Lobo blir film!

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
kada2k9
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 21:52
Ort: Sverige

Lobo blir film!

Inlägg av kada2k9 »

Läste tidigare idag att ingen mindre än Guy Ritchie tydligen ska regissera en film om allas favoritprisjägare LOBO!

(saxat från: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=22795)

According to Variety, the story at present will depict Lobo as “a seven-foot tall, blue-skinned, indestructible and heavily muscled anti-hero who drives a pimped out motorcycle, and lands on Earth in search of four fugitives who are bent on wreaking havoc.” In this version of the film, Lobo will team-up with a “small town teenaged girl” to stop the villains.

Production is to begin next year on what WB aims to be a PG-13 film.


Jag har lite delade åsikter om detta. Det känns både skitkul och trist på samma gång, hmm.... Kul eftersom jag faktiskt bara precis nyligen upptäckte Lobo och har blivit helt såld på honom (min nya idol, typ!). Trist eftersom filmen tydligen kommer ha en 13-årsåldersgräns, vilket lär innebära att de kommer plocka bort precis allt som gör Lobo så himla bra - dvs det extrema övervåldet.

Här finns lite mer rapporter:
http://www.chud.com/articles/articles/20665/1/LOCK-STOCK-AND-ONE-FRAGGIN039-LOBO-MOVIE/Page1.html
http://www.examiner.com/examiner/x-19312-Columbus-Comic-Books-Examiner~y2009m9d2-Guy-Ritchie-to-start-filming-Lobo-movie-next-year

Så ja, åsikter?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Det finns annars en fanversion av serien där Lobo möter jultomten för Mature Viewers, jag kan gissa att den fortfarande cirkulerar runt på nätet om man letar litet.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

[quote]Ursprungligen postat av kada2k9


[...]
Trist eftersom filmen tydligen kommer ha en 13-årsåldersgräns, vilket lär innebära att de kommer plocka bort precis allt som gör Lobo så himla bra - dvs det extrema övervåldet.
[...]
[/quote]

Precis som med filmatiseringen med The Mask. (Men den filmen blev ju iof rätt underhållande ändå.)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

PG-13, haha, ja då blir den inte allt för våldasam då iaf.

The Mask, bra exempel, snacka om olik serien egentligen även om den var ok.

Lobo käns dock inet som nåt som förstahandsval, egentligen blir man rätt less på den figuren om man läser mycket DC från tiden han dök upp, det var aldrig tänkt att han skulle bli en slags Wolverine i att dyka upp överallt.

Kan vara högst våldsparodikomisk givetvis med massor av overkill då han ju till och börja med dödat all på sin födelseplanet.
Han var ju tänkt som en anti-Superman egentligen när han kom, Giffen är väl upphovsnmannen som till flera andra rejält knäppa figurer.

Kul är föresten just serien The Mask VS Lobo.

Ambush Bug försöker ju bli hans sidekick med, men det blir väl mest att diska och mata rymddelfiner.

Lobo är ingen hjälte på något sätt, att försöka göra en sån rulle blir en flopp tror jag, han har alla dåliga sidor som man kan ha som superhjälte och det var just vad som var meningen.

Jag ger tummen ner faktiskt och undrar om det verkligen kan bli en live action av detta, varför inte en animerad rulle i stället?

Hellre såg jag Guy Gardner isf, fast de sätter väl helst Hal Jordan den tråkmånsen i en GL film.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Det fanns väl någon animerad Lobo-variant redan. Kan ha varit ett gästspel i Justice Lague eller något sånt.

Lobo var väl f.ö. en parodi på antihjältar som Wolverine från början, som jag förstått det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Nej, han var en anti-superman enligt Giffen, den siste levande från sin planet osv som det var då, men pga helt andra förhållanden än för Superman, detta är jag bombsäker på, sen kan säkert andra figurer påverkat skapandet, men inte Wolverine som inte har nåt gemensamt alls med denna fast de ställde upp dem mot varanndra och Wolverine vann trots att Lobo då kan rekonstruera sig själv från en enda blodsdroppe, lustigt, förmodligen en kvoteringsgrej, de satte ju upp fler koko grejor Stom mot Wonder Woman tex. inte lite oreättvist och okunnigt där heller.

Visst var han med i JL animnerade serien när Superman var "död" försökte han få en plats i gruppen och förekom i ett par avsnitt.

Fy dig att inte se på en sån bra animerad serie ordentligt:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jag har inte sett den alls, faktiskt.

Kanske inte mycket till ursäkt. =S
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Riktoigt dåligt, DC's animerade seerier har varit bäst så länge, så om du är intresserad av DC så se JL och JLU, om inte annat kan du ladda ner dem.

De krossar Marvel från samam tid totalt.

Det är liksom pampigt och stort och intressant även för en gubbe.

Om du sett Batman TAS så är de fina att se, det är väl ändå den bästa animerade superbaserad som nånsin funnits.

Bruce Timm togs sig ann DC's figurer och har aldrig blivit överträffad.

I många fall är dessa animerade serier bättre och rakare än serierna som släpar på så mycket i ryggsäcken.

Är du inte helt mot DC som en del är så bör du kolla in allt detta, jag lovar att du blir nöjd, de är helt enkelt alltid mer pamiga och stora och bättre utrustade än vad Marvel levererade under perioden, som KO egentligen.

Filmen de gjorde, Mask of the Phantasm är den bästa Batmanfilm någonsin, bättre än allt Live-action de gjort någonsin.

Bruce Tim is da man så att säga, han kan det där med att förenkla figurer men ändå inte få dem at se ut som nån jävla magakopia.

Många insatta som Dini skrev manus och det hela var på en helt annan nivå än om du ser på tex X-men 90-tal eller Evolution eller nåt sånt.

På senare år har Marvel bättrat sig med tex Spectacular S-M. det når dock inte upp till de gamla DC animerade serierna, även om jag tycker det varit bra.

Jo du har rätt jag är less på svenska ignoranta Marvelfans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="Agentum"]
Jo du har rätt jag är less på svenska ignoranta Marvelfans.
[/quote]

Har du sett på så många animerade marvelfilmer då? Finns en del bra. Spectacular Spider-Man är definitivt inte bäst. Dr. Strange helt ok. New Avengers är schysst. Ultimate Avengers 1 & 2 riktigt bra. Alla Iron-Man fimerna är väl sådär, även om 60-tals varianten har sin charm. Silver Surfer är helt ok, lite som serien. Avengers och Thor helt ok. Spider-Woman 1-16 är bra för barnen. Spider-Man New Animated Series är riktigt, riktigt bra tycker jag. Sen har Marvel nyligen kommit ut med många nya samlingar:

Spider-Man and The Amazing Friends-
Är härlig har alla 24 avsnitt. Barnvänlig men ändå skön och avkopplande att se på.

Original Spider-Man 1-6 (En ny dvd som släppts, helt ok)
Spider-Man från 1994 finns 51 olika avsnitt, 3dvd, helt ok.

Visst det är en del som är skit, men självklart finns det godbitar.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

En del skit, huvuddelen är skit av serierna under 90-tal.

Nu har de klart bättrat sig som jag skrev.

Men ingen slår DC ändå vad än du säger, det handlar om rätt folk vid rätt tilfälle, nåt DC lycakdes få.

Jag är ledsen att du är så okuhnnig då jag sett båda sidor medans du enbart håklker dig till en sida.

Så allt Marvel är absolut inte skit, då ljuger jag, men DC var vassa som bara fan med Batman TAS och JL/JLU tex.

Jag gillar Spectacular S-M bäst och efter det Wolverie, bar serier fast jag inet riktit greppar Wolverine på samma sätt fast den ska anses vuxnare, dock bra.

Så se det snarare att efter all skit så har Marvel lyft sig och DC dragits med skit som Ten Titans och The Batman på senare år, som jag avskytt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Teen Titans har jag tittat på och några gamla Superman och Batmanfilmer, inga höjdare men visst DC har säkert massa Guldkorn också. Spawns som du rekommenderade var ju helt ok, skall snart beställa Witchblade den kan nog vara bra. Spider-Man Secret Wars på vhs var helt ok. Conan tecknat är skit i alla fall. Men in Black tecknat tycker jag däremot är helt ok, nästan bättre än filmerna. Men jag rekommenderar inte dem till någon, om man inte är en serietidningsfan. Farsan diggade Spectacular Spiderman osannolikt egentligen eftersom han inte diggar serier alls. Fantastic Four animated är väl sådär. Men GEN 13 diggar jag skarpt. Sen har jag sett massa Studio Ghibili filmer på sistone. Känns som Japan ligger ordentligt före USA när det gäller animerad film. The Girl who leapt Time är härlig. De flesta Ghibili filmer är sköna, tycker mycket bättre om dem än marvelfilmerna. Får se om Disney-Marvel kan matcha Ghibili, tveksamt i och för sig.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ja, ok inget jag vill bråka om, vi är ganska olika oftast fast vi gillar samma genre, men jag tycker inte illa om dig för det.

Jag gillade dock Spec. S-M mycket för de lite dolda skämten han drar som en småunge inte fattar.
Äcsh jag är nog mest barnslig.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Här sitter man och diskuterar animerad BARNFILM.[:D] F-n allt är väl relativt finns massa animerade filmer som är bättre än live-action, de flesta folk fattar inte det bara. Studio Ghibili gör ju underbara filmer, men det verkar som lite DN kritiker och lite andra kritiker insett det nu. Disneyfilmerna ligger ju riktigt långt efter de japanska filmerna. Och jag måste nog säga att både DC och Marvel ligger i lä ordentligt. Hayao Miyazaki krossar DC och Marvel lätt. Han är ju löjligt bra. Man ryser ju ordentligt när man kollar på vissa av hans filmer.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar