Hotell i Angouleme?

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Hotell i Angouleme?

Inlägg av Cadial »

Jag bokar eller koper aldrig saker eller tjanster pa Internet. Jag dyker upp I Angouleme (givetvis vid seriefestivalen), slanger upp kontanter pa bordet och sover var? En plats med fler besokare an sangar...Jag har gjort samma sak I Pamplona under tjurrusningen och hittade en privat vind och delade madrass med en massa alkisar. Var bor man I Angouleme? Nagra forslag; ar det vart att forsoka?
Sorry, postade I fel trad, ville ha evenemangen!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Wakuran »

Vad jag har hört är det nästan omöjligt att fixa boende på plats... [B)]

2012 fick jag någon månad innan råd av Kristiina Kolehmainen att det var läge att sätta igång, och jag skickade iväg 100-tals mail till alla vandrarhem och privatpersoner som var listade via hemsidan, och fick nej av nästan allihopa.

Till slut lyckades jag ändå få bo på en soffa i vardagsrummet hos en hippieaktig tjej, men det var billigt och centralt, så jag klagar inte. Man brukar annars kunna hitta boende i närliggande städer även om man är sent ute, men det ska inte vara någon höjdare med långa busstimmar varje dag... [B)]

Internet eller inte, på något sätt måste du ha en framförhållning. Det funkar knappast att åka på vinst eller förlust, och hoppas på att det löser sig. (Eller om du släpar runt på en dragväska med seriealbum och inte sover på 4 dagar så funkar det nog, men om du har högre krav på bekvämlighet än så blir det problem.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Cadial »

Ok, Wakuran, tackar mycket for den infon!
Har sjalv funderat pa "nara" stader och det kanske det blir eftersom jag inte har lust att skicka "hundratals mejl" heller. Jag har faktiskt inga hogre krav pa bekvamlighet, men vi talar ju om vintern har och jag vill inte fa lunginflammation. "Framforhallning" ska jag forsoka ta till mig som en ledstjarna. Har har man luffat omkring i Asien, Mellanostern, Sydamerika och till sommaren blir det Madagaskar, men det ar det civiliserade Angouleme som ger mest angest...
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4094
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Rufus »

Cadial skrev:Jag bokar eller koper aldrig saker eller tjanster pa Internet. Jag dyker upp I Angouleme (givetvis vid seriefestivalen), slanger upp kontanter pa bordet och sover var? En plats med fler besokare an sangar...Jag har gjort samma sak I Pamplona under tjurrusningen och hittade en privat vind och delade madrass med en massa alkisar. Var bor man I Angouleme? Nagra forslag; ar det vart att forsoka?
Sorry, postade I fel trad, ville ha evenemangen!


Couchsurfing kanske är något för dig? Gratis boende hos privatpersoner. Dock går det inte att bara dyka upp utan bör oftast ordnas en god tid i förväg.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Wakuran »

Cadial skrev:...eftersom jag inte har lust att skicka "hundratals mejl" heller.

Det var ju i princip samma klippa-klistra-text på engelska och skolfranska i varje mail, men det tog ändå en hel del tid...

Anders1 skrev:Couchsurfing kanske är något för dig? Gratis boende hos privatpersoner. Dock går det inte att bara dyka upp utan bör oftast ordnas en god tid i förväg.

Precis, framförhållning gäller då också, och egentligen bör man låna ut sin egen lägenhet först innan man söker en ny att bo i, för att ha rekommendationer när man väl ska söka hos andra. (Själv bor jag i en späckad etta, så det är i princip omöjligt.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Cadial »

Anders1 skrev:
Cadial skrev:Jag bokar eller koper aldrig saker eller tjanster pa Internet. Jag dyker upp I Angouleme (givetvis vid seriefestivalen), slanger upp kontanter pa bordet och sover var? En plats med fler besokare an sangar...Jag har gjort samma sak I Pamplona under tjurrusningen och hittade en privat vind och delade madrass med en massa alkisar. Var bor man I Angouleme? Nagra forslag; ar det vart att forsoka?
Sorry, postade I fel trad, ville ha evenemangen!


Couchsurfing kanske är något för dig? Gratis boende hos privatpersoner. Dock går det inte att bara dyka upp utan bör oftast ordnas en god tid i förväg.

En van i Granada, Spanien lanade ut sin soffa till studenttjejer [|)] fran halva Europa, med viss framgang i fantiserandet om jag forstod ratt. [:o)] Det fanns t o m en sajt for sadant. Eftersom jag tillhor gruppen "folk med livlig fantasi" sa hade jag ganska kul at det. Far leta efter en hornsoffa sa att min fru kan folja med ocksa [;)].
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Cadial »

[^]
Wakuran skrev:
Cadial skrev:...eftersom jag inte har lust att skicka "hundratals mejl" heller.

Det var ju i princip samma klippa-klistra-text på engelska och skolfranska i varje mail, men det tog ändå en hel del tid...

Anders1 skrev:Couchsurfing kanske är något för dig? Gratis boende hos privatpersoner. Dock går det inte att bara dyka upp utan bör oftast ordnas en god tid i förväg.

Precis, framförhållning gäller då också, och egentligen bör man låna ut sin egen lägenhet först innan man söker en ny att bo i, för att ha rekommendationer när man väl ska söka hos andra. (Själv bor jag i en späckad etta, så det är i princip omöjligt.)

Spackad med serier? Hela iden med couchsurfing ar ganska lustig, men jag skulle sakert ha hakat pa om jag vore ensamstaende student. Jag maste fixa bra rekommendationer ocksa; jag har faktiskt redan tva set gast-cyklop och snorkel for glada amatorsnorklare; det maste ju ge plus i kanten? [:D]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hotell i Angouleme?

Inlägg av Wakuran »

Späckad med serier, DVD-filmer och generiskt bråte...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar