltågsstationen, men denne var äldre tror jag.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Magnus »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Någon vet väl vad han egentligen heter? Det går väl att bekräfta genom offentliga register?

På adressen finns det numera bara registrerad en kvinna med samma efternamn. Så det låter ju inte helt otänkbart att han avlidit. Relativt nyligen var det en man som dog vid pendeltågsstationen, men denne var äldre tror jag.


Igår fanns han fortfarande med i ratsit´s register.
Idag är han bortplockad.
Det tyder på att uppgiften att han avlidit stämmer.

Undrar vad änkan kommer att göra med alla tidningar han lämnar efter sig?
Hoppas hon inte slänger allt, utan säljer det till något anktivariat i Stockholmtrakten.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Rufus »

Magnus skrev:Hoppas hon inte slänger allt, utan säljer det till något anktivariat i Stockholmtrakten.


Fast först hoppas jag att någon sorterar ut de tidningar som folk faktiskt har köpt
och betalat för och skickar till dom.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av burnout »

Den som vet med säkerhet är "T.E". han har kontakt med honom. Det ska vara en mycket stor och bra samling han ska ha, mycket fina godbitar måste det finnas bland alstren där.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Magnus »

burnout skrev:Den som vet med säkerhet är "T.E". han har kontakt med honom. Det ska vara en mycket stor och bra samling han ska ha, mycket fina godbitar måste det finnas bland alstren där.


Dock saknade han tydligen totalt känsla för adekvat förvaring.
Near mint-tidningar travade i vanliga ica-kassar...
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Agentum »

Ärligt, det är väl inte kul att nån är död, men just för seriehobbyn i landet är det ingen förlust alls.

Kanske kan äntligen nåt vettigt komma ur det han ägde, men risken är nog att sånna som T.E. köper upp det där för nåbn mindre summa och så är cirkeln sluten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Kung Orne I »

Agentum skrev:Ärligt, det är väl inte kul att nån är död, men just för seriehobbyn i landet är det ingen förlust alls.

Kanske kan äntligen nåt vettigt komma ur det han ägde, men risken är nog att sånna som T.E. köper upp det där för nån mindre summa och så är cirkeln sluten.


En bra sammanfattning som ingen annan vågade skriva... [8)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
tlaago
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 19:24

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av tlaago »

Ser ut som avstängningen blev permanent den här gången ;-)
Synd bara att det var han hann avslutade sig själv permanent innan tradera kom på att det var deras ansvar.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Wakuran »

Rätt sorgligt alltihop. Både att man öht funderar på att han skulle låtsas vara död för att komma ifrån trubbel, och på att Tradera inte gjort något åt honom trots den enorma mängden klagomål. [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Magnus »

Wakuran skrev:Rätt sorgligt alltihop. Både att man öht funderar på att han skulle låtsas vara död för att komma ifrån trubbel, och på att Tradera inte gjort något åt honom trots den enorma mängden klagomål. [B)]


Det har hänt tidigare, före 2000-talet och tradera-tiden, att han gömt sig för hotande personer. Det är en mycket lång karriär av oseriösa affärer och blåsningar vi talar om.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Rufus »

Nu kan det väl vara så att han faktiskt har dött? Eller har det visat sig att så inte är fallet?
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Nima »

Jag vill bara snabbt flika in att vi håller ämnet fritt från sarkastiska/skämtsamma kommentarer.
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Någon vet väl vad han egentligen heter? Det går väl att bekräfta genom offentliga register?

På adressen finns det numera bara registrerad en kvinna med samma efternamn. Så det låter ju inte helt otänkbart att han avlidit. Relativt nyligen var det en man som dog vid pendeltågsstationen, men denne var äldre tror jag.

OT.
Var det den här historien som togs upp i Uppdrag Granskning, nyligen? Han nämndes väl iofs med namn där?
/OT
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av burnout »

Wakuran skrev:OT.
Var det den här historien som togs upp i Uppdrag Granskning, nyligen? Han nämndes väl iofs med namn där?
/OT



När sändes det programmet? Skulle "steele" ha varit med där? Varför då? Finns väl värre saker än hans försäljningar?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:OT.
Var det den här historien som togs upp i Uppdrag Granskning, nyligen? Han nämndes väl iofs med namn där?
/OT

Jag tittar ju inte på tv men det har jag svårt tro. Det var bara en notis i lokalblaskan tror jag att någon äldre man hamnat under pendeltåget. Det skedde på Steeles station men i övrigt har de ingenting med varandra att göra. Mannen på staionen var typ 20-30 år äldre.

Även om Steele är ökänd inom seriekretsar och litterära sfkretsar så är han knappast någon som Uppdrag granskning skulle bry sig om.

Wakuran, du har uppenbarligen ingen som helst koll på honom så varför trasslar du till det med saker som kan feltolkas av de som inte läser ordentligt? Kan du inte bara hålla dig ifrån sådant som du inte är insatt i, istället för snurra till allting.

Du menar väl detta avsnitt antar jag.
http://www.svtplay.se/video/1922173/del-10-av-20

Finns ingen som helst koppling mellan denna person som det handlar om i programmet och Steele.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag mindes fel, det skiljer bara cirka 15-16 år mellan den jag nämnt och Steele.
http://www.dn.se/sthlm/66-aring-dod-i-t ... -tullinge/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av burnout »

Spekulationerna över avstängning mm om "steele" är härmed avslutad.

Han "Steele" avled den 12-03-2014 pga. sjukdom Han skulle ha fyllt 52 år i år (2014). Han efterlämnade Fru och Barn.

(namnet skrivs inte ut, vet ni inte vad han heter så är det oväsentligt)
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av pogono »

Nu ligger hans sf-boksamling ute på tradera.
Skriv svar