San Diego International Comic-Con

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Den där prinsessan kan iofs vara nåt från OZ.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nja, Wakuran hade nog rätt i att det var Princess Daisy från Super Mario. Men jag skulle däremot vilja ha hjälp med att om möjligt identifiera vad dessa cosplayare föreställer:

Bild Bild

Damen till höger heter Elice Giorgiones, men tyvärr är hennes instagramkonto privat så där fick jag ingen ledning. Hon var dock mycket trevlig och hade tydligen (av det lilla hon berättade om sig själv) modell- och skådespelarambitioner. Cosplay var en hobby.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

1:an är eventuellt Pixars version av Frida Kahlo från filmen Coco.

https://coco-pixar.fandom.com/wiki/Frida_Kahlo

2:an är jag osäker på. Det ser varken riktigt ut som Wasp eller en etnoskiftad Bumblebee. Någon karaktär från My Hero Academia?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Trist. Men väntat.

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Äsch. Men även denna gång väntat (eftersom Wonder Con redan är inställt). Och jag tror knappast europeer göre sig besvär i USA redan i november.

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Jo ett trust göra inget blir det nog tyvärr i år igen, om du i te Jan betala för dig då får man göra hur man vill i vissa känd tydligen.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av super85 »

Tror att massiga cons kommer försvinna mer och mer.

Nog rätt bittert för de serietecknare etc som tjänar rätt bra extrapengar på dessa.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Jo nu när marknaden för ner så blir det ju svårt att hålla intresset just för serier och allt mer annat måste slås ihop för att det ska bli nånting alls, och plötsligt är det inte mycket Comic con. Alls utan sög cosplay och filmer och spel säg.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av super85 »

Mjo, fest tänkte mest på pandemin.

Folk kan vaccinera sig hur mycket de vill, jag har bara svårt att se att det normaliserar sig så mycket att det blir vanligt att man trängs i små korridorer och fansen får skaka hand och ta foton och sitta nära sina idoler, oavsett om de är serietecknare eller skådespelare etc.

Känns bara att det kommer att försvinna , alternativt begränsas stort.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Tja det beror ju på hur framtiden ser ut, jag tänkte ner på den allmänna nedgången för serier.

Visst kan man se Coronan som hopplös att överkomma, på kort tid är det ju sant det vet vi redan, men om allt för ut av att saker ändras kom en smittbarsjukdom återstår att se och hur jag den världen gör.

Det kan givet bli mycket enbart internet och telefoni, vår generation kanske aldrig blir som vanliga igen eller kan acceptera framtiden.
Dvs en tidigare ensamhet blir ännu större då ingen kan ta in nån utifrån pga att den ju !öste tänka på de i sin egna grupp som är säker.

Men jag ville inte vara sån just nu, värre är nog som sagt nedgången för serier oavsett, det kommer inte dö ut men mycket kan ändras, stora lass vältas av liten tuva.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av super85 »

Jo, fast jag menar att de där mässorna, bortsett från serietecknare och författare, brukar krylla av skådespelare, regissörer, TV-spels skapare etc diverse människor. Jag tror inte vare sig stora eller små bolag vill riskera att deras anstälda (vars jobb är att tjäna pengar åt dem) utsätts för sjukdoms-risk.

Eller så har jag helt fel och det mesta normaliseras sen när majoriteten fått vaccin.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Nja, Wakuran hade nog rätt i att det var Princess Daisy från Super Mario. Men jag skulle däremot vilja ha hjälp med att om möjligt identifiera vad dessa cosplayare föreställer:

BildBild

Damen till höger heter Elice Giorgiones, men tyvärr är hennes instagramkonto privat så där fick jag ingen ledning. Hon var dock mycket trevlig och hade tydligen (av det lilla hon berättade om sig själv) modell- och skådespelarambitioner. Cosplay var en hobby.


Sent svar, men nu har jag nog äntligen kommit på vad den där cosplayen ska föreställa!

1:an är som jag sagt tidigare antagligen Pixars version av Frida Kahlo från filmen Coco.

https://coco-pixar.fandom.com/wiki/Frida_Kahlo

2:an ser ut som en förmänskligad variant av Mothra i sin fjärilsform.

Mothra är en bifigur i Godzillafilmerna, som i sin larvform ser ut ungefär som en jättegråsugga, och i sin fjärilsform som en jättefjäril. Mothra är antagligen det snällaste "kaiju"-monstret, som till skillnad från de andra monstrens aggressiva destruktivitet i grunden är en balanserande kraft. Det kan försvara sig när det upplever sig attackerat, men verkar i grunden för att hålla naturens ordning i balans. Mothra lever i symbios med två ungefär pekfingerlånga älvor, Shobijin eller Kosmos, som kan kommunicera med både Mothra och människor och ofta får medla då de två sidorna än en gång råkat i konflikt.

Bild

https://godzilla.fandom.com/wiki/Mothra_(MvG)

https://godzilla.fandom.com/wiki/Shobijin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:2:an ser ut som en förmänskligad variant av Mothra i sin fjärilsform.

Mothra är en bifigur i Godzillafilmerna, som i sin larvform ser ut ungefär som en jättegråsugga, och i sin fjärilsform som en jättefjäril. Mothra är antagligen det snällaste "kaiju"-monstret, som till skillnad från de andra monstrens aggressiva destruktivitet i grunden är en balanserande kraft. Det kan försvara sig när det upplever sig attackerat, men verkar i grunden för att hålla naturens ordning i balans. Mothra lever i symbios med två ungefär pekfingerlånga älvor, Shobijin eller Kosmos, som kan kommunicera med både Mothra och människor och ofta får medla då de två sidorna än en gång råkat i konflikt.

Jag är oerhört imponerad! [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

Kan förresten flika in att Mothra debuterade i sin egen film, men likt många andra monster från Toho Studios plockades hon senare upp till Godzilla-franchisen.

Mothra är också ett kvinnligt monster, medan monstren överlag nog aldrig getts ett tydligt kön.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mothra

Wakuran skrev:1:an är som jag sagt tidigare antagligen Pixars version av Frida Kahlo från filmen Coco.

https://coco-pixar.fandom.com/wiki/Frida_Kahlo

Jag korrigerar mig själv här, och tror nu att det antagligen bör vara Tia Rosita från samma film...

https://pixar.fandom.com/wiki/Tia_Rosita
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Några av mina bilder från årets upplaga av Comic-con finns nu här:
https://flic.kr/s/aHBqjAP8Jd
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av RioGrande »

Ja, kul att se bilderna.
Skriv svar