Hur kul är Aftonbladets serier egentligen?

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="AndreasEriksson"]

Men tycker ni att Spindelmannens dagsstrippar är bra då? Jag har läst åtminstone de senaste 5-10 åren och det är inte så värst mycket att hänga i julgranen enligt mig. I så fall borde man kanske backa till de första dagsstrippäventyren från 1970-talet?
[/quote]

Man kunde väl kanske börja från början. 70-talet med Romita och framåt. Fast jag tycker mycket om Spidey nu också. Jag beställde just en Amazing Spider-Man 36-tidningsprenumeration från Marvel. $49.97 dollar billigt pris.

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Borde inte någon förändring ske snart nu? Ännu har ju inget hänt.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Nja, sådant tar väl ett tag. De brukar ha lång framförhållning.
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Och jag som klagar på Sydsvenskans serier! Inte många av de uppräknade som jag tycker är kul att läsa. Det skulle väl i såfall på sin höjd vara Ernie, men inte ens den kan vara underhållande varje dag. Även om jag aldrig läser Aftonbladet - om man inte räknar artiklar på nätet, förstår din frustration Shuberg. Det verkar mest vara gammal skåpmat som inte alls är så kul att läsa som den en gång var. Onekligen dags för att damma av seriesidorna...
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
LuZeke
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 23:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av LuZeke »

Jag tycker det skulle vara kul om dom verkligen gjorde en ordentlig overhaul. Snarare än att byta ut ettpar strippserier mot andra strippserier så skulle jag vilja se fullsides serier (möjligen vänsa på sniskan så de kan få in två sidor på en, med tanke på det stora formatet.

Och dessutom... varför bara en fnuttig sida (är ju inte ens det)? Bilaga!
Jag förbehåller mig rätten att motsäga mig själv hur mycket jag vill, så länge min poäng går igenom.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Äh lägg ner, en skvallerblaska, de kan göra som Expressen och ta bort serierna, läsarna är ändå för korkade för serieläsande:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

[quote="Agentum"]

Äh lägg ner, en skvallerblaska, de kan göra som Expressen och ta bort serierna, läsarna är ändå för korkade för serieläsande:-)
[/quote]
Tycker det är kul att Expressen ändå har "veckans Wanloo" (eller vad den nu heter) på kulturdelen.
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

[quote="Agentum"]

Äh lägg ner, en skvallerblaska, de kan göra som Expressen och ta bort serierna, läsarna är ändå för korkade för serieläsande:-)
[/quote]

Du har visserligen rätt, det är inte mycket till tidning. Men de som faktiskt läser den måste ju ha bra serier att läsa så att den inte blir helt värdelös. [;)]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Att lägga ner seriesidan vore det allra sämsta. Seriesidan i kvällstidningar, dagstidningar och veckotidningar var min egen första kontakt med seriemediet, och jag tror att det är en bra inkörsport.


Användarvisningsbild
LuZeke
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 23:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av LuZeke »

Om man ska va riktigt krass, förstå hur många det är som läser tidningen (oavsett vilken åsikt man har). Om svenska serietecknare skulle få chans att visa upp sig i den skulle det innebära gigantisk publicitet (åtminstone i jämförelse med tidigare). Kanske inte direkt, men om serien går hem hos tillräckligt många kommer de förhoppningsvis leta upp serien på egen hand efter att den gjort sitt i aftonbladet.

Jag har inte mycket till övers för de flesta dagstidningar själv. Men om man inte skulle hoppa på en sån chans när den visar sig, enkom för att tidningen i fråga inte uppfyller ens egna kvalitetskrav, så skjuter man sig i foten något.
Jag förbehåller mig rätten att motsäga mig själv hur mycket jag vill, så länge min poäng går igenom.
Användarvisningsbild
Spiring
Good
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 14 feb 2008, 08:31

Inlägg av Spiring »

[quote="burnout"]

[quote="Rosen"]


Om nån missade det så började Svenskan från och med i torsdags att börja trycka Fantomen i färg. Detta upprörde tydligen läsarna; en arg insändare publicerades, och imorse var Fantis svartvit igen.

[/quote]

Fantis i en dagstidning SKA vara sv-v.
[/quote]

Har fortfarande inte smält att Svenskan döpt om den från Dragos.
Varför bli andfådd för att bli accepterad?
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Inlägg av manter »

Jag tycker att Aftonbladet skulle köra alla TOM PUSS från början till slut.Har saknat den sen den las ned i DN för bra så många år sen.Det måste vara många avsnitt yngre människor och även äldre aldrig har läst.En klar höjdarserie av många räknas den som den bästa efter Carl Barks.
manter
Användarvisningsbild
bromolla
Avstängd
Inlägg: 299
Blev medlem: mån 13 jul 2009, 17:17

Inlägg av bromolla »

Läser folk fortfarande kvällstidningarna i pappersform?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Aftonbladet? På papper? Så usla serier som möjligt, så de inte blockerar sverigerättigheterna för något som är bra! [8D]
Skriv svar