Vad läser Du just Nu?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Redcoat
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 22:27
Ort: Sverige

Inlägg av Redcoat »

Valerian Volume 1 The New Future Trilogy On the Frontiers/The Living Weapons/The Circles of Power...

Väldigt gemytlig läsning.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

The walking dead. En jättebra serie som jag missat eftersom jag tycker zombies är töntiga.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av smorkin »

- Terry and the Pirates, sista delen
- Love Roma, en mkt charmig manga jag missade när den kom ut
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
hyperion83
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 12:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av hyperion83 »

Jag håller på och läser Essential X-Men vol. 3.
http://www.shazam.se
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Just nu håller jag på att läsa New Avengers Vol. 1-9. Läste New Marvel Mangaverse igår, den var riktigt tuff. Kul att se MJ fightas vid sidan av Spidey. Sen skall jag läsa om Marvels ikväll och tänkte läsa Marvel 1985 senare i veckan.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Håller på att läsa om alla Valhall och Asterix i kronologisk ordning, några album i veckan.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Sätter tänderna i Spirou vol 1 (46-50).
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Jan Hoff
Very Good
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 13:47
Ort: Sverige

Inlägg av Jan Hoff »

Läste (lite otippat) om "Den falska världen" med Linda och Valentin för någon dag sedan. Gillade den aldrig riktigt när jag var liten. (Det blir aldrig något riktigt äventyr av den...) Vet inte om jag gör det så mycket mer nu heller. Men en sak var kul. Att Borges nämns i texten...
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

Jag har precis läst ut "Operation Marmara", första delen i "Sir Arthur Brenton". Ett mycket bra album, nu väntar jag bara på fortsättningen. När kommer den, lennon?
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Svartslipsen"]

Jag har precis läst ut "Operation Marmara", första delen i "Sir Arthur Brenton". Ett mycket bra album, nu väntar jag bara på fortsättningen. När kommer den, lennon?

[/quote]

Den kommer i höst. Nu måste du uttala dig om vad du tycker om pappret [:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

just nu läser jag showcase av superman och Booster Gold på dc sidan. Sen läser jag Hulken, fantastiska fyran och x-men på essential.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Jag har nyligen börjat utnyttja mitt bibliotekskort en hel del. Först och främst håller jag på att läsa igenom alla gamla Bild & Bubbla, alla nr finns på bibblan, men jag har även lånat hem och läst en del annat, såsom Allt för Konsten, serier av Lewis Trondheim, Persepolis, gamla Comics-volymer, Maus m.m.
Parallellt med det läser jag även då och då lite Blueberry i min gamla Fantomentidningar.
Användarvisningsbild
Comic man
Fine
Inlägg: 508
Blev medlem: sön 29 jun 2008, 23:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Comic man »

Dito! Jag var själv iväg och lånade lite album och pocketar på Serieteket för en vecka sedan. Då blev det Astro Boy, Fullmetal Alchemist, Gudarnas Marknad, Y: the Last Man, Lone Wolf & Cub, Blueberry och Johanna. [:o)]
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Användarvisningsbild
SaintofKillers
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 15:46
Ort: Sverige

Inlägg av SaintofKillers »

Preacher, det var en gång en präst, en lönmördare och en vampyr... hehe, riktigt bra serie många underbara komentarer och karaktärer. Rekomenderar varmt.
Har du Ultimate Spider-man #104? Han killen från Sverige i fan-mailet längst bak, det är jag.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

[quote="lennon"]

[quote="Svartslipsen"]

Jag har precis läst ut "Operation Marmara", första delen i "Sir Arthur Brenton". Ett mycket bra album, nu väntar jag bara på fortsättningen. När kommer den, lennon?

[/quote]

Den kommer i höst. Nu måste du uttala dig om vad du tycker om pappret [:)]
[/quote]

Jag håller på att skriva en recension, ska försöka få med något om pappret i den.[;)]
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Två Marvelvolymer Annihilation: Conquest & Daredevil Born Again
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Nu ska jag börja läsa countdown to final crisis. Håller tummarna att den är läsvärd
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Nimrodil
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: tor 17 jul 2008, 11:06

Inlägg av Nimrodil »

Läser The Boys, har just läst ut nummer 18. Riktigt bra. Får se vad det blir härnäst. Har en hel del kul att välja mellan för tillfället. Lutar just nu åt att Starman-högen kommer få besök inom kort:-). Hinner inte läsa så mycket serier (snittar på kanske två lösnummer per kväll) så jag har att göra ett tag.
Användarvisningsbild
Nimrodil
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: tor 17 jul 2008, 11:06

Inlägg av Nimrodil »

[quote="spacemonkey"]

Två Marvelvolymer Annihilation: Conquest & Daredevil Born Again
[/quote]

Gillar du Annihilation? Jag lånade två trades av en jobbarkompis för några veckor sedan, men jag har inte kommit för att läsa dem än. De verkar iofs ok.
Användarvisningsbild
pongrah07
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 16:56

Inlägg av pongrah07 »

one piece, don rosas hall of fame,gammla kalle och gammla sönderlästa spiru o lucky luke
Skriv svar