Ökänd Traderasäljare avstängd

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
xylofon
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 10 jul 2008, 14:56

Ökänd Traderasäljare avstängd

Inlägg av xylofon »

Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Vad har han gjort för något? Han verkar ha fått mååånga positiva omdömen men också lite väl många negativa.
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Säg inte hej ännu ... kan ju bara vara en obetald faktura ...
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Men än skiner solen.[:)]
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

[quote="alexzien"]

Vad har han gjort för något? Han verkar ha fått mååånga positiva omdömen men också lite väl många negativa.
[/quote]

De negativa omdömena har varit ännu fler, men om man systematiskt
använder sig av hämndomdömen, så har åtskilliga gått med på
att man tar bort respektive sågningar...

Fast man undrar vad som var droppen, klagomål till Tradera
har ju knappast hjälpt tidigare. Antar att han snart dyker upp
igen, i en form eller annan. Det enda som kanske kan stoppa
honom är väl skattemyndigheterna, det är ju inte ett litet antal
auktioner han gjort, knappast något som kan bedömas som
"hobbyverksamhet"...

Jens
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

Det var verkligen på tiden. Dock lite konstigt att han blev avstängd nu med tanke på att det var tre månader sedan han fick ett negativt omdöme senast.

Risken är precis som zlv säger att han bara ligger efter med en faktura och är på banan igen inom kort.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Intressant att läsa vederbörandes personliga meddelande. Ödmjuk kille... [B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
comicaze
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 sep 2006, 00:04
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av comicaze »

Förmodligen kommer han väl tillbaka igen - på något sätt. Just nu är det bara att njuta av att han fått en motgång. Jag stötte på honom för första gången för ungefär 25 år sedan och redan då var det problem. Han har förstört för många - inte bara seriesamlare. Jag skulle kunna skriva en bok (nåja, en novell) om hans förehavanden...
comicaze
Användarvisningsbild
Sandman
Fine
Inlägg: 211
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 03:38
Ort: Sverige

Inlägg av Sandman »

Gjorde som Kung Orne 1. Läste personliga meddelandet. Fy F¤n för jobbig person. Jag skulle aldrig lägga något bud om jag läste ett sådant meddelande innan.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

Nu vet jag inte om den här har varit uppe tidigare, men jag råkade av en slump (jo det är faktiskt sant) googla på steele och hittade då den här sidan:
[url]http://www.anzwers.org/free/steele/[/url]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Tack, det var inte en dag för tidigt [:X]´
Mannen är totalt wacko.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

jag funderar om inte det är något annat än en obetald räkning. Den skulle ha varit betald nu i så fall och han skulle ha varit igång igen. För jag tycker det är ovanligt att han fortfarande är avstängd. Kan det vara så att det kanske ligger en polisanmälan eller något annat bakom?
man kan bara gissa på orsaken, men är det något annat så kommer han aldrig in mera på Tradera för folk i serievärlden skulle nog hålla ögonen på hans grejor och meddela tradera om han kom tillbaka under annat namn.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Det kan inte vara så att Tradera upptäckt att han aldrig lämnar andra betyg än minus själv, hämndminus dessutom? Det är ju inte så bra för deras betygssystem även om han får gott om plus själv. Jag bara gissar.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Ska han lösa gamla "surdegar" då har han jobb. Dom som har lämnat neg. har inte gjort det på djävulskap utan av en orsak.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="burnout"]

Ska han lösa gamla "surdegar" då har han jobb. Dom som har lämnat neg. har inte gjort det på djävulskap utan av en orsak.
[/quote]

Plus alla praktisk problem det skulle innebära att reda ut kanske ett år gamla grejor. Nej, det är ingen trolig förklaring. Något annat måste ligga bakom. Någon form av tvist mellan säljaren och tradera, tror jag på.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="Thomas E"]

Jag kan iallafall konstatera att han numera "bara" har 20 neg det senaste halvåret. Jag kan svära på att det var 40-50 alldeles nyss. Och jag vet att totalt antal NEG-personer var > 150, nu är det 148. Så någonting händer.
[/quote]

Kan det inte vara att de lämnade negativa faller ur systemet efter ett år?
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Magnus"]

Kan det inte vara att de lämnade negativa faller ur systemet efter ett år?
[/quote]

dom neg. finns kvar hela tiden, dom faller inte bort.

Han har fått ett nytt neg. idag verkar det som, så nog har han att göra om han ska reda upp detta.
Användarvisningsbild
S.B.
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 06 sep 2007, 13:58

Inlägg av S.B. »

Det kan nog stämma det Thomas E skriver.
I mars köpte jag tidningar av den ökände. Mejlade och ringde angående reklamation men fick inget svar, och lämnade således sakligt negativa omdömen som genast besvarades med vansinnigt negativa dito. Samma dag och dagen därpå fick jag mejl där han frankt bad mig att dra tillbaka våra omdömen. Jag besvarade vänligt och sakligt dessa mejl men fick inget till svar.
Sen långt senare, 30/7 och 10/7, kom ånyo korta mejl i ärendet, som jag inte längre fann mödan värt att besvara: "Nu är det dags att lämna det gamla bakom sig. /.../ Bägär [sic] att bägges Negativa omdömen återkallas !"
I helgen ringde han och föreslog att få kompensera mig. "Jag vore tacksam om du
mailade Tradera Support snarast möjligt." Han ville dock inte erkänna att han gjort något fel: "Det här är ju passè nu. Vi har ju gjort upp i godo och du har visat dig vara en Seriös köpare."
Slutet gott, allting gott ;)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

[quote="Thomas E"]

Jag kan iallafall konstatera att han numera "bara" har 20 neg det senaste halvåret. Jag kan svära på att det var 40-50 alldeles nyss. Och jag vet att totalt antal NEG-personer var > 150, nu är det 148. Så någonting händer.
[/quote]

Vore kul om han i så fall städade upp i saker innan Tradera.
Köpte en "Lilla Fridolf" jul 1963 i "Vf" och en Kalle Anka 1949/3
i "F/G" med inköpsvärde på åtskilliga hundralappar för ett
rejält antal år sedan. Fast då fick jag ju trots allt äkta
fotostatkopior av sidorna som fattades...[}:)]

Jens

(Som fortfarande inte har någon ny Kalle Anka 49/3, någon som har
en till salu, ev utan omslag, för restaurering?)
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Jag bara hoppas inte alltför många lockas dra tillbaka sina negativa så vi även i fortsättningen slipper denne notoriske bedragare som förstört för så många seriösa köpare genom att leverera undermåliga varor och sedan konstant lämna negativt hämndomdöme.
På tiden att Tradera faktiskt tar sitt ansvar och sätter stopp för denna typ av bedrägliga säljare som lever på att lura folk!
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Skriv svar