Äldre Buffy the Vampire Slayer-serier - öka i värde?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
BtVS
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 12 sep 2014, 13:33

Äldre Buffy the Vampire Slayer-serier - öka i värde?

Inlägg av BtVS »

Hej!

Jag har alla nummer (1-63 + några dubbletter + några fristående/extra utgåvor eller vad man ska kalla det) av den gamla Buffy the Vampire Slayer-serien, som gavs ut mellan 1998 och 2003, alltså samtidigt som TV-serien producerades/sändes. Alla nummer är i toppskick. Jag köpte dem för 2 år sedan på ebay för runt 1000 kr.

Jag undrar om dessa möjligtvis kan öka i värde i framtiden? I takt med att de blir svårare att få tag på. De jag har är tyvärr inte signerade eller så.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Äldre Buffy the Vampire Slayer-serier - öka i värde?

Inlägg av Wakuran »

Jag tycker det känns tveksamt att tidningarna kommer öka särskilt mycket i värde, åtminstone. Att tidningar från 40-60-talet har gjort det är ju för att de ansågs som en slit-och-slängvara och så många exemplar har försvunnit.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Äldre Buffy the Vampire Slayer-serier - öka i värde?

Inlägg av Magnus »

Glöm det att moderna tidningar kommer att öka i värde!

Såvida inte sådana här fenomen återkommer...

Bild
Bild
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Äldre Buffy the Vampire Slayer-serier - öka i värde?

Inlägg av Agentum »

Håller med, om serierna har det värde nu som du skriver och du vill spekulera i dem så sälj nu är min åsikt.

De här tiderna med värdestigningar på tidningar som det existerar mängder av i perfekt skick är över.

De gamla serierna från säg 40tal står i de flesta fall stilla tom idag, de är värda pengar men bara nyckelnummer ökar, och kommer ju aldrig falla helt.
Men då talar vi om serietidningar från en helt annan tid, ingen samlade, de slängdes efter läsning eller byttes med andra, krig och pappersinsamling tom påhejat av tidningarnas redaktioner.

Så av otroligt antal tryckta nummer med dagens ögon kan antalet mer eller mindre perfekta ex vara allt från några stycken till noll.

Tiderna förändras och 90talets hysteri kommer aldrig igen som exempel.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar