Spiddes pappa Stan Lee vann över Marvel i domstol

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Gammelsmurf

Spiddes pappa Stan Lee vann över Marvel i domstol

Inlägg av Gammelsmurf »

Detta har jag saxat från Blaff.se som sysslar med serietidningsjournalistik och snokande i populärkultur. [:)]

Stan Lee har just fått en fet superhjälteinkomst på kroken. Nu återstår bara att se om han lever tillräckligt länge för att håva in den. Den numera 82-årige pappan till Spindelmannen vann över seriekoncernen Marvel i en amerikansk domstol. Stan Lee får därmed 10 procent av vinsterna som gjorts på filmerna Spindelmannen 1 och 2. Endast den första Spindelmanfilmen drog uppskattningsvis in 50 miljoner dollar - sjukt mycket stålar för en vanlig katt. Marvel uppger dock att domen ska överklagas. Ett listigt superskurkdrag. En utdragen rättsprocess kan ta död på vem som helst.

Fotnot: Stan Lee har skapat några av världens mest kända seriehjältar som Hulken, Thor och X-men. Han ligger även bakom den nu aktuella Stripperella - blond bovfångande superstrippa - som sänds på MTV.


Källa: [url]www.blaff.se[/url]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jag skulle bara vilja säga att jag tycker att stripperella är bland det sämsta jag sett!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

quote:
Originally posted by Looding

Jag skulle bara vilja säga att jag tycker att stripperella är bland det sämsta jag sett!

Ja, jag håller med om att idén är en smula... tveksam...[8]
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Jovisst, men det är ju i alla fall lite trevligt att en seriekonstnär (även om det knappast är en av mina favoriter) verkar kunna få rätt mot syndikaten ...
Skriv svar