Archie meets Ramones

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Archie meets Ramones

Inlägg av K-E Lindkvist »

Under Comic-con tillkännagavs att det under nästa år kommer att ges ut ett extra tjockt one-shot på detta tema:

Bild

Man kan tycka vad man vill om detta ("likskändning" har bara varit ett av invektiven) men då man engagerat den oerhört begåvade Gisèle Lagacé som tecknare finns alla möjligheter att det kommer att bli bra, bara manuset är rätt. Ramones var själva inte främmande för bubbelgumpop (Indian Giver till exempel) så det är inte så långsökt som man kan frestas att tro.

Ett ytterligare argument för detta är att Gisèle har förstahandserfarenhet av hur det är att spela i ett band; under tidigt 1990-tal var hon basist och låtskrivare i rockbandet Barbarella (se där en seriereferens så god som någon) som nådde viss ryktbarhet i Quebec och faktiskt spelade in en video med en cover på Brigitte Bardots Harley Davidson.



1991 var de med på TV när Montreal Canadiens presenterade sitt nya lag inför säsongen 91-92 och på grund av detta hade en egen underhållningsgala som sändes över hela landet. Notera att hela bandet står på skridskor (utom Nathalie Dufresne bakom trummorna, en ödets ironi då hon var den bästa skrinnaren av dem om man får tro Gisèle). Tur att det var playback...



Sina erfarenheter från musikbranschen har Gisèle annars utnyttjat i sin webbserie Menage a 3 där det förekommer ett band som skulle kunna vara Josie & the Pussycats punkiga kusiner:

Bild

Jag hoppas att det kommer att bli så bra som det kan, och att det betyder att Gisèle nu får det stora genombrott hon så väl förtjänar (och blir bjuden till Comic-con som hon annars inte har ekonomi att besöka). Tyvärr misstänker jag att det inte kommer att finnas några serieoriginal att köpa loss då man ej nämnt någon tuschare och Gisèle gärna jobbar helt digitalt. Grrr...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av rkaj »

Det här låter spännande! Jag har följt Giselles webbserier sedan Cool Cat Studio, Pennie & Aggie, och nu Menage a3 och gillar det hon gör.

... och nu upptäcker jag att Cool Cat Studio är online igen. Aj aj, det blir nog en omläsning ...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Ramones var själva inte främmande för bubbelgumpop (Indian Giver till exempel) så det är inte så långsökt som man kan frestas att tro.

Tja...


Däremot kan jag ju hålla med om det där likskändningsargumentet. Vet inte riktigt när serien är tänkt att utspela sig, men det skulle på något sätt kännas enklare om den getts ut under en tid när bandmedlemmarna ännu inte mött sina öden i form av lymfom, överdos, prostata- och gallgångscancer...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av K-E Lindkvist »

En längre intervju med Gisèle finns i senaste utgåvan av Alex Seguras nyhetsbrev. Hon berättar om sin bakrund, sina webbserier, sin musik och vad hon gör just nu.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av Ala »

Archie verkar vara tacksamt att göra crossovers med. För något år sedan kom ju en Archie Meets Kiss och nu går väl Archie Vs Predator i USA.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av K-E Lindkvist »

Ala skrev:Archie verkar vara tacksamt att göra crossovers med. För något år sedan kom ju en Archie Meets Kiss och nu går väl Archie Vs Predator i USA.

Archie meets Kiss var obegriplig (och så korkad tror jag inte att jag är så nåt konstigt var det med den). Jag finner Archie Vs Predator tämligen vämjelig, men den har onekligen fått mycket uppmärksamhet (och övervägande bra kritik, konstigt nog). För att inte tala om det här eländet:

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av Ala »

Haha, men vad fan. Ja, det där är väll lite väl mycket. Men Predator-serien tycker jag är rätt skojig, just för att den är så jäkla bisarr.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Archie meets Ramones

Inlägg av Stranger »

Den enda crossovern jag läst var Archie Meets The Punisher. Rätt underhållande, för vad den var
Skriv svar