Vad läser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
mell92
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 02 maj 2016, 15:48

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mell92 »

Jag läser också olika sorters kalle anka pocket tex skurkar i ankeborg och Fantsy och andra tidningar som 91.an och hälge. :)
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Vad läser ni?

Inlägg av BoJustBo »

Har just läst igenom stripp samlingarna av Charles Burns Big Baby, Skin Deep & El Borbah. Kul lästning om man gillar skumma saker.
Är även nästan färdig med Herman Hedning Prekampbrium.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Simon och Kirbys Horror, dvs vad de kokade ihop åt diverse utgivare på 50talet i horrorväg.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har just läst ut "Saga" nummer 6 och Moores "Man-Thing". Nu håller jag på och läser Kirkmans "Marvel Zoombies"'.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Izzie
Very Good
Inlägg: 73
Blev medlem: mån 03 dec 2012, 16:51

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Izzie »

spindelmannenelektra skrev:Jag har just läst ut "Saga" nummer 6 och Moores "Man-Thing". Nu håller jag på och läser Kirkmans "Marvel Zoombies"'.


Vad tyckte du om Saga? Album 6 är väl det senaste. Jag har 1-5 som väntar på mig i läshögen [:)]
Calimero är en hjälte!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Izzie skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag har just läst ut "Saga" nummer 6 och Moores "Man-Thing". Nu håller jag på och läser Kirkmans "Marvel Zoombies"'.


Vad tyckte du om Saga? Album 6 är väl det senaste. Jag har 1-5 som väntar på mig i läshögen [:)]


6:an är den senaste ja. De är riktigt bra allihopa. Läs dem och njut!
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Läst en hel del i Marvel Zoombies book 1, riktigt schysst läsning. Kirkman är bra som vanligt.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Lojter
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 17 aug 2016, 18:06

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Lojter »

Jag läser för det mesta fantomen eller Don Rosas kalle anka, men vad skulle ni rekomendera vara värt att läsa?
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Rufus »

Lojter skrev:Jag läser för det mesta fantomen eller Don Rosas kalle anka, men vad skulle ni rekomendera vara värt att läsa?


Varför inte börja med Carl Barks Kalle Anka.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4391
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Vad läser ni?

Inlägg av RioGrande »

Läs allt av Franquin (Spirou, Gaston mm) och Moebius (Garaget, Inkalen mm) --- sedan kan du fråga igen. :)
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Göran Semb »

Rekommenderar också Franquin, plus de typ 20 första Asterixalbumen och de Lucky Luke-album som skrivits av Goscinny.

Och Batman från 70-talet, särskilt de historier som tecknats av Neal Adams och Jim Aparo.

Samt Hergés Tintin; Linda & Valentin samlade äventyr 2: Ambassadören som försvann, Den falska världen & Vårdagjämningens hjältar; Will Eisners The Spirit.

Hoppas du hittar något du gillar!
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Serieguden »

Det här är definitivt också läsvärt: Kalle & Hobbe av Bill Watterson, Blueberry av Giraud, Daredevil & Batman av Frank Miller [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Läser den svin dyra Kung-fu master omnibus 1 dvs den förr aldrig reprintade 70tals höjdaren Marvel gjorde.
Överdrivet pris pga det och det blir 4 omnibusar, så jag vet fan inte om jag klarar köpa alla.

Fult att dra nytta av att folk tjatat om reprint av detta sen tiotals år och pga rättigheterna inte Marvel kunde göra då.

Jag köpte ju Tomb of Dracula de två omnibusarna när det begav sig, men tex Werewolf by Night hadde jag aldrig råd med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Första yoko tsuno samlingen testade jag.

Snyggt tecknad med ett öga för detaljer särskilt maskiner och teknik, trovärdig SF får man säga.

Sämre är det med människorna, kanske inte tekningsmässigt men de är opersonliga, de har inga egenskaper och man vet 2 rader info om dem trots de här tre äventyren.
Yoko själv, japansk elektroingenjör som flyttat till Belgien för att få ett bra jobb, gör småjobb tills dess, kan typ allt man kan tänka sig inom teknik och japanska standardförmågor.
Öh ja det var allt det, inte vad som driver henne eller nåt mer om vem hon är.
De andra huvudpersonera har ännu mindre djup, en är gnällig och ska väl vara den rolige den andre har inga egenskaper alls.

