The Goon

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

Har inte kunnat hålla fingrarna borta från den här serien.

Jag tror dock att det är bar om de gör filmen mer baserad på de roliga bitarna för i nr6 Chinatown garvar man inte så att säga, så Goon kan vara riktigt jävligt kul men också för mig iaf klart tragisk på ett sätt jag hoppas Powell inte gör fler hela seriealbum av.

Fast han har rätt Powell när han skriver att han avskyr serier där fulingen får skönheten på kroken till slut, livet är för ytligt för nåt sådant så det händer inte.

Men klart intressant tat han kunde göra detta med figurerna i serien och lyckas.

Jag vill dock se mer slack-jaw fighting och en Frankie som är stor i käften, för det här var deprimerande.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Goon

Inlägg av Wakuran »

Men är det deprimerande på ett bra sätt? Verkar iofs inte göras allt för många deprimerande amerikanska filmer utanför indiescenen. =/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

Ja det är skickligt gjort med tanke på att serien ju varit mest humor och slåss med zombies.

Han skriver att han ville berätta bakgrunden helt enkelt att Goon skäms för vad han blivit och varför, varför han aldrig kommit över den första kärleken, hur fick han sina ärr i ansiktet, det antyds ju här och där kort bara i huvudserien annars så jag antar att folk frågat honom en massa om det.

Det är ju bra på så sätt att han berättar hela historien ändå, fast jag antar att en del lär ha blivit lite sura när han la huvudserien på is för att skriva den här boken och så är det inte den vanliga humorskräcken som det varit.

Så det är ju alltid en risk att göra nåt sånt här, man kan ju bli av med läsarna när man plötsligt blir djup mitt i en serie som den här, vågat men det tycks ju ha funkat ändå då den vanliga serien kom igång sen igen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

Vad hände med detta?(menar här den provbit av 3d animering vi fick se för ett bra tag sen och som skuklel bli nåt)

Jag såg fram mot det men inget verkar ha hänt, serien finns ju dock kvar och är läsvärd, läste om några igen och kom då ihåg denna filmsnutt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

http://www.kickstarter.com/projects/624 ... his-sucker

Jag begriper inte riktigt vad som menas, mne det ser ut som att de tigt ihop stålar för at få igång möjligheten att göra filmen då tydligen Hollywood inte ville betala.

Sen om de här pengarna är nog har jag ingen aning om, och man får ingen klarhet i riktigt vad som pågår just nu, tyvärr.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Re: The Goon

Inlägg av Svartslipsen »

Jag läste den första volymen av The Goon för ett tag sedan och fann den underhållande läsning, så jag kommer definitivt att skaffa mer volymer i serien vad det lider. Jag tror för övrigt att The Goon skulle funka riktigt bra som en animerad TV-serie, det vore lite omväxling mot alla superhjälte-adaptioner. Inte för att jag har något emot dem; Young Justice var till exempel utmärkt och jag sörjer fortfarande över att den lades ner efter bara två säsonger, men lite variation kan inte skada.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

Problemet kan iofs var att The Goon nog gränsar en hel del till Mature readers trots skämten, mne det går ju iofs att tona ner det.

Du kommer se när du läser serien att den varierar en del, det är inte alltid särskilt kul, och så käns den ärlig i många lägen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Goon

Inlägg av Wakuran »

Men ska det behöva göra någon skillnad? Man har ju gjort animation på Maxx, Spawn, Boondocks m.m. så folk borde vara medvetna nu att bara för att det är animerat är det inte nödvändigtvis för barn.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Goon

Inlägg av Agentum »

Iofs inte med Spawn och Maxx var inte precis lekrutan heller.

Jag tänkte mest om att det ska jämföras med säg Young Justice på typ CN så kan det bli tufft då det är nåt annat.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar