Någon bra TV-serie ni vet?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Just nu tycker jag det är stiltje på TV-fronten. Nestor Burma är slut, så även Inspektör Coleandro. My Family går visserligen på BBC Prime och New Tricks är bra! The Big Bang Theory går fortfarande att se, The Event är sådär, Jag väntar med spänning på nästa omgång av Dr.Who
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pogono »

Jag kollar bara på Fringe just nu.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Nima »

Snart släpps ''the walking dead''. På halloween tror jag.
En miniserie på 6 delar som baseras på serien med samma namn. Första avsnittet är på 90 min.
Har aldrig läst serien, men den ska tydligen vara sjukt bra. Subjektivt iof, men jag har bara läst bra saker.
Får kolla upp den nån gång. Ska iaf se se tv-serien! [:)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Tja, serien kan upplevas som väldigt långdragen, men visst är den bra.

De gav ut en tjock jäkla bok med massor av nummer för ett tag sen, serien är ju svartvit ochdet är en softcover så den var inte så dyr heller.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Nima »

Agentum skrev:Tja, serien kan upplevas som väldigt långdragen, men visst är den bra.

De gav ut en tjock jäkla bok med massor av nummer för ett tag sen, serien är ju svartvit ochdet är en softcover så den var inte så dyr heller.


menar du omnibusen?
Vad jag vet så kostar tradsen 200-300 kr.

Image ska börja ge ut tidningarna från nr 1 igen iaf.
http://www.comicvine.com/news/image-to- ... ly/142409/
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo den omnibusen, den är ju inet bortkastade pengar om man är nyfiken på serien.

För som sagt det är inte raktetaction så ofta direkt.

Hittade en del 1 på tv-seren omgående, men det tyks vara nån sags förhandsvisning, Kirkman som skriver serien är själv en av regissörerna vilket bådar gott.

Ser trevligt ut, ska glo.

edit: 67 minuter lång del 1 och den är i princip vad serien är i början med vissa cinematiska skillnader osv, väldigt bra jobb får jag säga.
Hur de ska klara sig på 6 avsnitt är kanske inte så lätt att fatta, men om de är så långa så kan de klarar sig en bra bit.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

Apropå Nestor Burma ovan har den gjorts i en serieversion på franska av Jacques Tardi.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pumbaaerik »

Boardwalk Empire som går nu på Canal+ verkar väldigt bra, och jag tror det hade gått att göra en riktigt bra serie av den också.
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Zara Hero »

Peral skrev:Just nu tycker jag det är stiltje på TV-fronten. Nestor Burma är slut, så även Inspektör Coleandro. My Family går visserligen på BBC Prime och New Tricks är bra! The Big Bang Theory går fortfarande att se, The Event är sådär, Jag väntar med spänning på nästa omgång av Dr.Who


Oj, jag har missat att Nestor Burma är på tv över huvud taget. Jag trodde bara att det var seriealbum. :?
Men det är ju bra. Det måste jag kolla upp.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Zara Hero skrev:Oj, jag har missat att Nestor Burma är på tv över huvud taget. Jag trodde bara att det var seriealbum. :?
Men det är ju bra. Det måste jag kolla upp.

Varsågod, fler klipp från serien i listan till höger.
http://www.youtube.com/watch?v=HIe_qp-w9No
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Wakuran skrev:Apropå Nestor Burma ovan har den gjorts i en serieversion på franska av Jacques Tardi.


Jo den gick i gamla Pox. Glömde bort Beck med Gösta Ekman, Kjell Bergkvist och Rolf Lassgård som går i repris på TV4 film
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Då inte Walking Dead har en egen tråd så får man väl köra hör då.

De har gjort det rätt bar får man säga, saker man struntar i mer eller mindre i serien får man liksom mer klart för sig i tv-serien det måste jag säga, båda formaten ar sin grej och som sagt är de inte identiska heller.

Nu är 5 episoden ute som sagt och det går långsamt ja, men man får sig en mer verklig tankeställare hur det skulle kunan vara på nåt sätt, jag hoppas at de lyckas sälja den här serien vidare.

Tyvärr är jag ju inte optimist så det blir väl 3 säsonger av 24 och Lost i stället.
Folk vet ju aldrig vad kvalitet är nästan och det här är faktiskt riktigt bra, givetvis med ett slut i synfältet efter X antal episoder.

Ni ska få se att det inte får en chans och de här skitserierna inte värda pappret de är skrivna på en får fortgå, pga sinneslöa idioter i USA.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av jedi tomas »

Spartacus ,blood and honor är en bra tv-serie.
Tyvärr är den censuerard pga av våldet och porren där är i
Senast redigerad av 1 jedi tomas, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Jag ser på "Survivors" på BBC entertainment. Bra serie om det överlevande efter en pandemi
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Nima »

Någon som sett Rome och kan rekommendera den?
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Peral skrev:Jag ser på "Survivors" på BBC entertainment. Bra serie om det överlevande efter en pandemi

Är det rättfram iaf, och inget evighetstrams?

Jag trodde det typ var den här motsvarande Robinson när jag såg att den fanns att se. [:D]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av jedi tomas »

Har sett hela rome första boxen ,välgjord bakgrund osv ,men ingen direkt handling tyckte jag
prekrasna
Good
Inlägg: 12
Blev medlem: tor 02 dec 2010, 03:38

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av prekrasna »

Agentum skrev:Nu är 5 episoden ute som sagt och det går långsamt ja, men man får sig en mer verklig tankeställare hur det skulle kunan vara på nåt sätt, jag hoppas at de lyckas sälja den här serien vidare.

Tyvärr är jag ju inte optimist så det blir väl 3 säsonger av 24 och Lost i stället.
Folk vet ju aldrig vad kvalitet är nästan och det här är faktiskt riktigt bra, givetvis med ett slut i synfältet efter X antal episoder.


Jag tror inte att det ska bli problem! Om AMC säger upp kontraktet lär resterande TV-bolag slåss om det.

5,3 miljoner tittare avsnitt 1, och serien blev nästan direkt förnyad för säsong två (13 avsnitt). För att ytterliggare stödja att den inte kommer läggas ned; avsnitt 5 hade 5,5 miljoner tittare!

Jag tror att the Walking Dead kan bli en långkörare - man har mycket, riktigt bra material, och behöver därför inte prokrastinera som halva Lost gick ut på.

Skådespelarinsatserna är fenomenala - jag har nog ingen att klaga på, om jag ska vara ärlig. Andrew Lincoln är otroligt duktig, trots att jag helt förbisett honom innan. Och att Norman Reedus är med är bara perfekt.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

kungnima skrev:Någon som sett Rome och kan rekommendera den?

Rome är suverän, i alla för oss som gillar dramer från gamla rom, typ Quo Vadis. Det gjordes bara två säsonger sedan brann dekoren ner!
Rome behandlar tiden från strax innan Julius Ceasar besteg tronen i Rom fram till Augustus steg fram som slutlig segrare!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Agentum skrev:
Peral skrev:Jag ser på "Survivors" på BBC entertainment. Bra serie om det överlevande efter en pandemi

Är det rättfram iaf, och inget evighetstrams?

Jag trodde det typ var den här motsvarande Robinson när jag såg att den fanns att se. [:D]


Det är en brittisk produktion och de brukar inte hålla på så mycket med evighets serier, än har det bara gått tre avsnitt så du har inte missat så mycket!
Skriv svar