Tecknade toner med Tomas Antila 11/4

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Tecknade toner med Tomas Antila 11/4

Inlägg av Ola He »

TECKNADE TONER: TOMAS FLYTTAR TILL SKÅNE

Tecknade toner är vårens programserie i Kulturhuset, presenterad av Serieteket och Bibliotek Film & Musik i samverkan. Vid fyra tillfällen under våren bjuder svenska serietecknare på liveteckning till livemusik eller dj, medan teckningarna projiceras på bibliotekets vägg.

Som final på vårens säsong ritar och berättar Tomas Antila en serie inför publik samtidigt som en dj spelar musik. Upplev detta serieexperiment live och sveps in i berättandets magi!

Serietecknaren Tomas Antila flyttade hösten 2008 till Skåne för att plugga. Det var meningen att flytten skulle bli en ny start, att testa saker man aldrig tidigare gjort och få nya vänner. Istället slutade det med mörker, ensamhet och misär. När han planlöst vandrade genom Malmös gator slogs han av en tanke: Det här är en stad som ingen bor i!

Programserien utgör även en nedräkning till Stockholms Internationella Seriefestival i slutet av april, med temat "Serier och musik".


PLATS: Biblioteken våning 2, Kulturhuset Stockholm
TID: Onsdag 11 april. 17.30-ca 18.30


Officiell webbplats: http://kulturhuset.stockholm.se/-/Kalender/20111/Serieteket/Tecknade-toner--Medley1/
Facebook-event: http://www.facebook.com/#!/events/138896352905260/
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tecknade toner med Tomas Antila 11/4

Inlägg av Labrador Road 26 »

Glöm inte bort den nya avdelningen för diverse evenemang och jippon.
viewforum.php?f=71
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Re: Tecknade toner med Tomas Antila 11/4

Inlägg av Ola He »

Missade den, tack för rättelsen.

Vill bara påminna att det här evenemanget blir ikväll klockan 17.30.

Nästa jippo tar jag upp i rätt avdelning.


/ola
Skriv svar