Träskmannen, swamp thing-tråden

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av larsa66 »

Alcala, alltså. Visst var han fantastisk?

Bild

Varje sida han tuschat är njutbar.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av Allan Kämpe »

larsa66 skrev:Alcala, alltså. Visst var han fantastisk?

Bild

Varje sida han tuschat är njutbar.


Snygg sida!

Jag använde mig av forumbilder.se förut men jag tycker de har för dålig upplösning/storlek på sina bilder! [:I]

Jag rekommenderar denna sajt larsa! http://imgur.com/
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av larsa66 »

tack för tipset.
Jo det var ingen vidare upplösning... Men det var dig jag sneglat på när jag bytte till forumbilder.se ;)
En sak som är viktigt förutom upplösningen är ju att länken funkar och dom får vara kvar. Jag blir lite ledsen när jag ser gamla inlägg jag gjort då bilderna försvunnit.
Det börjar ju bli så många att man glömmer vilken bild som skulle vara just där.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av Agentum »

Jo och jag tycker det duger som referens, vill man se det bättre får man väl jaga på annat håll.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av Allan Kämpe »

larsa66 skrev:tack för tipset.
Jo det var ingen vidare upplösning... Men det var dig jag sneglat på när jag bytte till forumbilder.se ;)
En sak som är viktigt förutom upplösningen är ju att länken funkar och dom får vara kvar. Jag blir lite ledsen när jag ser gamla inlägg jag gjort då bilderna försvunnit.
Det börjar ju bli så många att man glömmer vilken bild som skulle vara just där.


Jag är också irriterad på dessa bildsajters korta hålltid! [:(!] Jag använde mig av imageshack.us förut men så skulle de börja ta betalt av användarna och då övergick jag till forumbilder.se ett kort tag. Men jag var inte nöjd med kvaliteten på forumbilder.se och hittade överhuvudtaget ingen svensk sajt som var något att ha. Alltså fick det bli imgur.com tills vidare...

Speciellt när man lägger upp egenhändigt tecknade seriesidor så vill man ju att det ska vara så pass bra kvalitet på upplösning och storlek att det går att läsa pratbubblorna och se detaljer i bildrutorna! [:)]
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av RioGrande »

Men skulle man inte kunna lägga bilden på sin egen blogg och länka från den där? Då bestämmer man ju själv hur länge den ska ligga där.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av Agentum »

Såklart, men alla har inte en egen blogg osv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av K-E Lindkvist »

RioGrande skrev:Men skulle man inte kunna lägga bilden på sin egen blogg och länka från den där? Då bestämmer man ju själv hur länge den ska ligga där.

Det fungerar för det mesta alldeles utmärkt för mig, men för tillfället ligger servern i Kolbäck nere och nätverksansvarige är på ett geocachingäventyr i bland annat Holland och Tyskland, så då syns varken bloggen eller de bilder som finns på ftp-servern (mina inlägg på serieforum.se är hårt drabbade). Annars rekommenderar jag betaltjänsten på flickr.com. Mycket överkomligt pris (ca 200:-/år) och inga begränsningar i tid samt 1TB utrymme och en maxstorlek av 200Mb/bild.
Senast redigerad av 1 K-E Lindkvist, redigerad totalt 0 gånger.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av larsa66 »

(till serieforums moderatorer: Det finns en tråd som heter "Var lägger ni era bilder" Dit man kan flytta denna diskussion.)

Det är ju lite av problemet. blogg- och bildsajter byggs upp och förändras. Endast serieforum består ;)

Ibland kanske man sjabblar till det själv. Jag tror att jag gjorde en del förändringar på mitt tumblr-konto som nog var orsaken till att bilderna jag länkat till försvann. För dom finns ju kvar...men adressen kanske ändrades. Enklast vore kanske om vi som användare kunde gå in på dom inlägg vi gjort och reparera länkarna själva. Jag vet att det inte bara är jag som har problem.

Jag har ju fått hjälp av Björn en gång, men det känns lite dumt att besvära någon när man sjabblat till det själv.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Träskmannen, swamp thing-tråden

Inlägg av smorkin »

RioGrande skrev:Men skulle man inte kunna lägga bilden på sin egen blogg och länka från den där? Då bestämmer man ju själv hur länge den ska ligga där.

Jag brukar göra så, och om man inte har en egen blogg kan man ju alltid skapa en dummy-blogg på t ex wordpress.com och sen endast använda sig av möjligheten att ladda upp bilder, utan att någonsin posta ngt :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Skriv svar