Avgrundsvrål skrev:Kalle Anka på blyga 80000-130000.
Även ankister har tydligen en gräns där kvalitet och pris skär varandra och leder till färre köp?
Avgrundsvrål skrev:Kalle Anka på blyga 80000-130000.
Agentum skrev:Fast den är väl veckovis va?
Otroligt egentligen, ett land av idioter är vad som skapats, det är väl dessutom inet svenskskapat uan dyngskapat.
Det är slut här tror jag, visst kommer svenska serier göras, men nåt vi kallar "serier" är förmodligen över för all framtid.
Skeppet har gått osv, USA marknaden försöker än resa sig ur blundret på 90-talet, dvs tidningar tillåts gå med förlust ett tag bar för att ge det en chans att catcha igång nåt.
Många utgivare som kan ta över när nåt inte funkar som The Boys som fick byta utgivare pga innehållet.
Sverige suger serietidningsmässigt helt enkelt.
Ni som kan nåt och jobbar här i landet sätt igång och gör nåt själva även om nu egmontchecken sitter fint i månaden.
Ge er p alla ni som kan på stordistubitören(tidsam) här i landet, sök rätt på all skit om dem då det är uppenbart tat det är nåt skumt med eländet, och sen sänk det totalt, det är nån jävla politisk byrokrati för folk som bedrier svågerpolitik.
KROSSA!
HULK SMASH PUNY TIDSAM!!!!!
Wakuran skrev:Det fanns väl någon konkurrent till Tidsam som hade mycket lägre distributionspris, men som jag minns det hade de bara avtal med Interpress, så de nådde inte ut till kiosker och mataffärer i småstäder, bara specialiserade kiosker i typ storstäder och tågstationer/ flygplatser.
Agentum skrev:...ni som har aerikanska serieblaskor från de åren ser att de kan ha olika symboler på sig beroende på hur de distubiterades,...
Labrador Road 26 skrev:
RE-EDIT: Tyvärr har de slutat med bilderna numera och gått över till bar code även på seriebutiksexemplaren.
kungnima skrev:Tycker det är jättefult när det är så på ett snyggt omslag.. Kan den inte sitta på baksidan liksom
En del av de mindre förlagen har väl så om jag inte tar miste.
Avgrundsvrål skrev:Det är ingen kritik mot seriekulturen, utan snarare mot företagskulturen där det anses okej att tränga in en massa reklam i saker bara för att. För sakens skull. För att det ändå accepteras. Utan att konsumenten drar några som helst fördelar av det. Biljettpriset på bio, blir det lägre för att huvudpersonen i filmen ständigt flashar sin Apple telefon och för att alla dricker Pepsiburkar som alltid vänds mot kameran?
Peral skrev:Metro måste vara ett lysande exempel på hur man kombinerar volym, reklam och i detta fall nyheter och gör det till ett framgångsrecept
Metro går om DN i Stockholm
Gratistidningen Metro har nu gått om Dagens Nyheter i räckvidd enligt den senaste Orvesto-mätningen. Upplagan för tidningen som helhet är nu större än för Aftonbladet och Expressen tillsammans. Samtidigt visar Metro International upp en rekordvinst 2010 på 119 miljoner kronor. Det är det bästa resultatet bolaget gjort sedan 2002. (FL-Net)
Peral skrev:Dessutom bevisar Metro konceptet att reklamfinasierade tidningar inte behöver vara något allt igenom ont. Man får ofta ut mer av nyhetsvärde av Metro än av att läsa Expressen och Aftonbladet som är alltmer rubrik fixerade.