Vad är det bästa stället du läst en serie på?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Vad är det bästa stället du läst en serie på?

Inläggav spindelmannenelektra » tis 15 jul 2008, 12:19

Tänkte starta en ny tråd, i denna man kan berätta om något ställe man läst någon schysst serie på. Själv hade jag ett rätt häftigt ögonblick för någon månad sen när jag hade klättrat upp på en bergstopp och tog fram den nyaste Spider-Man och läste. Sen måste jag säga att jag saknar Sydney, Australien en hel del. Jag bodde där i 1 år, pluggade på universitet där. De hade flera riktiga schyssta serieaffärer. Sen skadade det inte att jag kunde inlinesskejta bort till seriebutiken och att man på samma gång skejtade runt Operahuset lite grann och Bondi Beach. Där var man ofta och köpte comics. Tycker det var rätt kul när samma Spider-Mannummer kom ut med olika omslag. Det har väl hänt några gånger i svenska Spider-Manserier också, t ex när Spider-Man som tidning startade. Men där hände det rätt ofta och självklart blev man som samlare fast i detta också. Gud vad lätt det är för författarna och försäljarna och kränga lite mer serier till en samlare som jag. Elektra med olika omslag har man ju en hel del.

Tillbaka till trådens början. Bästa stället. Softa vid Bondi Beach, Sydney, med en bra serie, det är skönt det. Även på ett liten bergstopp i Sverige, Gbg, är inte dumt. När man var mindre var det alltid skönt att läsa serier i tältet. Det var någon elev som sa en gång till mig då vi diskuterade på idrotten vad man bör ha med sig för saker när man ger sig ut på camping/vandring. Han svarade då: "en bra serietidning".[:)] Det var inte det jag hade i åtanke med jag är ändå nöjd med svaret. Serier skall man njuta av och gärna läsa den på ett bra ställe så är det med det![V] När jag var med familjen i Kroatien förra året då var det rätt underbart att köpa och läsa Kroatiska Spider-Man. Visst jag fattade inte så mycket, men vadå man lär väl sig alltid nåt. Man har ju den engelska och svenska översättningen att jämföra med. Oslo, skall man inte glömma, det har sina schyssta Outland butiker, där har man ju sprungit en del med barnvagnen och sen softat ner till hamnen eller stranden och läste lite Marvel.

Serier är ju något som man alltid vill ha runt sig var man en är, det är ju en del av en av själv på något sätt. Man känner sig hemma helt enkelt. Jag har sagt det förut men har många goa minnen som tonåringen av att köpa serier på Dolores vid Heden i Gbg. Gå ner i källarn och hitta något billigt och bra, sentimentalt. Dolores nu, Järntorget, och andra serietidningsbutiker är också mycket bra, skall nog dit när ekonomin tillåter.

Tåget är annars ett schysst ställe att läsa serier på eller bilen eller bussen, flyget men jag föredrar tåget. Visst vissa tittar snett och komiskt på en när man tar fram en Spider-Mantidning 32-åring som man är. Men nuförtiden skiter jag i det, vem f-n bryr sig vad andra tycker och tänker så länge man njuter av sin aktivitet.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

Användarvisningsbild
AlexZ
Fine

Inläggav AlexZ » tis 15 jul 2008, 12:57

Måste säga att det bästa stället att läsa en skön serietidning på är i soffan i stugan när det regnar och åskar ute :)
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » tis 15 jul 2008, 13:09

Sant. Soffan och också sängen är bra att softa med serier när det regnar och åskar.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » tis 15 jul 2008, 14:00

[quote]Ursprungligen postat av spindelmannenelektra
Jag har sagt det förut men har många goa minnen som tonåringen av att köpa serier på Dolores vid Heden i Gbg.
[/quote]

Det var tider det. [:)]

Förövrigt kan man allt hitta en hel del gamla godbitar till låga priser på Dolores idag. Det beror helt på vad man är ute efter.

Användarvisningsbild
Looding
Mint
Kontakt:

Inläggav Looding » tis 15 jul 2008, 14:23

På arbetstid [:)]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com

Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Mithroth » tis 15 jul 2008, 15:12

På dasset [:)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Erik S » tis 15 jul 2008, 15:13

Liggandes i soffan (läst för mycket Kronblom[:P]).

