Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Jag såg att det just nu var utförsäljning av Optimal-lagret på Kulturhuset i Stockholm på bottenplan. Flera av böckerna från de senaste åren till nedsatt pris.
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av pogono »

Tack för tipset, riktiga old-school-bokrea-priser. Den skitstora Johan Wanloo-boken för 35 spänn är ju ett kap för den som inte har den. Flera av Åsa Grennvalls fina böcker för 25 kronor är ju oförskämt billigt. Skynda fynda. De har en del pocket-Galago också. Mer kommer att finnas till SIS/SPX också, sa herrn i kassan.
Användarvisningsbild
Ingemar Bengtsson
Very Good
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 19:12
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Ingemar Bengtsson »

Kulturhusets bokshop har köpt in över 15000 böcker från mitt lager, så det kommer att finnas en bra bit över 100 olika titlar att hugga in på. En del av dem, som den nämnda "Den skitstora Johan Wanloo-boken", finns i få exemplar, medan andra finns i hundratals ex. Troligen har det även slunkit med enstaka exemplar av några böcker som varit slutsålda länge, då vi gjorde en del fynd på det gamla lagret när vi röjde ut det igår. Kulturhuset fick första leveransen för några veckor sedan, den andra och sista går iväg under morgondagen.

Vissa titlar, som Kapten Stofil och en del andra ("Om någon vrålar i skogen" (inbunden), "Största möjliga allvar", "Från Superangst till Seriestaden", "Gunnar Krantz - Boxen", "Med eller utan dig", "Allt för konsten X", "Eremit", "De visuella tonsättarna 2" m fl), finns dock inte med på utförsäljningen.

Hur detta hamnade under "Tävlingar och evenmang" förstår jag dock inte. "Nyheter" borde väl varit mer passande???
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Jag tänkte att det var ett evenemang.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Isegrim »

Tycker också att nyheter borde varit en bättre kategorisering

(Hoppas mina böcker var urplockade ur kulturhusköpet.)
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Jag var förbi Kulturhuset idag igen, och lagerrensningen fortsätter. Nu kostar böckerna bara 5 kr stk, oberoende om det är små pocketar eller tjocka grafiska romaner.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Cadial »

Wakuran skrev:Jag var förbi Kulturhuset idag igen, och lagerrensningen fortsätter. Nu kostar böckerna bara 5 kr stk, oberoende om det är små pocketar eller tjocka grafiska romaner.

Gjorde du nagot fynd, eller har du redan alla?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Jag köpte 6 stk böcker. Litet Jason, Grennvall, Furmark... Någon kan jag iofs redan ha någonstans.

Olaf G. skulle jag annars säga är ett fynd om man har vägarna förbi.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Optimal-rea på Kulturhuset, Stockholm

Inlägg av Cadial »

Nastan sa man undrar varfor folk som Grennvall inte koper sina egna alster for 5 kronor styck for, typ, bra att ha...
Skriv svar