Men jag gillar just att det lagts lite tankekraft bakom hur saker fungerar dvs mer Star Trekk än Star Wars, och det är ofta snyggt att se på imo, trost att inte känna nåt för figurerna bara.

Kan jag läsa fler? Ja bara för just stilen.
9mm, i'm never further away than that.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av TimmyZillen »

Har haft deprimerande lite tid att läsa de senaste månaderna, men sen bilen åkte in på verkstaden, används bussfärderna till- och från jobbet att arbeta ner "att läsa"-högen.

All-Star Batman: Inne på del tre nu och vettefan om jag gillar den. Jag har svårt att komma förbi R.jr:s penna och känns som dialogen är lite o-batman-ig på något vis. Men å andra sidan diggar jag farten i storyn och hur Snyder bökar in varenda skurk han kan komma på!

Moon Knight: Jag har ingen aning om vad det är som händer, eller vilken del som händer på "riktigt". Men jag är sjukt intresserad hur fan de ska lyckas knyta ihop det här någonstans.

Astrid: Nej, men jävlar vad bra den här var!! Storyn tuffar på i bra fart hela tiden, backstoryn presenteras klart och snabbt och sen är vi iväg! Kul karaktärer, intressanta designer, snyggt ritat som fan och färgläggningen är brutalt härlig!
Hoppas del två kommer snart!

Ska ta tag i Punisher, Hellboy & BPRD och "Rise of the black flame" härnäst. Och så får vi se hur mycket jag får med mig från Örebro i helgen..
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Wakuran »

TimmyZillen skrev:Astrid: Nej, men jävlar vad bra den här var!! Storyn tuffar på i bra fart hela tiden, backstoryn presenteras klart och snabbt och sen är vi iväg! Kul karaktärer, intressanta designer, snyggt ritat som fan och färgläggningen är brutalt härlig!
Hoppas del två kommer snart!

Ska ta tag i Punisher, Hellboy & BPRD och "Rise of the black flame" härnäst. Och så får vi se hur mycket jag får med mig från Örebro i helgen..

Kim W. Andersson är ju gäst i Örebro, förresten, så man kan haffa honom och berömma!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av TimmyZillen »

Wakuran skrev:Kim W. Andersson är ju gäst i Örebro, förresten, så man kan haffa honom och berömma!


Ja, precis!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Viktor Kasparsson skräckens ängel, den har tydligen sålt då det här är upplaga 2

Och den är bra med som det mesta annat i den här serien, lyckat med både tecknandet och dialogen, ofta faller det ju på nånting.

En mörk historia som slutar olyckligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av smorkin »

"Little Orphan Annie", 13:e delen, nu efter kriget; inte lika bra som innan kriget men fortfarande väldig kul.

Läser också "The Final Incal" och herrejösses vilken smörja. Innan den läste jag om "The Incal" och "Before the Incal" där den senare också är riktigt usel; måste erkänna att just nu är jag inte ens så glad i "The Incal" eftersom de andra två är så tråååkiga.

Ser fram mot att läsa "Jag håller tiden", "Astrid" och "Stora stygga räven" som är härnäst på tur :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Vad läser ni?

Inlägg av BoJustBo »

Läser just nu Mean Team skapad av John "Judge Dredd" Wagner, Alan Grant och Massimo Belardinelli för 2000ad. Kul framtids sport serie.

smorkin skrev:Läser också "The Final Incal" och herrejösses vilken smörja. Innan den läste jag om "The Incal" och "Before the Incal" där den senare också är riktigt usel; måste erkänna att just nu är jag inte ens så glad i "The Incal" eftersom de andra två är så tråååkiga.

Hah, och jag som just köpte Before the Incal och Final Incal under gårdagens rea, ska bli kul att se om jag tycker likadant ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Skriv svar