identifiera superhjälten.

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Skulle med 98 procents säkerhet säga att det inte är Xena, Lucy Lawless har helt annan frisyr och det är nog knappast Gabrielle heller. Jag var lite inne på att killen kunnat vara Charles Atlas men de bilder jag hittade på honom stämde inte, så det är säkerligen något annan.

Tar med länken igen så man slipper byta sida för att kolla.
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/h ... 353149.jpg
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av MagnusR »

Labrador Road 26 skrev:Hittade den här megabilden med mängder av kända karaktärer ur serier, filmer och tv.


Vet du av vem och varför den gjordes? Undrar också över urvalet.

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

Det är ju Simpsons-stil över den, men jag tror inte det är något officiellt Simpsons-material.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

MagnusR skrev:
Labrador Road 26 skrev:Hittade den här megabilden med mängder av kända karaktärer ur serier, filmer och tv.


Vet du av vem och varför den gjordes? Undrar också över urvalet.

/Magnus

Har inte den blekaste. Är inget jättefan av Matt Groenig. Hittade den på en sajt för skrivbordsunderlägg/wallpapers när jag kollade deras serierelaterade avdelning. Blev mest impad över mängden olika figurer och kunde placera alla utom just de få jag räknade upp. Antar att de bara är en illustration, de har ju rätt ofta populärkulturella referenser i Simpson, men den är säkert inte gjord för tv-serien. Vet faktiskt inte ens om Matt Groenig brukar göra den här typen av material själv numera eller om det är någon slags studio som sköter sådant, i hans stil.

EDIT: Är det någon som inte känner någon annan än de jag räknade upp kan jag alltså säga vem det är.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Agentum »

Han gört nog inte mycket själv längre, men nånting gör han säkert.

Har inte sett det där jag heller förr.

Det finns ju dock en hel del publicerat material i serieväg av vad heter de Bong!?

Den gula Flash är ärkefienden til Flash f.ö. Professor Zoom eller nåt sånt(jag läste en del silver age Flash för ett tag sen och han var en del förekomande)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

Det jag har sett som bevisligen är av Matt Groening är mest "Life in Hell", och det ser mycket råare ut än Simpsons.

Nu kan jag ha fel, men jag tror inte ens han kan teckna slickat studiomaterial för merchandising. [B)]

Tack för info om bilden, annars. Den var tydligen officiell, ändå.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av MagnusR »

Wakuran skrev:Tack för info om bilden, annars. Den var tydligen officiell, ändå.


Intressant. Med tanke på deras etablerade referenser till Gold Key (Radioactive Man = Dr Solar & Zapp Brannigan = Magnus) känns det lite lustigt att jag här inte hittar någon Gold Key-referens alls.

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

Nu blev jag förresten osäker igen. Hela sidan LR länkar till känns litet random och suspekt.

Aha! Google Bildsök är din vän!:

http://springfieldpunx.blogspot.se/2008 ... paper.html

Blåa killen var tydligen Tobias från Arrested Development. (Inte sett, själv.)

http://springfieldpunx.blogspot.se/2008 ... pment.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Agentum »

"video games" måste var de konstiga figurerna får jag anta.
Det är inte renodlat mao.

Hockysnubben tex.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Nu blev jag förresten osäker igen. Hela sidan LR länkar till känns litet random och suspekt.

Vadå suspekt? Det var denna avdelning jag kollade, ser inget skumt där.
http://onlyhdwallpapers.com/cartoon
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Nu blev jag förresten osäker igen. Hela sidan LR länkar till känns litet random och suspekt.

Vadå suspekt? Det var denna avdelning jag kollade, ser inget skumt där.
http://onlyhdwallpapers.com/cartoon

Jag misstolkade dig. Menade att sidan bara laddat hem/upp allt de kunnat hitta på nätet utan att bry sig särskilt mycket om var det kommer ifrån.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Agentum »

Det är nån slags fan-art det här alltså?

Antar det iofs då så många copyrightade figurer är med och det kommer man väl knappast undan med annars.

Vilket liv och sitta och göra "kända" figurer i Simpsonstil.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Jag misstolkade dig. Menade att sidan bara laddat hem/upp allt de kunnat hitta på nätet utan att bry sig särskilt mycket om var det kommer ifrån.

