Kändisar som läser serier

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Kändisar som läser serier

Inlägg av Guest »

När jag såg den här bilden på "tyskan" med ett seriealbum i handen på väg in till en rättegång så funderade jag på hur ovanligt det är att man kopplar serier med kändisar. Björn Borg och Tomas Brolin gjorde en gång i tiden reklam för serier i några tidningar (Buster?) men det är ju verkligen inte något man brukar se idag, eller? Lägg gärna upp bilder om ni har några.

Bild
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Jag citerar mig själv från Fantomentråden:
ERIK S skrev:
Jag satt och läste i Fantomen 19/-77 aldeles nyss och kolla vad jag hittade för liten insändare:
Bild
Statsminister Fredde Reinfeldt har varit fantisläsare och medlem i klubben![:)] Och det är inte bara moderater som har ett fantisläsande förflutet, kolla här!!
Då vet man vad man har för framtid om man läser Fantomen...[8)][:p]

Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Inlägg av Guest »

Snabbt jobbat och kul att få läsa. [:)]

Lägg gärna upp fler om ni har på lager, både svenska och utländska kändisar går an.
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Ursprungligen postat av Guest

När jag såg den här bilden på "tyskan" med ett seriealbum i handen på väg in till en rättegång så funderade jag på hur ovanligt det är att man kopplar serier med kändisar.


Nu är väl dessvärre troligaste anledningen till att hon går omkring och bär på ett Peyo-album, att hon vill verka barnvänlig och inte att hon läser det.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Lill-Babs och Ricky Bruch(han kanske hade Fantomen) gjorde reklam för Serie-maggorna på 70-talet. Då slutade en annan att läsa dom.[:D]
tyvärr har jag ingen sådan att visa upp.
Användarvisningsbild
SethGecko
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 28 mar 2006, 21:30
Ort: Sverige

Inlägg av SethGecko »

Nicolas Cage är en enorm seriefantast och har en rätt stor samling. Ryktet säger att han var tvungen att sälja av det mesta när han gifte sig med Lisa Marie Presley. Namnet Cage är dessutom taget från superhjälten Luke Cage.

Kevin Smith är en annan seriefantast och sålde stora delar av sin samling för att finansiera sin första film, Clerks.
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

Camilla Henemark (La Camilla) från Army Of Lovers var ett stort fan av Marvel-serier gick att läsa på klubbsidorna i nåt nummer från 80/90-talet.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Det fanns en minister i en gammal sosseregering som
öppet deklarerade att han läste Fantomen, detta var
sjuttio/åtttiotal.

Jens
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Ursprungligen postat av Guest

Björn Borg och Tomas Brolin gjorde en gång i tiden reklam för serier i några tidningar (Buster?)


Även Frank Andersson och Ingemar Stenmark var med i en del hel serietidningsreklam på 70-talet. Mest i Fantomen och Buster. Ibland även i Seriemaggan och Agent-X9 var de nog med också.

Hur var det med Linda Haglund och Hoa-Hoa? Nog var de med någon gång också? Minnet sviker.[:I]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Jerry Seinfeld är ett stort Superman-fan.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Det var någon Sv.kock som hälsade på hos kändisar i Tv som hade alla Agent x9. Minnet???[:(]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

SethGecko skrev:
Nicolas Cage är en enorm seriefantast och har en rätt stor samling. Ryktet säger att han var tvungen att sälja av det mesta när han gifte sig med Lisa Marie Presley. Namnet Cage är dessutom taget från superhjälten Luke Cage.


Sanning med modifikation, han är säkert fortfarande serie-fan, men han sålde det mesta han hade kvar efter att han fått inbrott och många av hans dygripar blivit stulna, sånt kan få en att ledsna.

Han påstod först att hans tagna efternamn var från Luke Cage men har sen dess ändrat sin historia, det lät väl helt enkelt inte bra nog utåt, vad sanningen är lär vi väl inet få veta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nimrodil
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: tor 17 jul 2008, 11:06

Inlägg av Nimrodil »

Från metal-världen vet jag att Sebastian Bach (kanske mest känd som före detta sångare i Skidrow) är ett marvelfan med en jättesamling Spindelmannen osv. Men ännu värre är visst någon av medlemmarna i suveräna System of a Down, Daron Malakian tror jag utan att vara säker, som tydligen ska ha en enorm seriesamling. Tori Amos lär väl vara lite sandman-fan också antar jag:-).

Edit; det var visst John Dolmayan (trummisen) i SOAD som var seriesamlare:

"With multi-Platinum rock band System of a Down currently on a hiatus that might last for several years, drummer John Dolmayan finally has a little time to devote to his other passion, comic books and collectibles. Dolmayan, who currently lives in Las Vegas, Nevada has officially launched his next endeavor, Torpedo Comics which already features over 15 million comic books, toys, graphic novels, trade paperbacks, superhero action figures and other comic book-related memorabilia, ranging in price from 99-cents to six-figures."

