Vad läser Du just Nu?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

IMHO så drar de den för långt, alltså då förutom att en story får ta sån enorm jevla tid alltså.
Det finns ett naturligt slut där jag tycker de kunde börjat knyta ihop säcken snabbare.

kan väl inte säga mer då jag inte vill spoila.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Inlägg av FredrikLähnn »

Håller precis på att läsa Moores Watchmen (ja jag vet - sist i världen som vanligt [;)]) och är (återigen) grymt imponerad!

Han (Moore) lyckas verkligen fånga läsaren [:)]
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Inte är du sist i världen på att läsa watchmen för det är jag. >.< Har nyss läst igenom Warcraft legends 3 som jag köpte idag.
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Läser nu Justice och är hittils väldigt imponerad av storyn, teckningsstilen är likadan som i Kingdom come som jag verkligen tyckte om.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Justice väntar jag på att den ska släppas komplett.
Den har fått väldigt bra kritik.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Idag har jag läst Fixaren av Joe Sacco. Tyckte den var bra och man får en bild av balkankriget som inte är möjlig att förmedla i något annat media.

Skall försöka få tag i Dödvatten av Lars Krantz den här veckan. Verkar vara något som kan intressera mig.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Du är "vuxen" den här veckan då mao.

Själv har jag läst en del Disney Musse Pigg och Kalle Anka, försöker bilda mig en uppfattning om det är nåt att hänga i julgranen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Just nu läser jag Berlin av Jason Lutes annars så har jag har under veckan plöjt följande:

I ringen av Tiitu Takalo
En enkel historia om kärlek, tvivel, vänskap, utanförskap m.m. Den 16-åriga boxningstjejen Julia är enligt sig själv både mogen och erfaren. Men så träffar hon den jämnåriga Alexandra, vilket skapar förlägenhet i bekantskapskretsen.

Blacksad av Diaz Canales och Guarnido Canales
En riktigt hårdkokt noir deckare i fabeldjurs tappning. Riktigt bra historier och snygga bilder, uttrycksfulla ansikten där man nästan glömmer bort att det är fabeldjur det handlar om.

Ringaren av Jakob Nilsson efter bok av Stieg Trenter
Här är det så mycket "klara linjen" att det lika gärna kunnde vara Tintin. Det är en klurig historia med många namn och man behöver nog läsa albumet två gånger för att kunna hålla isär alla personer och se ledtrådarna.

Lantisar:

Jordens undergång i Jörpslinge av Johan Wanloo
Jag tror att han hittat några roliga bilder och utifrån dem satt ihop en lagom långsökt histora.

Sigvard av Mats Källblad
Minnen av en farbror!

Genvägen av Daniel Ahlgren
En allvarlig historia om hur det kan vara att bli våldtagen och att leva med det.

Svarta Vinbär av Åsa Grennvall
Om att man kan ha olika social status beroende på omgivningen och sällskap.

Den siste lantisen av Mattias Elftorp
Rätt meningslös postapokalytisk framtidsserie som bygger på en lagom "knasig" idé.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Just nu ska jag ta igen de åren av Herman Hedning-staplande som jag har haft för mig. Har läst de tre första årgångarna. Har verkligen fått upp ögonen för "Bacon och Egg" av Patrik Norrman. Den mannen är verkligen skicklig! "Förortssatanisterna" är inte ens dålig den är sorglig, bedrövlig. Likaså "Fingal" av samma författare. Jaja, som helhet gillar jag HH-tidningen.

Är dessutom nästan färdig med Ergofysik B. Mycket intressant läsning och många "aha"-upplevelser. Kanske inget man läser på kvällen innan man somnar dock.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Inlägg av germund »

On Stage av Leonard Starr, strålande samlingsvolymer från Classic Comics Press. Nästa vecka ska jag beställa volym 5, så jag passar på att läsa/läsa om volym 1-4.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Själv håller jag på att läsa flera av Pirinens verk just nu, har lånat hem ett gäng album från biblioteket.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Läser just nu Gängkrig 145 men jag tycker inte om den till 100%. Har läst halva boken och det börjar klarna lite.

Skall inte ge iväg för mycket spoilers. Förmodar många sitter och läser den just nu.

Det jag främst har emot boken är att det verkar vara lite av ett hastverk. Text och bild skulle kunna slipats lite mera.

Men den är inte dålig, långt därifrån. Det är verkligen kul att det kommer något av den här kalibern som original på svenska.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

Även jag har precis börjat läsa Gängkrig 145.
Jag gillade hans böcker så det är nog bra att Magnus fick ner mina förväntningar en smula.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Synd på sånt skryt som det varit om det inte gjordes riktigt på allvar.
Eller så är det för att det ställs i jämförelse med världens bästa serier av den här typen, man får ju tänka på att Sverige inte har nåt att visa upp av sånt här som skulle ha en chans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Har börjat plöja igenom Am. Terry och pirater som jag köpte av "Germund". Mycket trevlig läsning så långt. Det får regna ett tag till.[:o)]
Användarvisningsbild
Ninix
Very Good
Inlägg: 119
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 22:15

Inlägg av Ninix »

Var bland annat förbi biblioteket och kom hem med lite serier så här lagom till helgen.

Jason, The Last Musketeer

Jiro Taniguchi, Walking Man

Shaun Tan, The Arrival

Mer ögongodis än serie, men ack så trevligt för oss som gillar steampunk. Doctor Grordborts Contrapulatronic Dingus Directory.
[code]http://www.wetanz.com/holics/raygun-directory.php[/code]
"Han skrev ned allt han såg. Oftast blev det föregående mening."
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Var förbi Dollan och hämtade upp senaste 14 dagars prenumerationer:

Buffy #25
BPRD #5
Angel Blood & Trenches #3
Angel Not Fade Away #1
Elephantmen #19
LOEG Century 1910 #1
Warlord #2
The Unwritten #1
Fables # 84
Seaguy #2
Storming Paradise #5
House of Mystery # 13
Young Liars #15

Så nu är det lite nytt och läsa igen.[:)]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Läste just de senaste svenska Spideynumret. Brutalt bra. Fick också hem de senaste, The New Avengers,Dark Reign nummer 52, väldigt intressant det med. Doctor Strange har fått en tuff demon att "leka" med.

Har beställt Dark Reign Elektra från Dolores, men inte fått någon besked om de har kommit. Kanske någon från Dolores här som kan svara på om de kommit?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Seaguy igen?

Warlord, jag hoppas det inte är DC va? (tror dock inet det sån flopp de lyckades göra med serien)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av smorkin »

Det är DC igen som ger ut Seaguy; enligt rykten (dvs Wikipedia) var en fortsatt utgivning av Seaguy Morrisons krav för att skriva 52 för DC [:D]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Skriv svar