Kändisar som läser serier

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Sångaren i Twisted Sisters, Dee Snyder, visade i något "hemma hos"-program att han gillar serier skarpt. I ett arkivskåp hade han, inplastad och med backboard förstås, Amazing Fantasy #15 som såg ut att vara i VF.

Bild

Han hade fler dyrgripar, men Spideys debut är den enda jag minns att han visade. Har för mig att han hade en drös med actionfigurer och statyer också med superhjältar.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Finns så mycket folk som samlar på saker, jag har aldrig fatta varför serier är nördigare än glasfigurer eller liknade.
Folk är ju folk även om de är "kändisar" och har de samlargenen så handlar de ju också saker, det borde alla fatta.

Förstår inte vad som är så coolt med att man inte samlar på ett skit eller bryr sig om nånting, men så är det ju officiellt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Agentum skrev:
Finns så mycket folk som samlar på saker, jag har aldrig fatta varför serier är nördigare än glasfigurer eller liknade.


Skillnaden är väl den att glasfigurer anses göra sig bättre som inredning i ett hem än en kartong med serier. Men egentligen håller jag med dig.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

labrador road 26 skrev:
Sångaren i Twisted Sisters, Dee Snyder, visade i något "hemma hos"-program att han gillar serier skarpt.

För att nämna en annan gammal 80-talsrockare så var Zodiac Mindwarp omtalad seriefantast. Efter hans band hade en hit med singeln 'Prime Mover' tog det över ett år innan de började spela in sitt första album. Tidningen Kerrang frågade varför det hade dröjt så länge, och han förklarade att de måste ordna upp sina finanser först -- han hade köpt serietidningar för pengarna de tjänade på singeln.
"Jag fick lova resten av bandet att inte göra om det..."
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
comicaze
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 sep 2006, 00:04
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av comicaze »

Ingemar skrev:
Jag har hittat en Wille Crafoord på ca 10 år i Stålmannendräkt i en gammal Stålmannentidning.

Den har jag också sett! Vidare har Tomas Sandström (fd hockeyproffs) sökt brevvänner i en gammal Fantomen. Jag har haft flera kändisar som prenumeranter på Comicaze - bla Martin Enholm (friidrott). Nisse Hellberg (Wilmer X) är ju en känd Kalle Anka-samlare.
comicaze
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Agentum skrev:
Han är bara en medelmåttlig serieförfattare, hans filmer får var och en själv utvärdera, det är min åsikt.

Nä han kan hålla sig från serier och låta de som kan göra detta, håll sig till hollywood.


Kan inte annat än hålla med. För ett tag sedan gjorde jag en intervju med en tecknare som arbetat med mannen i fråga. Enligt honom är herr Smith en av de största skitstövlar som vandrar på jordens yta.
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Steamboat Willie »

Tja.. kändisar... Povel Ramel var seriefantast med förkärlek för Snobben vad det verkar.

Enn Kokk (gift med Birgitta Dahl (s)) och f.d. redaktör för div. tidningar är väl pensionerad vid det här laget, men fortfarande aktiv serieläsare och recenserar fortfarande serier i sin blogg lite då och då. Var en av dem som såg till att Mafalda kom till Sverige och kände Rune Andréasson.
// Steamboat Willie
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Lasse O'Månsson läste nog en och annan MAD... [:p]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

känner inga kändisar, men om filmgubbar räknas så har Bruce Willis i Femte elementet golvet fullt av serier. tyckte jag såg Akira eller nått iallafall.

och det beror säkert på att regissören nog har en del, i verkligheten då. [:D]
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Väldigt många sportutövare gjorde reklam för Buster, men sen om de läste tidningen är en annan sak. Men Tomas Brolin har i alla fall fått en insändare publicerade i Buster, detsamma Peter Jidhe. Men vem läste inte Buster? Alla som var idrottsintressade köpte ju Buster i mitten på 70-talet.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Det var tider det... [|)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Don_Burro
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 21:55
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Don_Burro »

Gene Simmons i Kiss är ju ett stort seriefan också... Och nu för tiden drar han ju in slantar på både egna serier och tecknade tv-serier. =P

http://www.simmons-comics.com/
https://burreritar.blogg.se

https://donburro.blogg.se
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Kunde inte hålla mig, men är inte en av karaktärerna på den här sidan väldigt lik en viss svensk popmusiker?! [:D]

http://www.lfgcomic.com/page/latest

Det här är föresten en serie som jag rekomenderar, uppdateras varje måndag och torsdag.

Edit: Page 182 på arkivband 7, kom på att länken förmodligen leder till senaste sidan och som nyss nämnt så blir det en ny på måndag!
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Jochman
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 12:04
Ort: Netherlands

Inlägg av Jochman »

Patric Stewart ska ju vara ett stort Transmetropolitan fan, så man får anta att han läser andra serier också. Han ska ha hävdat att han var Spider Jerusalem under flera års tid. Sen blv han Professor X i stället, fast mer bara på jobbet då.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

SethGecko skrev:
Nicolas Cage är en enorm seriefantast


Hans ena son heter Kal-el

/Magnus
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jochman skrev:
Patric Stewart ska ju vara ett stort Transmetropolitan fan, så man får anta att han läser andra serier också. Han ska ha hävdat att han var Spider Jerusalem under flera års tid. Sen blv han Professor X i stället, fast mer bara på jobbet då.

Hah ingen är som Spider...........hoppas jag[:o)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Det finns kanske otrevligare typer av kändisar som läst serier också. Från baksidan av en Fantis från -69:
Bild
Men det är ju mest största sannolikhet nån annan. [:p]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Det kanske är boxaren Anders "Lillen" Eklund. [:)]
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Eller seriekaparen och redaktören Anders Eklund. [:)]
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Inlägg av FredrikLähnn »

ERIK S skrev:
Eller seriekaparen och redaktören Anders Eklund. [:)]

Vilken serie har han kapat? [;)]
Skriv svar