Ny serietidning - Arne Anka

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Mikael Sol
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 03 aug 2006, 08:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mikael Sol »

buster89: Vilka bi-serier tycker du ska vara med då?
Vi i redaktionen är alltid öppna för läsarnas åsikter.
(och det är Schibsted som ger ut Arne Anka-tidningen i Sverige)
Läs serietidningen [url="http://babian.se/"]babian.se[/url]gratis på nätet.
buster89
Very Good
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 21 aug 2009, 03:41

Inlägg av buster89 »

[quote]
(och det är Schibsted som ger ut Arne Anka-tidningen i Sverige)
[/quote]

Aha. [8D]

Som sagt tycker jag att de flesta bi-serierna i tidningen känns för "tillfälliga." Det är bra att mindre etablerade tecknare får chansen, men det vore lönsamt om det förekom serier som stod mer i stil med Arne Anka:s satiriska ton. "Smakfascisten" har en kul titel, men den är alldeles för vardagslig och torr efter min mening. Samma sak med "Personal-Jesus." Visst, humor är i stor grad objektivt och jag säger inte att jag förväntar att gilla allt som finns i tidningen, men snarare att dom inte platsar i en Arne Anka-tidning. Satsa på lite mer satiriska serier som "sätter sig," precis som Arne själv gör. T.ex.: "Strid" av Jakob Martin Strid, Knallhatten av Al Capp, Opus av Berke Breathed, och gärna något utav Robert Crumb.

Dom här serierna är givetvis mycket etablerade, men jag anser att dom skulle stå bättre i stil med AA:s profil. Men ett par nykomlingar borde givetvis också få pröva sig. [:)]
buster89
Very Good
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 21 aug 2009, 03:41

Inlägg av buster89 »

Jag menade att humor i stor grad är subjektivt. Förlåt, jag är trött för tiden, men som sagt, jag menar vad jag säger även om det blir några grammatiska felformuleringar. [8D]
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Inlägg av captainknut »

Okay, jag hade fel - det blev inte tre nummer, det blev fyra. ;)
Skriv svar