Var går din gräns?

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

Klassiska citatet är från någon som jag inte för tillfället kommer ihåg, men som säkert någon kan hjälpa mig med. Citatet lyder ungefär som följer: Gjorde man en film om synålar, skulle någon enögd bli upprörd!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:Klassiska citatet är från någon som jag inte för tillfället kommer ihåg, men som säkert någon kan hjälpa mig med. Citatet lyder ungefär som följer: Gjorde man en film om synålar, skulle någon enögd bli upprörd!

Har inte hört det tidigare, men är en bra illustration tycker jag. Själv gillade jag denna:
http://www.youtube.com/watch?v=YMltjYtmu_k
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Var går din gräns?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Peral skrev:Klassiska citatet är från någon som jag inte för tillfället kommer ihåg, men som säkert någon kan hjälpa mig med. Citatet lyder ungefär som följer: Gjorde man en film om synålar, skulle någon enögd bli upprörd!

"Om man skriver om en synål så är det alltid nån enögd jävel som blir upprörd." Det var värst vad det har börjat citeras Fritjof Nilsson Piraten här på forumet hel plötsligt... [V] Andra gången på två dar! Är det en epidemi? Studieresor till Kivik nästa? Högläsning ur "Historier från Färs" och "Bombi Bitt och jag"???
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

(OT) Just "Nålens öga" skrev Ken Follet efter ett väldigt strikt formulär som bestod efter ett väldigt svikande minne efter ungefär "Spionens agerande-Polisens respons-allmänhetens reaktion" (slut OT)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

K-E Lindkvist skrev:
Peral skrev:Klassiska citatet är från någon som jag inte för tillfället kommer ihåg, men som säkert någon kan hjälpa mig med. Citatet lyder ungefär som följer: Gjorde man en film om synålar, skulle någon enögd bli upprörd!

"Om man skriver om en synål så är det alltid nån enögd jävel som blir upprörd." Det var värst vad det har börjat citeras Fritjof Nilsson Piraten här på forumet hel plötsligt... [V] Andra gången på två dar! Är det en epidemi? Studieresor till Kivik nästa? Högläsning ur "Historier från Färs" och "Bombi Bitt och jag"???


Kan någonsin Fritiof Nilsson Piraten omnämnas för mycket?
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Var går din gräns?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Peral skrev:
K-E Lindkvist skrev:
Peral skrev:Klassiska citatet är från någon som jag inte för tillfället kommer ihåg, men som säkert någon kan hjälpa mig med. Citatet lyder ungefär som följer: Gjorde man en film om synålar, skulle någon enögd bli upprörd!

"Om man skriver om en synål så är det alltid nån enögd jävel som blir upprörd." Det var värst vad det har börjat citeras Fritjof Nilsson Piraten här på forumet hel plötsligt... [V] Andra gången på två dar! Är det en epidemi? Studieresor till Kivik nästa? Högläsning ur "Historier från Färs" och "Bombi Bitt och jag"???


Kan någonsin Fritiof Nilsson Piraten omnämnas för mycket?


Han har världens coolaste gravsten i alla fall:

"Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 jan. 1972."

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... uselang=sv
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

Bäst jag skickar ut denna länk om Piraten innan LR slår mig http://www.youtube.com/watch?v=It8WkkeRCAs
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:Bäst jag skickar ut denna länk om Piraten innan LR slår mig http://www.youtube.com/watch?v=It8WkkeRCAs

OT.

Det behöver du inte oroa dig för, har inte blivit biten av FNP-flugan, än. Mina preferenser ligger hos Trenter när det gäller svenska författare.
http://www.youtube.com/watch?v=zJY_1PUHa_o Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Var går din gräns?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Peral skrev:Kan någonsin Fritiof Nilsson Piraten omnämnas för mycket?

Självklart inte! Kan aldrig bli för mycket Piraten (gärna uppläst av Ernst-Hugo Järegård)!
Peral skrev:Bäst jag skickar ut denna länk om Piraten innan LR slår mig ...

Den hade jag inte hört på länge! Fanns ej med på första upplagan av hans Skåne-platta (men troligen hade Piraten just avlidit när den spelades in) utan blev tillagd två år senare. [:D]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Agentum »

APenny4YourThoughts skrev:
Han har världens coolaste gravsten i alla fall:

"Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 jan. 1972."

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... uselang=sv


Det var den jag kom in på igår så det är väl därför vi fick nån form av uppsving när han nämndes idag igen genom ett citat åter igen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

Jag trodde faktiskt inte att citatet kom från Piraten utan att det hade något Hollywood ursprung
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Agentum »

Och jag kopplade ihop gravstenen med fel karl, så jag var inte bättre jag.

Men nu vet vi bättre.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Kermit »

Agentum skrev:Jag garanterar stora problem för den som ger ut rasistiska serier, om inte från lagen så från de personer som idag får ha egna lagar, vänsterfolket helt enkelt.

Sverige är ännu väldigt vänster så media i alla former matar oss dagligen med åsikter kring det här, har man inet märkt det ännu kan man lägga ner då är man redan indoktrinead.

Ingen vill bli utmålad som rasist, men man vet ju hur det låter sen i fikarumen osv, troligen även högt upp i maktens korridorer, det är ett spel helt enkelt och Sverige ska vara bäst utan att få nåt pis för det.

Så är det med den saken.



Hmmm, för det första, vilka är det där "vänsterfolket" du talar om? Är det såkallade kulturmarxister som man har hört som begrepp i extremhögern? Förhoppningsvis fortsätter Sverige att vara "väldigt vänster", men jag hoppas att vårt land blir betydligt mer vänster än vad det är nu, med tanke på att vi har en högerregering och ett främlingsfientligt parti i riksdagen just nu. Ville bara få det sagt.

Sen är det ändå så att rasism inte är okej, det är inte bara ett spel. Det finns något som heter hets mot folkgrupp, och en rasistisk serie bör och ska få ha problem, så är det bara.
Det är inte lätt att vara grön.
trzy
Very Good
Inlägg: 61
Blev medlem: tor 09 dec 2010, 20:11

Re: Var går din gräns?

Inlägg av trzy »

Usch och fy för yttrandefrihet. Sånt ska bara tillåtas de med rätt åsikter.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Var går din gräns?

Inlägg av MAD »

Sverige är ännu väldigt vänster så media i alla former matar oss dagligen med åsikter kring det här, har man inet märkt det ännu kan man lägga ner då är man redan indoktrinead.


Personligen håller jag inte med överhuvudtaget, jag skulle snarare säga att media i det här landet är relativt neutral men det är ofta man ser att det finns en viss högervridenhet, eller åtminstone lathet... Det är inte helt sällan man använder sig av s.k. experter som kommer från högertankesmedjan Timbro utan att på något sätt förklara att de kommer från en organisation som har en agenda och som verkar därefter.

The truth has a well known liberal bias.
-Stephen Colbert

[:)]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Peral »

(OT) Kan bara hålla med MAD, alltför sällan ifrågasätts de s.k. experternas agenda, utan deras uttalanden tas som sanning utan någon som helst källkontroll oavsett vilket ämne det rör (slut OT)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Var går din gräns?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Efter att ha tagit del av diskussionen om Avatar Press' alternativa tortyromslagThe Beat får jag nog säga att jag helst undviker den typen av serier. Därmed inte sagt att jag agerar smakdomare och vill ha bort dem från marknaden. Om det finns folk som vill läsa dylikt skall de få göra det. (Däremot får man vara beredd på att det kan väcka uppmärksamhet i mainstreammedia om det skulle bli nyhetstorka på klassisk indignationsjournalistik.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Var går din gräns?

Inlägg av burnout »

Måste vara något sjukt innanför pannbenet om man ritar/gillar dylika omslag. Det värsta är att man trycker skiten. Sen att vissa säger "att det är för konsten" är bara en dålig ursäkt. Är som debatten om manga "barn"porren vara eller inte.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Wakuran »

"Crossed"s omslag har ju alltid känts spekulativa, fast den där typen av estetiserad våldsporr är man ju inte så van vid i Sverige. I Mexiko verkar man ge ut drösvis med liknande serier, men det är nog mest omslagen som känns intressanta.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Var går din gräns?

Inlägg av Ray »

Såg dom där omslagen i morse på nätet och kan bara säga att dom är sjuka. Erotiska serier kan vara snyggt tecknade, det där har inget med erotik att göra, det där är bara sensationslystnad och rubbat enligt mig. Att sedan ett förlag väljer att ge ut det är än mer förvånande, sedan att diamond uppenbarligen haft/har med dem i previews är under all kritik. Dom omslagen har inget med erotik att göra.
Skriv svar