"De nya svenska serierna" nummer 4

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

"De nya svenska serierna" nummer 4

Inläggav Ingemar » ons 08 mar 2006, 21:46

En ljuspunkt med Knasen-prenumerationen (som annars jag tycker är slöseri med pengar) är bilagorna, ibland faksimil av gamla förstanummer, och ibland, som nu, "De nya svenska serierna". Det är spännande, väldigt varierande kvalitet och inte alltid så lättläst, men bra mycket intressantare än Knasen-repriser från 1985.

Fler som läst den? Vad tyckte ni? Vilka gillade ni bäst? Jag har ett par favoriter. Att såga de sämsta kan vi väl låta bli. (Med lite tur kanske upphovsmännen hittar hit och läser vad vi skriver.)

Karl&Conny var rätt kul. Teckningarna är lite väl lika Wanloo, men därav också tydliga.

Matte Husse Valp var också bra, och trevligt tecknad tycker jag. Märkligt nog lyckas tecknaren kombinera skiss-karaktär med detalj och känsla. Hur gick det till?

Plåstra känns som en klassiker i sammanhanget, och är inte dum alls. Lite Torudd-känsla.

Riddar Måns hade också poänger. Lite svårt att följa teckningarna, men manus är bra och teckningsstilen går att göra nåt av.

Tycker jag, alltså! Jag är varken facit eller expert, vad tycker ni?

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » tor 09 mar 2006, 17:51

Låter intressant ... Är "De nya svenska serierna" något som sitter i själva Knasentidningen, eller är det separat? Följer den med även om man köper lösnummer / går den att köpa utan att köpa knasen alls?

Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

Inläggav Ingemar » tor 09 mar 2006, 18:38

Jag vet faktiskt inte. Den följde med prenumerationen i alla fall.

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » fre 10 mar 2006, 09:41

"De nya svenska serierna" har tidigare följt med som bilaga i knasen 9/2003, 25/2003 och 19/2004. Senaste har jag inte läst, men de tidigare följde med som en separat tidning, och var inplastad tillsammans med själva knasentidningen. Går inte att köpa utan knasen, men följde med även om man köper lösnummer.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

Inläggav Ingemar » fre 10 mar 2006, 12:52

Är jag alltså fortfarande ensam på forumet om att ha läst den senaste?

Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Seriefreak » fre 10 mar 2006, 15:22

Nej jag har läst den senaste, tycker den var jätte bra.

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » fre 10 mar 2006, 22:19

Rent spontant kändes det som den bästa DNSS hittills. Nickans serie var roligast, Mitt dåliga samvete är den jag kommer minnas längst. Ingen var direkt dålig.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
Olof
Fine

Inläggav Olof » sön 12 mar 2006, 11:54

Finns äldre nummer utlagda på nätet så att man kan bilda sig en uppfattning?

Känns lite som att köpa grisen i säcken att köpa dyngtidningen Knasen för att prova på ett litet häfte som följer med som bilaga............ [xx(]

Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

Inläggav Ingemar » sön 12 mar 2006, 22:05

citat:
Ursprungligen postat av Olof

Finns äldre nummer utlagda på nätet så att man kan bilda sig en uppfattning?

Känns lite som att köpa grisen i säcken att köpa dyngtidningen Knasen för att prova på ett litet häfte som följer med som bilaga............ [xx(]

36 sidor är väl inte så litet? Men det går säkert att få billigt begagnat om inte så lång tid.

Återgå till "Nyheter"