Målet med ditt seriesamlande 2008

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Målet med ditt seriesamlande 2008

Inlägg av impeesa »

Mitt mål för 2008 är att minska samlingen kvantitativt, men öka den kvalitativt. Jag ska inte köpa på mig saker som jag inte direkt samlar på. Jag har inte längre plats om samlingen skulle öka, vilket den förmodligen ändå gör, trots nyårslöfte [:(][:(]


Skapade en ny tråd för 2008.

Ellingen - Moderator

Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Målet för 2008 blir i första hand att försöka fylla luckorna i Tintinsamlingen. Saknar den oranga varianten av "Från Herge´s Arkiv" från 1975 och de 4 målarböckerna från 1972. Finns även några ex jag gärna hyfsar till skicket på. "Den Mystiska Stjärnan" och "Kung Ottokars Spira" från 1972 är irriterande svårfunna i toppskick!

Detta känner sig lite ensamt och skulle gärna ha sällskap av de 5 andra motiven:

[img]http://pici.se/pictures/SzTLWKbcj.jpg [/img]

(Om posten sköter sig bör det få sällskap av motiv nr 5 rätt snart)

Om någon har något av ovan nämnda till salu får Ni gärna höra av Er!

Vidare kommer långtidsprojeket Illustrationsförlaget/Carlsen if/Carlsen Comics/BonnierCarlsens serieutgivning komplett att fortskrida. Kanske inte i samma tempo som 2007..
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Under 2007 har jag velat fram å tillbaka och undrat vad jag ska samla på men jag tror att det inte spelar så stor roll..jag ska samla på mig det som verkar kul och om det innebär att bli komplett i en del titlar så får det vara så. Det är en härlig känsla att kunna köpa det som är intressant och kul utan tvång av att vara komplett. =)

Mycket Marvel blir det nog..som vanligt.^^
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Inlägg av Marvel »

Målet är att hitta dom få tidningar jag saknar och att bättra på skicket på några av marveltidningarna från 60-talet. Det stora målet, som jag inte lär nå i år, är att ha allt i minst VF.
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

[quote="ellingen"]

Målet för 2008 blir i första hand att försöka fylla luckorna i Tintinsamlingen.

[/quote]

Hur stor är en nästan komplett Tintin-samling? Imponerande skulle jag tro...[|)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Kung Orne I"]


Hur stor är en nästan komplett Tintin-samling?
[/quote]
Då jag "bara" samlar svenska album i 1:a upplaga är den inte så stor, ca hundra album.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Mitt mål är att få serietidningsutgivningen av Fantomen komplett, sen går jag över på att bättra skick och inrikta mig på album m.m.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Ska jobba på hjärtesammlingarna, d 3 kåna: Kalle Anka, KAP och Kapten Kloss. Har märkt att Kloss inte var så lätt som jag trodde, tydligen få ute på marknaden. Ska f.ö ringa Egmonts arkivsnubbe i Sthlm om Kapten Kloss nr.20 imorn (d.v.s idag [;)]), ni blir de första som får veta svaret.

Vad gäller resten ska jag jobba mest kvalitativt, gärna NM i de flesta fall. Ska plugga in skickbedömning mer noggrant.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Seriesamlande mål 2008? Att inte köpa något, då jag gått överstyr 2007. Läsa och strukturera upp det jag har.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Målsättningen får i så fall bli att inte köpa något mer i serieväg, eftersom jag egentligen inte har plats för det. En svår uppgift som förmodligen inte kommer att lyckas.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Malsattningen for 2008 ar att fa min samling svenska superhjalteserier lite mer komplett. Jag ar ganska nara i manga av de stora titlarna sa det ar ganska svart att hitta ratt nummer.

Haller ocksa pa med att komplettera min DC Vertigo-samling for lite luckor som blivit nar jag haft uppehall i prenumerationer. Avsaknandet av a, a och o i det har inlagget ar pga att jag ar i USA just nu. Igar var jag i en seriebutik, Comic Inc., Los Angeles, som var mycket valsorterad pa backissues. Sa det blev en rejal bunt med bl a Hellblazer och 100 bullets.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Vad gäller samlandet så ligger jag rätt lågt, men jag har några luckor jag vill fylla, ett par Linda&Valentin, och lite annat i fransk-belgiska skolan. Nya Valhall skall köpas snarast förstås, men det är inte så mycket annat nytt på önskelistan.

Och så ska jag sälja av dubletthögen, en massa dubletter på Blueberry (inga sällsynta), Franka och någon Linda&Valentin. Och en bunt X9-dubletter, det är ju bara att kasta eller på sin höjd ge bort.
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

Ett mål är ju nödvändigt, så jag har gjort mig ett mål som till viss del liknar det mål Impeesa satte, att minska mängden men öka kvalitén. Har börjat med att rensa ut de flesta album och böcker, och ska nu inrikta mig på den enorma Disneygenren (Walt Disneys serier, div. Engångare och givetvis Kalle Anka).
Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

Att läsa hela Civil war, och köpa secret wars.
Tänkte även minska antalet album som står i en hylla som jag överhuvudtaget aldrig kommer orka läsa.

Ps, det märks att jag slår på stort va?
Användarvisningsbild
JörgenS
Fine
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 17:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av JörgenS »

Mitt främsta mål är samma som 2007. Att fortsätta bygga på min samling med Don Rosa-serier. Samt kanske fylla på med äldre Spindelmannen-serier som jag hittar.
Transform and roll out!

/JS10
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Som vanligt inga mål, jag bara rullar på i min eviga strävan efter bra serier till låga priser.

Så det kan mao sluta hur som helst, allt beror på vad jag hittar.

Borde dock ta mig en funderare efter det här året på vad jag kan tänka mig göra mig av med, allt är ju inte guld som jag har direkt.

Svenskt köper jag baar begagnat på marknader till struntpriser så där handlar jag väl bara allt jag ens kan tänka mig vilja ha så länge de inte är trasiga.
Det är de amerikanska serierna jag kompletterar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="Schuberg"]

Mitt mål är att få serietidningsutgivningen av Fantomen komplett, sen får jag gå över till att förbättra skick och inrikta mig på album m.m.
[/quote]

Målet uppnått!! Har nu samtliga 1425 nummer av Fantomen! Helt komplett!
Nu börjar nästa utmaning![:)]

Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

2007 fick jag Fotboll,Pucken,Nacka och Ishckeyserie komplett.
2008 vill jag ha Boing 2/86 och bättra på skicket på mina Buster.
Jag ska föröka sälja vissa dubletter.Ska inte börja samla på några nya objekt.(FÖRSÖKA)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Kom på att jag nog vill komplettera Chang-Shi Master of Kung-Fu i år, har redan mer än hälften och det är främst senare nummer som saknas.

Sen kan jag åter vila i ro att jag har en av de bättre 70-tals serierna komplett.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Mitt mål är att läsa mer serier, och köpa det
som jag vill ha, till rimligt pris.
Låter ganska simpelt, men det är det inte...

Jens
Skriv svar