Antingen begriper jag inte alls vad du menar eller så har du inte den blekaste koll på wallpapers, lutar åt det sistnämnda. Sådana här högupplösta bilder hittar man verkligen inte över allt på nätet. Skulle säga att de valt ut högkvalitativa bilder med omsorg. Du fastnar nog mer på motiven än själva kvaliteten på bilderna i sig.
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/a ... -16412.jpg
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/a ... 423204.jpg
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/m ... 429301.jpg
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Jag misstolkade dig. Menade att sidan bara laddat hem/upp allt de kunnat hitta på nätet utan att bry sig särskilt mycket om var det kommer ifrån.

Antingen begriper jag inte alls vad du menar eller så har du inte den blekaste koll på wallpapers, lutar åt det sistnämnda. Sådana här högupplösta bilder hittar man verkligen inte över allt på nätet. Skulle säga att de valt ut högkvalitativa bilder med omsorg. Du fastnar nog mer på motiven än själva kvaliteten på bilderna i sig.
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/a ... -16412.jpg
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/a ... 423204.jpg
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/m ... 429301.jpg

Jag pratade inte så mycket om upplösningen utan ursprunget på bilderna. Inte det rent tekniska.

Man verkar inte bry sig om att ange upphovsman, copyright etc. och har antagligen t.ex. inte frågat Dean om lov innan man lägger upp hans bild på sidan.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Jag pratade inte så mycket om upplösningen utan ursprunget på bilderna. Inte det rent tekniska.

Man verkar inte bry sig om att ange upphovsman, copyright etc. och har antagligen t.ex. inte frågat Dean om lov innan man lägger upp hans bild på sidan.

OT.

Det var det sistnämnda alltså då med andra ord du har inte koll, eller har du något exempel på en wallpapersajt som anger upphovsmän på varenda bild? Lycka till att försöka hitta en som gör det av tusen. En som inte är suspekt och bland 999 stycken skummisar. Att anse vad man borde är en sak, men det gör inte per automatik alla andra till fula fiskar. Eller tycker du någon Bach-stiftelse skulle ha royalties varje gång någons mobil ringer också och man får en snutt ur valfri fuga? Akta så inte hästen blir för hög. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Isegrim »

Från deras policydokument att döma, verkar det som att de utgår från antagandet: använder man det privat så behövs ingen överenskommelse och finns det på nätet är det public domain...

All images displayed on the site are provided only for personal use as wallpaper on computers, cell phones and other personal electronic devices.
All wallpapers displayed on OnlyHDWallpapers.com have been collected from a wide range public internet resources and remain copyrighted their respective owners.
If you are the rightful owner of any wallpaper posted here, and object to them being displayed - please contact us and it will be removed immediately.
We do not intend to display any copyright protected images.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av rkaj »

Det där låter påfallande likt The Pirate Bays inställning. Nu tycker jag för min del inte att de som drev / driver TPB har gjort sig skyldiga till något grovt brott, men de blev ju fällda i alla fall, och har blivit blockade i flera länder.

Att jämföra med Bach visar ju klart och tydligt vem det är som inte har koll. Copyright är tidsbegränsad.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Wakuran »

rkaj skrev:Det där låter påfallande likt The Pirate Bays inställning. Nu tycker jag för min del inte att de som drev / driver TPB har gjort sig skyldiga till något grovt brott, men de blev ju fällda i alla fall, och har blivit blockade i flera länder.

Att jämföra med Bach visar ju klart och tydligt vem det är som inte har koll. Copyright är tidsbegränsad.

Fast i TPB:s fall handlade det ju om material som såldes på marknaden. Osäker på jämförelsen med enstaka bilder.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: identifiera superhjälten.

Inlägg av Labrador Road 26 »

rkaj skrev:Att jämföra med Bach visar ju klart och tydligt vem det är som inte har koll. Copyright är tidsbegränsad.

OT.

Som du kanske vet är det de som har gjort/äger inspelningen som är berättigade ersättning. Om Bach-stiftelsen sett till att leverera alla inspelningar till mobiltillverkarna så är det ju de facto den som skulle kunna kräva pengar. Modern musik består ju inte bara av att knäppa på strängar rent fysiskt utan kan likaväl bestå av inmatande av siffror, eller noter i avsett program för att få det färdiga resultatet. Du måste tänka utanför lådan, för licensföretagen är bra mycket listigare än bara: "Oj, hoppsan 75 år, nu får vi inga stålar, Börje du får nog söka ett annat jobb nästa vecka." I vilket fall som helst uppskattar jag inte att det antyds att jag skulle syssla med suspekta saker. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar