Vad läser Du just Nu?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Vad läser Du just Nu?

Inlägg av Skakben »

Vilken serie, tpb eller album läser du just nu?

Låt oss dra igång en tråd som kan inspirera vid eventuell idétorka på läsmaterial! [:)]


Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

I nagelbitande väntan på att Concrete vol. 5-6 ska nå min postlåda har jag börjat på Judge Dredd: Complete Case Files vol. 1.
Den är inte strålande men definitivt underhållande. Brian Bolland's avsnitt är de som sticker ut mest. Helt klart.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

Läste om några trades av Lucifer igår. Läser förmodligen 5-10 album/trades i veckan.. är ju inte direkt som böcker som man håller på med ett tag. Serier går ju "ner" ganska fort :)

Annars var dagens läsning senaste lösnummren från usa, bla senatse4 Fables som var trevlig.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Läste precis klart "Den skitstora Johan Wanloo-boken" och ska snart börja på "Åke Ninja och andra jävlar".
Wanloo är toppen! [:)]
Annars har jag läst rätt mycket Ernie och Larson! från olika årgångar på sistone.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag läser Planet Hulk just nu och varvar den med EC Archives: Crime Suspenstories vol.1.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

Senaste serien jag läste var "The Chuckling Whatsit" av Richard Sala. En välgjord och atmosfärisk serie som definitivt gav mig lust att skaffa andra verk av samma tecknare.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Trubaduren
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 12 okt 2007, 17:43
Ort: Sverige

Inlägg av Trubaduren »

Fick nyss en försändelse från Adlibris med bland annat Batman: "The Long Halloween" av Tim Sale och Jeph Loeb, samt Don Rosas "The Life and Times of Scrooge McDuck". Två utav dom bästa serier som jag har läst på mycket länge.

Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Inlägg av FredrikLähnn »

Läste precis ut Hellboy-albummet Stange places. The Island är något av det bästa som gjorts med Hellboy 8-)
Användarvisningsbild
Nimrodil
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: tor 17 jul 2008, 11:06

Inlägg av Nimrodil »

Bra trådidé. Har precis börja läsa Supreme Power och ska sedan gå vidare på Squadron Supreme (inte originalet alltså, utan Straczynskis) och de övriga miniserierna. Riktigt, riktigt bra som rekommenderas varmt. Har inte läst något av Straczynski tidigare men blev riktigt peppad att läsa mer (har även Midnight Nation jag ska läsa sen;-).
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Själv håller jag på med omläsning av Epixtidningen Inferno. Det är rätt trevligt när man kan läsa alla delar av en serie på engång och sedan läsa alla av nästa o.s.v.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Inlägg av KRax »

Övar på tyska och läser om några av Martin Lodewijks nyare Agent 327 som jag köpte därnere en gång för några år sedan. Precis som de äldre som finns på svenska så är kvaliteten mycket varierande.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Läser just nu mina gamla Seriemagasinet som jag hämtat hem från föräldrarhemmet (till mina föräldrars stora glädje).

Roligaste läsningen är alla spännande europeiska serier man glömt av (tidningarna är från 1970-talet).
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Savage svord of Conan samling 2.

Sen läste jag presis om alla Valhall böcker jag har de 3 stora böckerna.
Ska de aldrig ge ut nån fjärde? fast det kanske inte lönar sig med tanke på upplagorna de släppt hör i landet på de mer sentida albumen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Jag läser första boken med Lenore (issues 1-4) av Roman Dirge just nu. [:)]
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag läser ju Planet Hulk och hittade den här sidan, och ville dela med mig av roliga ljudeffekter ifrån serien, hehe. Ibland är det kul att vara svensk. =)

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=95196
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Jag läste precis en gammal Bild&Bubbla, där stod det att Arn var på gång som tecknad serie. Någon som vet vad som hände med det ?
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

[quote="Robrocker"]

Jag läser ju Planet Hulk och hittade den här sidan, och ville dela med mig av roliga ljudeffekter ifrån serien, hehe. Ibland är det kul att vara svensk. =)

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=95196

[/quote]
Jo, låter som nån med allvarligt tal-tourettes
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Inlägg av Guest »

[quote="Agentum"]

Sen läste jag presis om alla Valhall böcker jag har de 3 stora böckerna. Ska de aldrig ge ut nån fjärde? fast det kanske inte lönar sig med tanke på upplagorna de släppt hör i landet på de mer sentida albumen.[/quote]

Enligt följande länk så ska inte något mer trippelalbum komma ut. Det har dock, enligt länken, ryktats om att en komplett samlingsvolym av Valhall ska ges ut.

http://forumet.serieframjandet.se/viewtopic.php?id=2965
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Det är serien värd faktisk.

Läser ännu Conan, man kan ledsna en hel del på honom, de bästa storysarna är ju de som de adapterat från klassikerna eller där Conan är med i bakgrunden eller delar huvudrollen med nån annan, han käns intressantare sedd ur nån annans perspektiv än från sig själv.

Fast de kanske inte tänkte sig att man skule läsa några hundra avsnitt i månaden heller:-D
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Håller med om Conan, blev också lite less mot slutet. Andra volymen nöjde jag mig med att läsa nått avsnitt i taget och lät den ligga långa stunder, det var mycket bättre.

Läste precis ut Concrete vol. 5: Think Like A Mountain och vill rekommendera den till alla! Bland det bästa jag läst. Det borde funka bra att läsa den fristående, fast de andra volymerna är också bra.

Nytt från Adlibris idag är Showcase Presents: The Haunted Tank.
Skriv svar