Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: sön 26 maj 2013, 09:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 08 jan 2011, 14:43 
Admin
Användarvisningsbild

APenny4YourThoughts skrev:
Vill passa på att rekommendera säljaren Bergen10. När den säljaren säger att något är VF så är det MINST det skicket man får. Ett mycket sympatiskt sätt att tackla skickgradering, trots att det är en storsäljare vi pratar om.

Japp, han har rekommenderats många gånger, och det förtjänar han. Mycket bra säljare & som du säger är han väldigt bra på skickgradering.

InläggPostat: lör 08 jan 2011, 15:48 
Fine
Användarvisningsbild

APenny4YourThoughts skrev:
Vill passa på att rekommendera säljaren Bergen10.
Instämmer till 100 procent. Men jag förstod aldrig varför han inte ville vara med på seriewikin, för mig är han en kändis i Seriesverige.

InläggPostat: lör 08 jan 2011, 16:42 
Användarvisningsbild

Jag vill också stämma in i hyllningskören av Bergen10. En fantastisk skickgraderare, helt enkelt! Det känns alltid tryggt att handla av honom.

InläggPostat: ons 11 maj 2011, 18:52 
Very Good

Doughnut Donovan skrev:
Jag vill också stämma in i hyllningskören av Bergen10. En fantastisk skickgraderare, helt enkelt! Det känns alltid tryggt att handla av honom.

+1

Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: ons 11 maj 2011, 18:54 
Very Good

Helgonet skrev:
Vill minnas att även jag har handlat av Beyonder2000, helt utan problem var det. En toppensäljare helt enkelt.

Fick hem ett gäng blaskor, alla avsevärt finare än vad han beskrivning indikerade. Klart värt att pynta 25-35:- för hans tidningar istället för att plocka dom på loppisar för 5-10:-!

InläggPostat: tis 19 jul 2011, 15:16 
Användarvisningsbild

Jag kan bara sålla mig till Bergen10 hyllarna för mig är gradering väldigt viktigt NM nämns allt för ofta i dessa sammanhang Bergen10
är alltid bra men som sagt han har jobbat hårt med serier i några Decennier nu :)
Önskar att vi kunde ha något CGC liknande här i Sverige marknaden skulle tvingas mogna precis som i USA.
BigA Lamont ja jag vet inte hur många bra handlare jag köpt ifrån :)
Keep it up you guys keep filling my shelfs !!

InläggPostat: tis 16 aug 2011, 03:21 
Mint
Användarvisningsbild

Kan egentligen inte säga något om hur denne säljare är i realiteten, men själva beskrivningen och tillägget visar på en ärlighet man sällan ser så jag tyckte han/hon var värd att ta med här.
http://www.tradera.com/Action-Force-G-I ... _137626588

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 12:08 
Mint
Användarvisningsbild

Nu är detta inte "Tradera" utan ett förlag/förening som börjat på webben som jag för en gångs skulle ska rekommendera. Jag har varit med 3-4ggr och jagat/bjudit på ett nr av "Bild&Bubbla som jag vill ha på tradera men aldrig vunnit (och då har det bjudits hårt på det 100-200:-) Nu har "seriefrämjandet" börjat lagt ut sina ex av Thud,Bild&Bubbla och lite annat smått/gott. Jag hittade inte exet som jag sökte utan tog kontakt med en förfrågan och tamef..n hade dom det. 71:- med porto. [:)] skickat i Fredags och idag kom det (/bet/klar). Det kallar jag snabb servis.
Här är adressen

http://www.serieaffären.se/

Senast redigerad av burnout mån 22 aug 2011, 12:42, redigerad totalt 4 gånger.

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 12:20 
Near Mint
Användarvisningsbild

burnout skrev:
Nu är detta inte "Tradera" utan ett förlag/förening som börjat på webben som jag för en gångs skulle ska rekommendera. Jag har varit med 3-4ggr och jagat/bjudit på ett nr av "Bild&Bubbla som jag vill ha på tradera men aldrig vunnit (och då har det bjudits hårt på det 100-200:-) Nu har "seriefrämjandet" börjat lagt ut sina ex av Thud,Bild&Bubbla och lite annat smått/gott. Jag hittade inte exet som jag sökte utan tog kontakt med en förfrågan och tamef..n hade dom det. 71:- med porto. [:)] skickat i Fredags och idag kom det (/bet/klar). Det kallar jag snabb servis.
Här är adressen

http://www.serieaffären.se/

Tveksamt att den heter så. Och även när jag ändrar ä:et till ett a så leder inte länken någonstans...

Ja! Jo! Nu funkade det. Det gick att ha ett ä i adressen... Konstigt.

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 12:43 
Mint
Användarvisningsbild

Det verkar som slutet på adressen inte kommer med i sökningen.????

