Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Annonsmarknad för företagare och/eller säljare som inte går att betrakta som hobbysäljare.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av Agentum »

Ja de är ganska sega, men det verkar finnas en jävla masa tidningar där, många fler än de orkar knappa in.

Som jag skrev de är hederiga men lååångsama så man bör beställa mycket per gång för att det ska kännas ok.

Några hundra tidningar typ, ja beroende på prisgrupp givetvis, alla köper ju inte dollarblaskor som jag gör :-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av MAD »

Jag gjorde också en beställning från Milehigh, mestadels TPBs som man får betala $3 extra i porto för (förstod aldrig exakt varför), men trots det påslaget så blev det billigare att köpa allt därifrån när de hade 50% :-)

De skrev i senaste nyhetsbrevet som kom inatt att de kommer ha kvar rabatten åtminstone resten av veckan så ifall nån mer tänkt beställa så är det inte försent än.

Nu ska det bli intressant att se hur lång tid det tar innan allt kommer, det stod att det kan ta upp till 3 veckor innan sakerna ens blir packade för att de haft så många beställningar...
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av Magnus »

Läge att beställa lite?

http://www.milehighcomics.com
har 65% rabatt på listpriserna några dagar framöver.
Det är den högsta rabatten jag sett från den siten.
Kodordet är:
NANETTE3
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
CJ_Håkansson
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 24 dec 2009, 12:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av CJ_Håkansson »

Jag har blivit blåst av Mile High Comics. De tog betalt för femton tidningar, skickade bara tio. Vägrade svara på några mejl.
http://cjhakansson.blogg.se/
www.vertigo.se/cj
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av frankjw »

CJ_Håkansson skrev:Jag har blivit blåst av Mile High Comics. De tog betalt för femton tidningar, skickade bara tio. Vägrade svara på några mejl.


Jag gjorde en testbeställning, får se hur det går! :)
Det kom sammanlagt fyra (4) mail från dem med bekräftelse, ordernummer osv osv.. och i det tredje så hade dom restat en sak och justerat fakturan, det var inte det som hände dig då?
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av MAD »

Jag har gjort sammanlagt 3 beställningar varav jag väntar på den tredje och min bedömning är iaf hittills att det funkat riktigt bra.

I varje beställning jag gjort var det samma sak som frankjw skriver att i de första bekräftelsemailen jag fick var allt jag hade beställt med och priset var därefter men i slutliga försändelsen stod det att ett par saker inte fanns på lagret och därmed försvann från beställningen, men då blev priset justerat också. Jag hade dessutom lite problem med första beställningen för att posten här i Sverige lyckades slarva bort paketet på något sätt (när jag ringde påpekade de dessutom att det inte var ett paket utan ett brev pga hur det skickades så någon ersättning kunde jag inte räkna med ifall det inte kom till rätta) och när jag mailade Mail High för att få beskrivning på hur paketet såg ut och såna saker så svarade de mig på en halv dag och vi hade en lång mailkonversation där de svarade så fort de började jobba typ. Efter att jag hade ringt till alla instanser av posten jag kunde komma på och alla sa att det minsann inte fanns hos dem så kom det plötsligt fram dock och allt såg bra ut :-)

Det kanske var för att jag hade gjort beställningar på ett par tusen varje gång eller så hade de bara en bara en bra dag när de fick mitt mail men mitt intryck av butiken är att de är seriösa och hjälpsamma.

/Martin
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av Magnus »

Mile High Comics har kampanj tills på lördag.
Kodord: GREATDEAL ger 65% rabatt.
Order över 20 USD och som mest 30 tidningar är fraktfritt ända hit till Sverige.
Brukar ta ca 3 veckor att leverera, säkra skickbedömare.

Bra tillfälle att fylla luckor av inte alltför dyra tidningar helt fraktfritt!
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av MAD »

Magnus skrev:Mile High Comics har kampanj tills på lördag.
Kodord: GREATDEAL ger 65% rabatt.
Order över 20 USD och som mest 30 tidningar är fraktfritt ända hit till Sverige.
Brukar ta ca 3 veckor att leverera, säkra skickbedömare.

Bra tillfälle att fylla luckor av inte alltför dyra tidningar helt fraktfritt!


Kan vara värt att påpeka att i denna kampanjen ingår inte TPB eller HC, vilket det gjort tidigare.
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av frankjw »

frankjw skrev:
CJ_Håkansson skrev:Jag har blivit blåst av Mile High Comics. De tog betalt för femton tidningar, skickade bara tio. Vägrade svara på några mejl.


Jag gjorde en testbeställning, får se hur det går! :)
Det kom sammanlagt fyra (4) mail från dem med bekräftelse, ordernummer osv osv.. och i det tredje så hade dom restat en sak och justerat fakturan, det var inte det som hände dig då?


Oj, glömde att rapportera!

Allt gick bra, allt var med och det kom fram ganska snabbt, c:a två veckor tog det! [^]
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
ReHash
Very Good
Inlägg: 74
Blev medlem: mån 02 apr 2012, 14:09

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av ReHash »

Jag brukar använda comiccollectorlive.com har handlat av "pawls attic" har fungerat super bra.
Det gäller bara att kolla att säljaren fraktar internationellt och att de har bra betyg. bra sida!
-Life gives you whatever price you ask of it.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vart handlar man serier från USA bäst och billigast?

Inlägg av Agentum »

Mile High har jag många affärer med, de har alltid skött sig bra och inte betett sig som att för att jag är på andra sidan Atlanten så kan jag ignoreras bara(JA det förekommer, de vet ta man inte kan hälsa på dem och då kryper skurken fram).

Mycket beror det väl på att de skickar fraktfritt om mna köper en del, ok per båt, men har man inte så bråttom så gör det inget.

Det gäller lösnummer då alltså.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar