Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
buster89
Very Good
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 21 aug 2009, 03:41

Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av buster89 »

Februari 2007 fick jag den strålande nyheten att Fantagraphics var på god väg att återutge Walt Kelly:s "Pogo" från början. Detta var mycket glädjande eftersom de tidigare utgåvorna med Pogo för det mesta är äntigen dyra, svårfunna eller inkompletta. Våren gick och det samma gjorde sommaren, men det gick rykten om att man satsade höst/jul 2007, som sedan blev höst 2008 för att sedan bli höst 2009. Enligt Amazon.com:s sidor (som man dock inte alltid ska ta bokstavligt) så har projektet utsatts ytterligare till hösten 2010. Är det dålig ekonomi som det hela beror på? Jag skulle vara tacksam för info/synpunkter.

http://www.amazon.com/Pogo-Complete-Sun ... 823&sr=8-3
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Även jag väntar och hoppas att den långa produktionstiden reflekteras i resultatet. Jag tror att dina frågor besvaras i denna tråd på The Comic Journal's forum:

http://www.tcj.com/messboard/viewtopic. ... 63c36d#top
buster89
Very Good
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 21 aug 2009, 03:41

Inlägg av buster89 »

Skakben skrev:
Även jag väntar och hoppas att den långa produktionstiden reflekteras i resultatet. Jag tror att dina frågor besvaras i denna tråd på The Comic Journal's forum:

http://www.tcj.com/messboard/viewtopic. ... 63c36d#top


Tackar! Då har man fått en förklaring iaf...
Användarvisningsbild
Offissa Pupp
Fine
Inlägg: 476
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:31

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av Offissa Pupp »

Nä, men hur gåååår det egentligen? Orkar inte vänta mycket längre. The complete Pogo börjar nästan likna Guns n' Roses Chinese Democracy. (Men den kom ju till sist, så kanske väntar vi trots allt inte förgäves? Eller kan Dr Pepper lova gratis läskeblask om Pogo någonsin kommer ut?)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av UlfK »

Offissa Pupp skrev:Nä, men hur gåååår det egentligen? Orkar inte vänta mycket längre. The complete Pogo börjar nästan likna Guns n' Roses Chinese Democracy. (Men den kom ju till sist, så kanske väntar vi trots allt inte förgäves? Eller kan Dr Pepper lova gratis läskeblask om Pogo någonsin kommer ut?)


Allting kommer till den som väntar. Utom Duke Nukem Forever.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Offissa Pupp
Fine
Inlägg: 476
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:31

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av Offissa Pupp »

Men det är lite konstigt att man går ut med ett pressmeddelande och sen är det knäpptyst i typ tre år. Letade förgäves efter information om utgåvan på Fantagraphics hemsida. Det är ju ett konstigt sätt att marknadsföra en försenad bokutgåva; naturligare hade väl varit att informera och försöka hålla läsarnas intresse uppe?

Det är klart att det inte blev någon mer Duke Nukem - originalet går väl knappast att överträffa.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Offissa Pupp skrev:Men det är lite konstigt att man går ut med ett pressmeddelande och sen är det knäpptyst i typ tre år.

Väldigt vanligt inom filmbranschen så på sätt och vis är det konstigt att det inte händer oftare i seriebranschen också. [B)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av germund »

Vad jag hört, vilket ingen bör ta som någon absolut sanning, beror fördröjningen på konflikter över rättigheterna. Men lite konstigt är det; den där utgåvan har det ju snackats om i åtminstone sex år nu och det är ju ingen tvekan om att den hade sålt tillräckligt för att gå runt ekonomiskt.
Användarvisningsbild
Offissa Pupp
Fine
Inlägg: 476
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:31

Re: Kommer The Complete Pogo någonsin att realiseras?

Inlägg av Offissa Pupp »

Men nu verkar det ju röra på sig [|)]

Enligt Amazon (ok, jag vet) så kommer samlingen den 5:e december: "Den näst mest efterfrågade volymen i Fantagraphics utgivningshistoria!". Och dessutom kan man titta i bokens första sidor, så nu måste det väl ändå vara nära? På riktigt!? Go, go, Pogo!

Fantagraphics förtjänar banne mig medalj för sin enastående utgivning!

Tillägg: och nu finns den rentav att förhandsbeställa på F:s hemsida.
Skriv svar