Serieklubben, vad anser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Serieklubben, vad anser ni?

Inläggav Labrador Road 26 » tor 20 apr 2006, 14:30

Detta bli mitt trehundrade inlägg här så jag tänkte höra om det är någon av er som är/har varit medlem i Serieklubben, och vad ni i sådana fall tycker om den.
http://www.serieklubben.com/default.asp

Priserna för medlemmar verkar riktigt bra men skickar de albumen/böckerna i ordentliga förpackningar?

Yiiippiieee nu har jag passerat 300 gränsen! [:o)]

P.S. letade runt efter någon tidigare tråd gällande Serieklubben men hittade ingen ingen så jag hoppas detta inte redan finns.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » tor 20 apr 2006, 15:02

Jag är medlem. Böckerna är ordentligt förpackade kan jag lova och dom gånger det ändå uppstår skador på böckerna går det smidigt att göra reklamation och få nya.

Jag tycker att priserna är okej, men att det kanske inte är så ofta jag hittar nåt som tilltalar mig. Köper av klubben kanske 2-3 gånger per år, högst. Men det är ju mest en fråga om tycke och smak.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Kontakt:

Inläggav AndersL_ » tor 20 apr 2006, 15:03

Jag har aldrig varit medlem där, och räknar inte med att bli det heller.
Några av deras priser är ganska bra, men det finns också mycket som inte är billigt. Nemi bok 2, t.ex. Den tar de 149kr för, vilket är över normalpris. Jag har köpt in ett antal sådana (nya, olästa exemplar) för 70kr/st för ett tag sedan: http://www.tradera.com/auction/aid_27399524 [:)] Samma med Uti vår hage 2003. 30-45 kr hade kanske varit ett vettigt pris, och jag tvivlar på att de har betalat så mycket när de har köpt in dem att de måste sälja dem för 55kr för att gå med vinst. Det har inte ens jag gjort, och jag är bara en hobbysäljare.

Det enda som verkar riktigt intressant är "Jag Arne"-boken för 25 kr, men portot för denna bok hamnar i 66-kronorsklassen. Om jag hade sett den i nyskick i en butik till det priset så hade jag köpt 20-30 exemplar direkt.
Allt annat kan man hitta billigare på andra ställen, och som du nämner ovan så vet man dessutom inte hur de packar. Så jag räknar inte med att handla av dem, framförallt inte om man måste betala ett dyrt medlemsskap för att få göra det.
- - AndersL - -

Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine

Inläggav impeesa » tor 20 apr 2006, 19:25

Jag fattar inte varför man ska gå med där, är det för att ibland kunna köpa billigare serier och album? Klubben i sig verkar inte erbjuda något annat, typ förhandsinfo eller sneakprewiews eller annat.

Sen återkommer det ständiga problemet med bokklubbar; man måste avbeställa månadens bok om man inte vill ha den i lådan tillsammans med ett inbetalningskort.[:X]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.

Användarvisningsbild
Olof
Fine

Inläggav Olof » tor 20 apr 2006, 19:43

citat:
Ursprungligen postat av impeesa

Sen återkommer det ständiga problemet med bokklubbar; man måste avbeställa månadens bok om man inte vill ha den i lådan tillsammans med ett inbetalningskort.[:X]

Jag har faktiskt varit med där för väldigt länge sedan. Jag gick ur eftersom jag störde mig på det där att man fick boken hemskickad om man inte uttryckligen tackade nej till den. Enligt min åsikt borde Serieklubben göra tvärtom, att man själv får beställa boken om man vill ha den. Som det är nu så känns det som att Serieklubben tjänar en stor del av sina pengar på folk som glömmer att avbeställa boken och därför får den hemskickad och istället för att krångla med returer så betalar man bara boken. På gränsen till oseriöst imho.........

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » fre 21 apr 2006, 14:44

Jag ser en bokklubb (och därmed rimligen också serieklubben) som en prenumeration på blandade böcker/serier, med möjliget att avbeställa saker typ om man redan har boken i fråga, men grundplanen är att man en gång i månaden ska få något man inte läst tidiare, och kanske inte ens funderat på att läsa, hemskickat. Och förhoppningsvis någon gång ibland upptäcka något riktigt bra som man inte hade köpt annars ...

Fast personligen föredrar jag att gå och leta och titta i en butik.

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » mån 24 apr 2006, 11:55

citat:
Ursprungligen postat av Olof
Jag gick ur eftersom jag störde mig på det där att man fick boken hemskickad om man inte uttryckligen tackade nej till den.
[...]
På gränsen till oseriöst imho.........

Oseriöst eller inte, så är detta system förekommande hos i stort sett samtliga bok-/skiv/filmklubbar mm här i landet. Serieklubben skickar både ett pappersutskick och ett mail där månadens bok presenteras. Avbeställer man på nätet tar det bara någon minut.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine

Inläggav impeesa » mån 24 apr 2006, 16:59

Jag var medlem i någon bokklubb förra milleniumet och då skrev jag in i min kalender alla datumar ett halvår framåt då jag skulle avboka månadens bok, bara för att inte glömma det. En gång ringde jag för tidigt, varvid tjejen påpekade att jag inte fått själva erbjudandet än.[8]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.

Återgå till "Serier i allmänhet"