Bacon & Egg

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Bacon & Egg

Inlägg av Agentum »

Hette Ägg först va?

Det här är serier jag ofta undrat varför de inte tryckts igen, likaså alla Xxxxx Hund serier.

De var visserligen lite utflippade men tillhör väl det bästa som gjorts i Sverige trots allt?

Kom att tänka på dem när jag hittade några tidningar med dem i, konstigt att ingen verkar tyckt det var nånting utan fortsätter med samma gamla reprinter, iofs över väl Egmont dem?

Då kan man förutse att inget händer ens på skoj.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Wakuran »

Den här samlingen från Egmont gavs ju ut tidigare i år.

https://www.bokus.com/bok/9789176216163 ... och-klart/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Bacon & Egg

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nyrestaurerade (tryckoriginalen är tydligen försvunna) James Hund-avsnitt återtrycks regelbundet i Herman Hedning-tidningen. Publiceringen inleddes med att det tidigare ofullbordade "Mysteriet i Roswell" avslutades (i nummer 1–2, 4, 5, 6/2019) och därefter har det varit repriser. Om det blir någon samling har dock inte Jonas Darnell gjort några utfästelser om. Men tidigare har han skyllt på att tryckoriginal saknas, så när tillräckligt många avsnitt i godtagbar kvalitet finns att tillgå är det möjligt att detta kommer i ett nytt ljus. Man kan ju alltid hålla tummarna...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Fortran
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 21:57

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Fortran »

Jonas Darnells ambition verkar vara att när han restaurerat alla James Hund så ska han göra en samlingsbok som han finansierar via Kickstarter, på samma sätt som han gör med Herman Hedning.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Wakuran »

Fortran skrev:Jonas Darnells ambition verkar vara att när han restaurerat alla James Hund så ska han göra en samlingsbok som han finansierar via Kickstarter, på samma sätt som han gör med Herman Hedning.

Jag är ingen Kickstarter-kille, men det skulle ju annars kunna vara intressant. (Gärna även med Jeff och Esbjörn Hund inkluderade bland hundarna... Kanske t.o.m. Röde Hund, även om jag redan har alla Bacon&Egg-tidningar, och den generellt kändes litet svagare.)

Har ju generellt föredragit hans hundar framför Herman Hedning genom åren.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Agentum »

Ja du ser, här gnäller jag och så finns jag nånting.
Och folk har tänkt på det redan.
jag tyckte det var klart speciella serier och de är bland de få som nån tagit sig tid till att digitalisera tex, det tyder på intresse, obs olagligt men de vill läsa men då måste de leta tidningar, ej komplett, och även om jag har dem så betalar jag om nåt kommer det är det värt.


Så Hund med då imo.

Jag skulle vara köpare har, jag tycker de gjorde nåt helt eget bland allt annat och jag gillade det, de la det lilla extra på mycket.

Tack för svaren.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Coppas »

Jo, kommer det ett eller ett par samlingsalbum med ”Hundarna” så står jag oxå och hänger på dörren till butiken. Vicket hundliv det skulle kunna bli! :mrgreen:
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Agentum »

Jag köpte Bacon och Ett, det var jag hardcover, och det var inget fel på det men det är ett rätt kraftigt urval om vi säger så.
Så visst hört pengarna men nog vill man ha mer av det och som sagt Hundarna även om det väl innefattar Darnell med som författare.

Norrman är rött kul att se just i de här, hur allt liksom ser ut i hans värld, vägar överallt kring hus som står tätt och det pågår nåt jämt.

Fasen de är gamla nu som tex Brister Pettersson med Uti vår hage, det för inte gå förlorat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Bear
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 22:32
Ort: Sweden

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Bear »

Har alltid tyckt att James och de övriga hundarna varit några klasser bättre än Bacon & Egg. Tycker serien är gravt underskattad och skulle gärna se samlingsalbum med dem.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bacon & Egg

Inlägg av Agentum »

Tja, har vi tur kanske nåt kommer med tiden, kanske kickstarter eller nåt Jan funka för att testa intresset tex.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar