Flash Gordon

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Flash Gordon

Inlägg av larsa66 »

Verkar som dom gör en omstart med vår vän Blixt Gordon. Dan Schkade är tydligen den som håller i pennan. Tyckte den kändes fräsch, och kul att det blir både dagstrippar och söndagssidor.

https://comicskingdom.com/flash-gordon/2023-10-22
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 356
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Flash Gordon

Inlägg av Coppas »

Låter som något intressant att vänta på. För egen del har jag annars mest minnen av de avsnitt som gick i Fantomen på 1970- och 1980-talen. Var väl Alex Rayomond och Austin Briggs som gällde då varför moderna tolkningar inte är fel... även om de gamla episoderna kunde vara nog så trevliga.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Flash Gordon

Inlägg av larsa66 »

Dan Barrys var den jag minns mest från Fantomen, är nog min favorit. Briggs var lite mossig, och Alex Raymonds tycker jag är seg, den har jag aldrig läst i Fantomen, men i nån comics och gammal serietidning. Raymonds Blixt var ju väldigt tjusigt tecknad.

Men den här nya gillar jag ändå trots de enkla teckningarna, de fyra första stripparna är ute och det är full fart på Mongo om jag säger så [;)]
Skriv svar