Styrelsemedlem i SeF förföljer medlem

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Ja, där har du faktiskt en poäng. Att yttra privata åsikter, driva kampanjer et cetera är extra olämpligt när det dessutom sker på Sefs forum. I rest my case.


Ja, just på SeF:s forum så är det illa om det just är SeF:s styrelseledamöter. Men här måste jag nog försvara TE lite.. Utanför SeF:s forum och utan att man blandar in SeF så mycket så är det ju inte TE:s fel att han uppfattas som att tala för styrelsen utan den totala tystnaden från resten av styrelsen, och så länge man gör mcyket klart att det är sina egna åsikter så skall det inte påverka.

Rent generellt (utan att ta SeF som exempel) så är det ju dock så att:
Vad man skriver även om det är privat, påverkar ju vilket förtroende man har som förtroendevald.

Som styrelsemedlem eller förtroendevald överhuvudtaget så måste man ju föregå med gott exempel och vara lite mer oantastlig än vanliga medlemmar. Ja, i de flesta föreningar så finns ju en paragraf om att man kan utesluta en medlem som inte följer föreningens allmänna syfte och värderingar, och det gäller i ännu högre grad förtroendevalda. Sedan beror det på för frågor och vad det är frågan om. När det gäller öppna föreningsfrågor med stor vikt så är det ju faktiskt viktigt att så många styrelsemedlemmar som möjligt deltar i debatten som privatpersoner.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

TE har numera, enligt egen uppgift, avgått från SEF:s styrelse. Värt att känna till.

http://forumet.serieframjandet.se/viewtopic.php?id=4152
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Inlägg av Ola He »

Steamboat Willie skrev:Ja, just på SeF:s forum så är det illa om det just är SeF:s styrelseledamöter. Men här måste jag nog försvara TE lite.. Utanför SeF:s forum och utan att man blandar in SeF så mycket så är det ju inte TE:s fel att han uppfattas som att tala för styrelsen utan den totala tystnaden från resten av styrelsen, och så länge man gör mycket klart att det är sina egna åsikter så skall det inte påverka.

Rent generellt (utan att ta SeF som exempel) så är det ju dock så att:
Vad man skriver även om det är privat, påverkar ju vilket förtroende man har som förtroendevald.

Att styrelsemedlemmar framför sina egna åsikter på forumet har jag aldrig haft något problem med, även när jag inte hållit med om dem. Problemet uppstår när det t.ex. pågår en diskussion om forumregler, och de enda röster från styrelsen som uttalar sig om reglerna gör det i egenskap av privatpersoner. Dessutom i imperativ form. Det blir grumligt vem som är avsändare. Men det måste jag tillstå att de tycks ha bättrat sig med på forumet nu. Alla verkar vara noga med att ange att det är just personligt tyckande.

Sedan tycker jag att TE:s uppträdande på nätet många gånger har lämnat mycket övrigt att önska. Det är ett större problem för styrelsens image och medlemmarnas förtroende än hans personliga åsikter.

Men nu lämnar han som sagt styrelsen.


/ola
Välkommen till [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/"]Seriewikin[/url].
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Ola He skrev:Men nu lämnar han som sagt styrelsen.


Ja, han har i brev till ett par här på serieforumet gett mig äran för att ha orsakat det. Jag kan dock inte ta till mig hela äran för det, mer saker än den här debatten ligger det nog bakom.
En stor eloge skall han dock ha för att han tar konsekvenserna av sitt eget uppträdande på internet. Det är modigt gjort och visar på kurage. Det måste man i alla fall säga.

Att han dessutom anklagar mig för förtal är dock rent förtal. :-)

Som förtydligande så kan jag tillägga att jag är medlem i Seriefrämjandet, aktiv deltagare i Seriewikin (där jag är med i Projekt:Mallar) och sekreterare i Seriefrämjandet Stockholm.
Dessutom är jag med i en uppsjö av andra mer eller mindre obskyra föreningar såsom NAFS(k) och var en gång i tiden med och grundade Mangakai. Sitter i ett tiotal styrelser och representerar ingen av dem här på forumet - uppenbarligen. Jag deltar inte i SeF:s forum som jag anser skall läggas ned. (Tydligen en ovälkommen åsikt).

Jag heter "Steamboat Willie" vilket är sant beroende på hur man definierar "heter", men jag har varit Steamboat Willie längre än jag haft det namn som bara myndigheterna skriver i mitt pass och kallas privat för "Steam", "Steamy" eller "Steamboat".

Jag skulle bli verkligen ledsen om Erik S. inte förnyade sitt medlemskap i SeF. jag vet att du har råkat illa ut, och det beklagar jag verkligen. Jag deltar dock inte på SeF:s forum så jag har inte kunnat påverka det. Men om du kan så kom gärna på något SerieCafé här i Stockholm (det får ni alla göra om ni kan. Man behöver inte vara medlem för att komma) och fortsätt helst skriva på Seriewikin.
Seriefrämjandet behöver vettiga medlemmar som dig för att väga upp den dåliga stämning som bland annat lett till SeFs Webbforum.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Inlägg av Ola He »

Ja, han har i brev till ett par här på serieforumet gett mig äran för att ha orsakat det. Jag kan dock inte ta till mig hela äran för det, mer saker än den här debatten ligger det nog bakom.
En stor eloge skall han dock ha för att han tar konsekvenserna av sitt eget uppträdande på internet. Det är modigt gjort och visar på kurage. Det måste man i alla fall säga.

Att han anger förtal som orsaken tyder väl på att han inte alls ser det som att han tar konsekvenserna av sitt eget uppträdande?


/ola
Välkommen till [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/"]Seriewikin[/url].
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Ola He skrev:[Att han anger förtal som orsaken tyder väl på att han inte alls ser det som att han tar konsekvenserna av sitt eget uppträdande?


Jag kan inte säga om det har något samband. Han har ju regelbundet anklagat MikkeX för förtal i flera år utan att avgå. Det gjorde han även på den tiden Mikke fortfarande var med i SeF. Men om det är så det ligger till, så tar jag tillbaks den meningen.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Tänkte inte skriva något mer, men nu kan jag tillägga att efter ringa framgång i NAFS(k) så har nu Thomas Eliasson skrivit till div. personer i Seriefrämjandet i där han nu i princip kräver min uteslutning.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Nu är jag mycket trött eftersom jag inte får sova. Det är någon som telefontrakasserar mig. Det är hårt att jobba natt.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Väldigt trist. Hoppas terrorn slutar, annars kanske det är läge att polisanmäla.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Inlägg av Ola He »

Steamboat Willie skrev:
Tänkte inte skriva något mer, men nu kan jag tillägga att efter ringa framgång i NAFS(k) så har nu Thomas Eliasson skrivit till div. personer i Seriefrämjandet i där han nu i princip kräver min uteslutning.

Va? På vilka grunder?

/ola
Välkommen till [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/"]Seriewikin[/url].
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Wakuran skrev:
TE har numera, enligt egen uppgift, avgått från SEF:s styrelse. Värt att känna till.

http://forumet.serieframjandet.se/viewtopic.php?id=4152


OM det är sann information ska jag gå med i SeF igen. Och även börja skriva i SeF-forumet och s-wikin.
Cancersvulsten är alltså borta! Hurra, hurra, hurra. Kanske blir detta början på en fantastisk SeF-period.
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Ola He skrev:
Steamboat Willie skrev:
Tänkte inte skriva något mer, men nu kan jag tillägga att efter ringa framgång i NAFS(k) så har nu Thomas Eliasson skrivit till div. personer i Seriefrämjandet i där han nu i princip kräver min uteslutning.

Va? På vilka grunder?

/ola


Jag skickade dig hans brev till din e-post. Han har nu officiellt startat en kampanj för att få mig utesluten ur både NAFS(k) och Seriefrämjandet.
Han skrev ett brev till David också där han i princip hotar med att kontakta SeF:s revisorer om han inte får sin vilja fram.

Estelle skrev:
OM det är sann information ska jag gå med i SeF igen. Och även börja skriva i SeF-forumet och s-wikin.
Cancersvulsten är alltså borta! Hurra, hurra, hurra. Kanske blir detta början på en fantastisk SeF-period.


Tja, han är ju inte borta ur föreningen och han verkar ju mycket märkbart även utan att sitta i styrelsen. Så om du går med så verkar det ju bli utan mig.. - Om Thomas får som han vill.


Jag kanske kan fråga listan här. Thomas skriver att han aldrig någonsin begått personangrepp mot någon och i synnerhet någon i Seriefrämjandet och att det inte finns några bevis för någondera.

Är det någon här som kan visa att han gjort det?

TE skriver ju så här: "/../ t.ex att han ger exempel på var, när, eller hur, jag hoppat på honom eller någon annan."

Han kallar mig i brev efter brev för lögnare och försöker få mig utesluten. Han går runt och sprider rykten om att jag angripit seriefrämjandet "upprepade gånger", vilket jag aldrig gjort.
Det tycker jag är angrepp nog mot mig.

Någon annan som råkat ut för TE?
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

30 telefonpåringningar den senaste timmen... Men snart så måste jag ändå låsa in telefonen eftersom jag inte får ha den på jobbet. Nu rigner den i princip konstant och ackompanjeras med e-post.

Efter 20 samtal och "Ring mig så slipper jag ringa dig. Det här släpper jag aldrig." så hamnar han numera i spam-korgen.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Steamboat, du har mitt fulla stöd. Apropå förtal - han har vid flera tillfällen sagt att jag har gjort intrång på SeF-forumet, och databasintrång, utan bevis, och det är faktiskt förtal i dess rättsliga bemärkelse - särskilt när det publiceras på ett forum som inte har utgivningsbevis. Han har även anklagat mig för diverse andra saker sedan jag började bli kritisk till hur föreningen sköts.

Antar att han föredrar kommunikation via telefon, då det är lättare för honom att säga vad han vill, då finns det inte skriftligt på vad han sagt....
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Och mitt.
Senast blev jag anklagad för att vara skyldig några seriesamlare pengar och för att agera under falskt namn.
Nu om någonsin bör väl även de hängivnaste Eliassonförsvararna få upp ögonen och inse vad han är...
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Isegrim »

mikkeX skrev:
Antar att han föredrar kommunikation via telefon, då det är lättare för honom att säga vad han vill, då finns det inte skriftligt på vad han sagt....


Det är lagligt att spela in samtal på sin egen telefon.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Men Bror, om han inte sitter i styrelsen har han väl inget inflytande över hur SeF sköts eller vilka som ska förföljas... eller du menar att han agerar i det fördolda? Att han styr Strömberg, Wallin m.fl. med marionettrådar.
Vissa riktigt listiga diktatorer, som inte ville befinna sig i rampljuset, agerade ju så. Lät folket "demokratiskt" rösta på meskandidater som blev presidenter på pappret (medan han, storboven, fortsatte bestämma allt "bakom kulisserna". Tror det var så på Kuba före Castros övertagande, till exempel. Dåligt exempel kanske --- där blev det väl lite ur askan i elden. Nå, hur som helst!
Mitt stöd till Steamy, till Mikke, och till alla andra som behöver stöd i denna fråga.
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Öh... vad? Jag valde att gå ur styrelsen för över ett och ett halvt år sedan, jag är inte ens medlem i föreningen längre. Är det möjligtvis HALLIN du tänker på Estelle? Hur som helst skulle inte jag påstå att den omtalade personen försökt styra någon, i alla fall inte på de många möten jag suttit i under min tid i styrelse och AU.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Jo. Är ledsen. Det skulle vara H och inte W.
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Senste uppdateringen är att det fortfarande pågår... Fast numer mest i en annan förening. Är han medlem i Mangakai också?

Han läser i alla fall det här forumet när han nuemra kastar elakheter i ansiktet på mig. Jag sover numera svårt om nätterna av rädsla för att han skall ringa och terrorisera mig. Det är ju svårt att förklara sådant för chefen sedan... :-(

I alla fall så går hans anfallsplan ut på att han aldrig hoppat på någon människa alls och eftersom det inte går att bevisa så är jag en stor lögnare som skall kastas ut på värsta möjliga vis ur de föreningar som jag dedikerat mitt liv till.

Jag håller ju inte med honom, självklart.
// Steamboat Willie
Skriv svar