Intervju här om samlandet osv. här om någon är intresserad[:)]:

http://www.soadfans.com/Article562.htm

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Bush läser tydligen en hel del Spider-Man. Synd för Spidey läsarna...
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

SethGecko skrev:
Nicolas Cage är en enorm seriefantast och har en rätt stor samling. Ryktet säger att han var tvungen att sälja av det mesta när han gifte sig med Lisa Marie Presley. Namnet Cage är dessutom taget från superhjälten Luke Cage.

Kevin Smith är en annan seriefantast och sålde stora delar av sin samling för att finansiera sin första film, Clerks.


Kevin Smith har även skrivit en hel del Spider-Man tidningar. Den kändast är väl med The Black Cat, riktigt schysst faktiskt. Han har även sin egen serie Jay & Silent Bob. Cage är ju stor fan av Ghost Rider. Cage var rätt nöjd att få spela en av hans favoritkaraktärer, synd att det blev en flopp.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Jag har hittat en Wille Crafoord på ca 10 år i Stålmannendräkt i en gammal Stålmannentidning.
Användarvisningsbild
Nitro74
Fine
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 26 okt 2005, 08:52
Ort: Westeros
Kontakt:

Inlägg av Nitro74 »

spindelmannenelektra skrev:Kevin Smith har även skrivit en hel del Spider-Man tidningar. Den kändast är väl med The Black Cat, riktigt schysst faktiskt. Han har även sin egen serie Jay & Silent Bob. Cage är ju stor fan av Ghost Rider. Cage var rätt nöjd att få spela en av hans favoritkaraktärer, synd att det blev en flopp.


"En hel del" är väl att ta i. Det enda Spidermanrelaterade han skrivit är just "Spider-Man/Black Cat: The Evil that men do" som för övrigt blev oerhört försenad (det nog närmare tre år att få ut sex nummer!). Han har däremot varit huvudförfattare av Daredevil (dock bara åtta nummer) och Green Arrow.

Tillbaks on-topic då: Minnesgoda läsare av Satellitförlagets Batman minns ju att redaktionen "outade" Kjell Alinge som serieläsare.

Dessutom var Webstrarnas trummis Ola Jameson mångårig medarbetare på samma förlag.
"Det är min uppfattning och den delar jag" -Dupond i "Det sönderslagna örat"
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

hehe och jag tycker inte han är särskilt bra heller.

Hans GA var värdelös och DD var inte mycket mer än medelgod, klart överreklamerad som serieförfattare iaf, sen skiter jag i om han knåpat ihop lite filmer o sånt.

Vi bör nog dessutom skilja på att de var seriefans som unga och hålla oss till idag så att säga.
Annars har väl alla ävlar varit intresserade iom Fantomen och annat som kommit ut länge här.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Nitro74 skrev:
spindelmannenelektra skrev:Kevin Smith har även skrivit en hel del Spider-Man tidningar. Den kändast är väl med The Black Cat, riktigt schysst faktiskt. Han har även sin egen serie Jay & Silent Bob. Cage är ju stor fan av Ghost Rider. Cage var rätt nöjd att få spela en av hans favoritkaraktärer, synd att det blev en flopp.


"En hel del" är väl att ta i. Det enda Spidermanrelaterade han skrivit är just "Spider-Man/Black Cat: The Evil that men do" som för övrigt blev oerhört försenad (det nog närmare tre år att få ut sex nummer!). Han har däremot varit huvudförfattare av Daredevil (dock bara åtta nummer) och Green Arrow.



Ledsen du har rätt, jag trodde faktiskt han hade varit med och skrivit några stycken Amazing Spider-Man. Tanken var väl att han skulle varit med och skrivit flera men han sa ju själv att han hade inte tid pga att han höll på med Jersey Girl m.m. De står lite om det i denna länk:

http://www.spiderfan.org/news/2003/0103.html

Sen tycker jag det är lite barnsligt men inte på något sätt förvånande att Agentum flabbar av att man skriver lite fel. Big deal liksom. Men visst jag börjar vänja mig vid ditt ibland överlägsna sätt att bete dig. Det är bara lite tröttsamt emellanåt... Kevin Smith dålig? Hans filmer är ruskigt bra. Dessutom tycker jag att han gav Katten en helt ny dimension. Hans Spidey version var intressant för den var lite vulgärare än vad den brukar vara. Även om jag tycker att hans "kuk-sugar" skämt och tankar är rätt tråkiga.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Han är bara en medelmåttlig serieförfattare, hans filmer får var och en själv utvärdera, det är min åsikt.

Han är så pass okänd att han inte skulle kunna sälja nåt under sit namn här i landet, dvs det skulle inte kunna släppas en Kevin Smith Daredevil här, ingen skulle bry sig.

Nä han kan hålla sig från serier och låta de som kan göra detta, håll sig till hollywood.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar