Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nima »

Happy Hamster skrev:Creepy: Rätt bra skräckantologi.


Läste lite om den. Är det inte någon farbror som berättar olika historier eller något?
Verkar klart intressant.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Japp, det är Uncle Creepy som presenterar skräckserier.
Den ursprungliga versionen av Creepy kom ut på 70talet.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

K-E Lindkvist skrev:I första rutan demonstrerar faster Zelda med högerhanden en gest som jag skulle vilja påstå är typisk för Goldberg...

Tycker den påminner om en viss hypnotiserande magikers handgest. Nu vet jag i och för sig inte om Mandrake brukar refereras till i Sabrina.
Happy Hamster skrev:Star Wars Omnibus: Album som samlar de Star Wars serier som Marvel producerade på 70 och 80talet.

Är dessa samlingar kompletta och kronologiska? Bra att veta då jag fortfarande inte fått min Marvel SW-samling komplett.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Omnibus albumen samlar allt Star Wars material som Marvel gav ut.
Hittills har 3 av 5 album kommit ut.
Senast redigerad av 1 Happy Hamster, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Labrador Road 26 skrev:
K-E Lindkvist skrev:I första rutan demonstrerar faster Zelda med högerhanden en gest som jag skulle vilja påstå är typisk för Goldberg...

Tycker den påminner om en viss hypnotiserande magikers handgest. Nu vet jag i och för sig inte om Mandrake brukar refereras till i Sabrina.[

Det har du ju rätt i! Så i detta sammanhang är den ju inte alls malplacerad. Men då borde inte Goldberg låta vanliga dödliga vifta med handen på detta sätt i tid och otid... [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Johan Blixt
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: sön 21 jan 2007, 18:23
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Johan Blixt »

Bild

Nu gäller det bara att hitta en snygg Spårhundarna ...
It is possible to predict the past by gathering data about the future.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Äntligen! Äntligen har jag den. Jag fick inte veta att den hade släpps fören för ca tre år sedan, och då kunde jag inte få tag på den nånstans. Men för ca två och ett halvt år sedan så såg jag den på ett antikvariat i Karlshamn, men kunde inte köpa den då. Och ända sedan dess så har jag inte kunnat sluta tänka på den. Varje gång jag varit där så har den funnits kvar. Är där väldigt sällan, sist var ett halvt år sedan, men då fanns den ännu kvar. Bestämde mig idag bara så där, efter att ha läst genom dom Gaston albumen jag har för sjuttioelfe gången dom senaste dagarna, att jag skulle ta tåget till Karlshamn och köpa den. Och den fanns kvar! Trodde den kostade 1750 kr, men det var visst 1570 kr han ville ha för den. Men han har tydligen 25 årsjubileum i år, så han hade 25% rabatt på allt, så 1179 kr betalade jag. En mycket lyckad dag! Helt i nyskick är den. Ännu inplastad. Nu ska jag läsa Gaston som jag inte har läst förut. Lycka!

Köpte en Don Rosa Hall of fame som jag inte hade med när jag ändå var där och det var rabatt och allt :P


Bild

Bild
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av RioGrande »

Den där boxen ja. Den är slut nu. Tusen ex allt som allt. Men hur få är egentligen tusen, när det gäller ett sådant här projekt som produceras redan från början för att bli en samlarartikel? Borde inte några hundra eller så ha köpts av mormödrar till sina serieointresserade barnbarn som sedan/genast slaktat boxen och gått och sålt albumen till Rudolfs Serier & Lump på Nygatan 41c? Cirkulerar det delar från boxen på Tradera och liknande ställen?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Den där boxen ja. Den är slut nu. Tusen ex allt som allt. Men hur få är egentligen tusen, när det gäller ett sådant här projekt som produceras redan från början för att bli en samlarartikel? Borde inte några hundra eller så ha köpts av mormödrar till sina serieointresserade barnbarn som sedan/genast slaktat boxen och gått och sålt albumen till Rudolfs Serier & Lump på Nygatan 41c? Cirkulerar det delar från boxen på Tradera och liknande ställen?

Dream on!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Hittade Rocky album 16 för 50 kr på bokia i Kristianstad idag :)
Och Skyline Blu-ray, men den kan ni ignorera om ni vill :P

Bild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Johan Blixt skrev:Nu gäller det bara att hitta en snygg Spårhundarna ...

Med tanke på det torftiga utbudet av original från denna serie verkar det som lite omöjligt uppdrag, men den som söker skall ju finna sägs det... [B)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Ibland har man en rent osannolik tur och hittar grejor man vill ha på platser där de inte borde finnas. Så var fallet med omslaget till Archie #588 som dök upp när jag minst anade det. Ägaren var till att börja med inte intresserad av att sälja, men övertygades om att han väl i alla fall kunde lägga ut det på eBay för att se om någon mer än jag var sugen på det? Till saken hör att Bill Galvan själv är synnerligen ovillig att skiljas från några som helst original ur "Freshman Year"-storyn, så detta var bara för bra för att vara sant:

Bild

Det här är i mitt tycke det bästa omslaget av de fem som Bill gjorde för "Freshman Year". Framför allt för att det både förmedlar hur skönt det kan vara att bara hänga med sina vänner och ha det bra, men också de mörkare sidorna av att börja på en ny skola och de obehagligheter som detta kan föra med sig. Jag blir glad när jag ser det. Tyvärr kommer jag inte att kunna behålla det med gott samvete, för när jag nämnde för Bill att jag fått tag i det fick jag denna respons: "I can't believe you found the cover to Archie 588, that's one that got away! It was sent to Bob Smith who sold it immediately and I never got it back. I always wanted it, it's one of my favorites that I modelled after a Stan Goldberg composition from To Riverdale and Back Again: 15 years later. If you ever acquire it, I'd be willing to trade a few pages of artwork to get it."

Så nu gäller det att fundera ut vad jag vill ha i utbyte utan att för den skull förfalla till ren utpressning. [;)] Alltid dessa svåra val man ställs inför hela tiden... Tilläggas kan att enligt GCD så var inte Stan Goldberg överhuvudtaget inblandad i omslaget till To Riverdale and Back Again: 15 years later, men det kan man inte begära att artisterna skall hålla koll på (något skall väl samlarna göra). [:p] Omslaget kan ses i något större format i mitt Bill Galvan-galleri.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MagnusR »

K-E Lindkvist skrev:Det här är i mitt tycke det bästa omslaget av de fem som Bill gjorde för "Freshman Year". Framför allt för att det både förmedlar hur skönt det kan vara att bara hänga med sina vänner och ha det bra, men också de mörkare sidorna av att börja på en ny skola och de obehagligheter som detta kan föra med sig. Jag blir glad när jag ser det.


Trevligt omslag.

Tyvärr kommer jag inte att kunna behålla det med gott samvete, för när jag nämnde för Bill att jag fått tag i det fick jag denna respons: "I can't believe you found the cover to Archie 588, that's one that got away! It was sent to Bob Smith who sold it immediately and I never got it back. I always wanted it, it's one of my favorites that I modelled after a Stan Goldberg composition from To Riverdale and Back Again: 15 years later. If you ever acquire it, I'd be willing to trade a few pages of artwork to get it."


Gott samvete kan du ha, Smith hade rätt att sälja det, men såklart det är bra att göra Galvan glad. Hoppas du hittar en bytesaffär som alla blir glada över.

Tilläggas kan att enligt GCD så var inte Stan Goldberg överhuvudtaget inblandad i omslaget till To Riverdale and Back Again: 15 years later


Jag gissar att detta omslag baserades på någon sida från inuti Riverdale and Back Again.

/Magnus
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Tackar! [:o)]
MagnusR skrev:Jag gissar att detta omslag baserades på någon sida från inuti Riverdale and Back Again.

Du har helt rätt. [^] Det är inledningsrutan på sidan ett som Bill sneglat på. Hela serien (av Gene Colan & Stan Goldberg) finns att läsa här.

För övrigt tipsade Karl-Alfred för en tid sen mig om själva filmen vilken trots vissa brister är klart sevärd (tänk "archiesomething" så förstår ni vad den påminner om). En utförlig genomgång av den (med länkar) finns här.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ellingen »

En lyckad tur till andra sidan sundet gav bl a de här med hem i bagaget! [:)]

Jag läste del 1 för första gången när den kom ut i Sverige 1984.

Bild

Onekligen trevligt att 27 år senare ÄNTLIGEN FÅ VETA HUR DET SLUTAR!!! [:o)]

Har inte väntat fullt lika länge på de här 3 men minst lika läsvärda.

Bild
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Ellingen skrev:En lyckad tur till andra sidan sundet gav bl a de här med hem i bagaget! [:)]

Jag läste del 1 för första gången när den kom ut i Sverige 1984.
Onekligen trevligt att 27 år senare ÄNTLIGEN FÅ VETA HUR DET SLUTAR!!! [:o)]


Det kan du berätta, för det skulle jag gärna veta med [B)]
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

En bunt Betty and Veronica har slunkit igenom tullens nålsöga:

Bild

Nummer #158, 161 och 162.


Bild

#163, 164 och 165.


Bild

#166, 167, 168 och 169. Visst är det väl Bingo Wilkin som tjänstgör som livräddare på omslaget till #166? (Fast han har färgat håret så att inte hans atletiska flickvän Samantha Smythe skall märka något...)
Samtliga ovanstående omslag kan också betraktas som ett inlägg tråden "Snyggast klädd?" på annan plats i forumet. [V]

Och sen det sista numret som saknades för att Laugh skulle bli komplett [:)] , #12:

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
hyperion83
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 12:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av hyperion83 »

Fick hem första delen av Sinestro Corps War i fredags efter att ha hittat den på Bokus lagerrensning för en femtiolapp.
http://www.shazam.se
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Månadsnytt

Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Mitt första serieoriginal! :)

Bild
Skriv svar