Uppsala Comix

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Jaha. Det börjar alltså imorgon! (Då vill vi som bor långt borta läsa rapporter här!)

Öppningsföredraget på lördagen kanske inte är något man direkt behöver planera en resa inför, såvida man ändå inte befinner sig i krokarna, eller har anlänt i förväg för själva mässan på söndagen.

Jag ska förresten vara på plats vid Svenska Superseriers bord i scensalen, tillsammans med tecknaren Magic "Magikonsult" Frigren, och har dessutom sållat ut en del dubbletter och övrigt smått och gott till Seriefrämjandets traditionella loppisbord. Kom gärna förbi och säg hej!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Uppsala Comix

Inlägg av RioGrande »

Nu vill vi höra lite om vad som hände! De bra sakerna som hände? Vad de intressanta serieskaparna sa? Skandalerna?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Wakuran »

Hmmm, jag höll mig väl mest på nedervåningen, så jag missade nog det mesta som sades av intressanta serieskapare, bortsett från att Joakim Lindengren nämnde en mängd populärkulturella referenser (Inkl. imitation av Leif "Smoke Rings" Andersson) i sin nya fabeldjursdeckare Ugly Mareowl.

Jag vet inte om det var så många stora skandaler heller, förutom att Svenska Superseriers bord var underbemannat, då dess representant ständigt stack iväg och befann sig på andra platser på nedervåningen. Dock så kom även den stolen till slut till användning då den mer eller mindre övertogs av bisittaren Magic Frigrens bisittare.

Köerna ringlade annars långa till Vei-signering med Sara Bergmark Elfgren och Karl Johnsson, så de var nog nöjda.

Bra saker jag kan nämna rent personligt är att jag storsålde gamla dubbletter och utrensat begagnat gods, och dessutom vann jag två Hellboybiljetter i ett quiz, så för ovanlighetens skull var det en mässa som jag gick plus ekonomiskt på. (Bortsett från att jag även lämnade mässan med mindre pappersmassa än jag kom dit med, ett mål som är svårare att hålla än man kan tro...)



P.S. Hmmm... Litet oklart om det privata är allmängiltigt, eller alltför privat i det här fallet, så läser gärna även övriga forumiters upplevelser.

P.P.S. Det ser förresten ut som det där inlägget blev ditt exakt fyratusende. Kanske kan firas på något sätt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Uppsala Comix

Inlägg av RioGrande »

[OT] Om jag inte redan blivit moderator så hade jag kanske åkt upp i nån sån där sorteringsklass? Blivit Near Mint eller nåt sånt? (OCH DU DÅ! Firar tydligen TIO ÅR som inloggad!) [/OT]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:[OT] Om jag inte redan blivit moderator så hade jag kanske åkt upp i nån sån där sorteringsklass? Blivit Near Mint eller nåt sånt? (OCH DU DÅ! Firar tydligen TIO ÅR som inloggad!) [/OT]

I juni, tydligen. Men annars är väl Rkaj den som varit med från starten, och fortfarande är inne relativt regelbundet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Uppsala Comix

Inlägg av rkaj »

Wakuran skrev:I juni, tydligen. Men annars är väl Rkaj den som varit med från starten, och fortfarande är inne relativt regelbundet...


Då får jag väl fortsätta med det, och dela med mig av några bilder från Uppsala Comix:

Bild

En hel del folk på mässgolvet, de flesta står i signeringskön för Vei bok 2.

Bild

Stef Gains, Lisa Medin och David Haglund i samtal på scenen en trappa upp.

Bild

Nöjda vinnare i Uppsala Comix / Seriefrämjandets quiz poserar med sina priser, bland andra Wakuran.

Bild

Vinnare i Generation T:s quiz blev undertecknad, priset är de figurer av Tintin och Milou i rymddräkt som syns uppe i mitten av min samlade comichaul från helgen.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Erik S »

Är det serietolkningar av HG Wells? Vem ligger bakom dom?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Uppsala Comix

Inlägg av rkaj »

Erik S skrev:Är det serietolkningar av HG Wells? Vem ligger bakom dom?


Det är H. G. Wells klassiker tolkade av Per Demervall, i någon sorts blandformat. Det är delvis originaltext med illustrationer och delvis seriebearbetning. Utgivet på Hegas förlag, i deras lättlästa linje. Världarnas Krig och Den Osynlige Mannen har kommit ut, och Tidsmaskinen ska komma i höst.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Wakuran »

rkaj skrev:
Erik S skrev:Är det serietolkningar av HG Wells? Vem ligger bakom dom?


Det är H. G. Wells klassiker tolkade av Per Demervall, i någon sorts blandformat. Det är delvis originaltext med illustrationer och delvis seriebearbetning. Utgivet på Hegas förlag, i deras lättlästa linje. Världarnas Krig och Den Osynlige Mannen har kommit ut, och Tidsmaskinen ska komma i höst.

Jag tror han presenterade dem i programpunkter på både Uppsala Comix och SIS, om jag minns rätt.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
sverre
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: lör 26 jul 2008, 17:10
Ort: Uppsala

Re: Uppsala Comix

Inlägg av sverre »

Liksom ett stort antal andra evenemang har nu även Uppsala Comix beslutat ställa in.
http://uppsalacomix.se/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uppsala Comix

Inlägg av Agentum »

Vilket ör fullkomligt rätt val, det kommer fler år, att starta npn galloperande eoedemi käns mest korkat.

Men det klart vissa åker ju på semester, snacka om att vara motvalls ich vilja ha allt NU! Permiterad innebär semester tex.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
sverre
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: lör 26 jul 2008, 17:10
Ort: Uppsala

Re: Uppsala Comix

Inlägg av sverre »

På söndag, 2 april 2023, är det dags igen:
http://uppsalacomix.se/
Skriv svar