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » tis 15 jul 2008, 20:57

[quote="Anders1"]

[quote]Ursprungligen postat av spindelmannenelektra
Jag har sagt det förut men har många goa minnen som tonåringen av att köpa serier på Dolores vid Heden i Gbg.
[/quote]

Det var tider det. [:)]

Förövrigt kan man allt hitta en hel del gamla godbitar till låga priser på Dolores idag. Det beror helt på vad man är ute efter.
[/quote]

Jag vet, Dolores är alltid bra. Skall dit när ekonomin tillåter.
Idrottsläraren

Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Kontakt:

Inläggav Krusty » tis 15 jul 2008, 21:29

I affären (gratis är gott).

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » tis 15 jul 2008, 23:00

[quote="Krusty"]

I affären (gratis är gott).
[/quote]

Det mesta är inplastat verkar det som!!

Nej, på dasset en tidig morgon innan kaffet är klart. Men det får inte bli för länge , då somnar benen (j..ar vad det gör ont då)[:o)]

Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine

Inläggav Lofty Peak » ons 16 jul 2008, 09:57

På fotbolls-VM i Japan 2002, Ibaraki Stadium.
Halvtid mellan Tyskland och Irland. [:)]

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » ons 16 jul 2008, 11:44

håller med burnout om att dasset är svårslaget!
När Fantomen frågar, svarar man.

Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Kontakt:

Inläggav Daredevil » ons 16 jul 2008, 11:45

DASSET!!! och soffan :-D
with great powers comes hot bitches!

Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Stenens vise » ons 16 jul 2008, 23:06

Toan är den skälvskrivna favoritplatsen hos mig. Jag anser att det är en ära för ett nytt seriealbum att få läsas på toan, som en välkomstgest till familjen. Funderar faktiskt ärligt och sant på att ta med mig bibeln in och för evigt förklara min toalett som en heig plats. [:o)]

F.ö har jag nästan bestämt att jag i mitt eget boende skall ha ett inglasat skåp på toan med serier och eventuelt annan literatur i.

Då man var yngre och satt med en kompis i soffan och läste varsin Kalle, eller för den delen Don Rosa på Scoutläger, är inte illa.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 16 jul 2008, 23:18

På toan? hehe.

Nejdå det kvittar så länge jag sitter eller ligger bekvämt bara.

Alltså när jag var ung då kunde man läsa album på 2 pers, dvs man satt o gloddee i samma album eller tidning.
Många Spirou och liknade har gåtts igenom på det viset.

Nu vill man vara ifred bara:-)

Appropå att skämmas över att läsa serier, jag har helt enkelt slutat bry mig, så jag tar fram och läser bara på bussen eller vad det nu är, det är de andras problem om de har problem med mig.

Serier har ingen del större fiaskon än sånna här förbaskade kioskpocketar om de tror det.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
KRax
Fine

Inläggav KRax » tor 17 jul 2008, 21:38

I fåtölj med kaffe och lämpligt tillbehör, spelar ingen roll om det är en sötsak eller något starkt.

Lägg sedan till schysst bakgrundsmusik, levande ljus och en filt.

På tåg är också trevligt.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se

Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Stenens vise » tor 17 jul 2008, 22:18

Att läga till till mitt toalettema så är badkarsläsning riktigt najs! Fast däri läser jag nog endast tidningar, efter missödet som skede när jag läste HoF 16 i karet. Men en hälge eller Fantis är ju inte helt fel heller.

EDIT: Kalle i en Bajamaja på Jingijambori (stort scoutläger 2007) var inte tråkigt alls.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.

And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » tor 17 jul 2008, 23:50

[quote="Stenens vise"]

Att läga till till mitt toalettema så är badkarsläsning riktigt najs!
[/quote]

Håller helt med! Det var dock ett tag sedan jag unnade mig badkarsläsning.. Fick ju en påminnelse nu! [:)]
När Fantomen frågar, svarar man.

Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

Inläggav Ingemar » fre 18 jul 2008, 00:04

Bästa stället är nog nattsagafåtöljen med ett barn i knät. Jag betar just nu av Bone ett kapitel per kväll för sönerna. Det är mysigt. Vi är just nu nånstans straxt före sida 1000.

Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Kontakt:

Inläggav jens-olof » fre 18 jul 2008, 00:16

Lättläst som 91;an, Knasen, Herman Hedning osv, (ensam) vid
frukostbordet.
Snabbläst som Bamse, Pellefant osv, Muggen.
Kallepocketar eller lättsmält Manga (Ranma 1/2 osv), tåget.
Album som Spirou och liknande, samt "vältecknade" tidningar
såsom X9, Spindelmannen ,+ manga som Hellsing, Emma mm, på tvären
i dubbelsängen med en naturgodispåse till hands, (gärna efter
en rejäl middag).

Och så finns det variationer givetvis, bara jag får läsa...

Jens

Återgå till "Serier i allmänhet"