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 12:44 
Mint
Användarvisningsbild

RioGrande skrev:
Ja! Jo! Nu funkade det. Det gick att ha ett ä i adressen... Konstigt.

OT.

Å, ä och ö har varit tillåtna i webbadresser i ganska många år, sedan 2000 eller så. Det är dock ganska få som använder det. På Google får man adressen med O istället för Ö om man söker på Hörby kommun, även om båda fungerar.
burnout skrev:
Det verkar som slutet på adressen inte kommer med i sökningen.????

Forumet tror inte att det är en länk längre när det kommer specialtecken som å, ä, ö och (), så därför bryter den. Man får kopiera och klistra sådana adresser själv. Slut OT.

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 13:23 
Near Mint
Användarvisningsbild

(Seriefrämjandet har sålt baknummer av Bild och Bubbla hur länge som helst (så att B&B budas upp i tresiffriga belopp på tradera låter onödigt) Den här sidan har legat uppe på nätet i många år: http://serieframjandet.se/144 Så det är den snygga sidan och inte försäljningen som är ny.)

InläggPostat: mån 22 aug 2011, 15:11 
Mint
Användarvisningsbild

(Seriefrämjandet har sålt baknummer av Bild och Bubbla hur länge som helst (så att B&B budas upp i tresiffriga belopp på tradera låter onödigt)

Kan så vara, men när man ser den det är då man vill ha den och står det inget år i annonsen så är man med och budar. När auktionen är över så funderar man om man ska börja leta efter den men glömmer bort det till nästa gång. Nu hade jag en adress och då gick det bra, tyvärr är det väl mera man kanske skulle ha.

InläggPostat: tor 24 maj 2012, 10:58 
Fine
Användarvisningsbild

Eftersom jag skrivit av mig lite i tråden där man klagar på försäljare kanske jag borde lägga in lite motvikt här och skriva in att de allra flesta jag handlat av på Tradera är mycket bra säljare. På sistone har jag fått leveranser jag varit nöjd med från:
Andy Gray
Macomicus
Kung Orne I
Bleckburken
PietroMaximoff
Lamont Larson (Mycket trevlig säljare, vi hade långa diskussioner på mail även efter jag fått serierna)

Några stycken här från forumet alltså :-)

InläggPostat: tor 24 maj 2012, 11:03 
Mint
Användarvisningsbild

Och url-taggen funkar inte alls, till skillnad från Wikipedia-länkar med paranteser,

[url]http://www.serieaffären.se/[/url]

http://en.wikipedia.org/wiki/Joker_(comics)

Jag är fortfarande rätt skeptisk till åäö i webbadresser, annars. Det ska vara praktiskt, men det känns oftast mest snobbigt. Dels ska det tydligen fortfarande finnas en hel del personer i Sverige som har gamla webbläsare och inte klarar av de tecknen, dels blir det mycket krångligare internationellt.

InläggPostat: tor 24 maj 2012, 11:50 
Tekniker
Användarvisningsbild

Wakuran skrev:
Och url-taggen funkar inte alls, till skillnad från Wikipedia-länkar med paranteser,

URL-taggen vägrar mycket riktigt befatta sig med åäö i länken, det ser jag som en feature. [:)]

InläggPostat: tor 13 dec 2012, 02:11 
Mint
Användarvisningsbild

När jag vinner auktioner från säljare i Stockholm brukar jag försöka hämta sakerna på plats. Blev rätt paff när säljaren plötsligt säger, du är Labrador Road 26 va? Visade sig att den mycket trevliga säljaren var en trogen läsare på Serieforum. Kan med andra ord rekommendera Beef_Supreme, även om man inte bor i Stockholm.
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... gnr=368071

InläggPostat: mån 28 jan 2013, 18:50 
Very Good
Användarvisningsbild

Någon som vet vem Beyonder2000 på tradera är? Jag köpte massor av honom för flera år sedan och han verkar fortfarande vara aktiv på tradera. Är det en ägare till någon fysisk butik i Sverige?

InläggPostat: mån 28 jan 2013, 18:59 
Mint
Användarvisningsbild

Det är en av storsäljarna på Tradera när det gäller amerikanska superhjälteserier. Alltid fungerat mycket bra när jag handlat av honom, han omnämns ganska många gånger i tråden om bra Traderasäljare. Har för mig att han har någon hemsida också men jag har bara köpt via Tradera av honom. Skulle säga att du utan fara kan handla av honom.

EDIT: Han nämns i den här tråden alltså, såg jag nu när jag såg vilken tråd detta var.

InläggPostat: mån 28 jan 2013, 19:16 
Mint
Användarvisningsbild

Någon som vet vem Beyonder2000 på tradera är? Jag köpte massor av honom för flera år sedan och han verkar fortfarande vara aktiv på tradera. Är det en ägare till någon fysisk butik i Sverige?

Finns här
http://www.beyonder2000.se/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme