Den stora DC-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Kan förstå att det känns annorlunda för dig som är ett ganska inbitet DC-fan av vad jag har förstått och mig. Jag gillar ju serier, men har egentligen försökt ge mig på DC förut utan att fatta så mycket (för mycket events och förkunskap som krävs) och därmed gett upp. Men det här känns kul!
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Action Comics uspelar sig 6 mån före Justice Leage, som utspelar sig 5 år tillbaka i tiden.

Barbara satt i rullstol i 3 år.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Hoppas bara inte att de ska försöka göra en "riktig" tidslinje nu, alltså sådär att fans börjar "lista ut" hur gammal den och den är. Superhjältar brukar ju mer eller mindre ha en ganska bestående ålder.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Jag får vänta till nästa vecka med JL då mina tidningar inte har kommit fram än.

Jag har begränsat mig till 7 tidningar, men är väldigt sugen på att prova på Wonder Woman. Azzarello har man ju hört en hel del gott om och Cliff Chaings faller mig i precis i smaken. Får väl bli trade.

Över 200 000 ex av JL har beställts, och de är just nu inne på sin tredje tryckning av titeln.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den

Inlägg av Predabot »

kungnima skrev:Jag får vänta till nästa vecka med JL då mina tidningar inte har kommit fram än.

Jag har begränsat mig till 7 tidningar, men är väldigt sugen på att prova på Wonder Woman. Azzarello har man ju hört en hel del gott om och Cliff Chaings faller mig i precis i smaken. Får väl bli trade.

Över 200 000 ex av JL har beställts, och de är just nu inne på sin tredje tryckning av titeln.
Hmm... avvaktar med WW jag. Azzarello är ett lite speciellt fall, för allt gott man hört om han gäller titlar som inte har Superhjältar eller fantastiska ting i dem.

Han har inte gjort mycket superhjältar, och när han väl gjort det så har det som mest varit "ok", eller som Superman: For Tomorrow ( som jag tyvärr läste), nämligen fruktansvärt dåligt. :( Nästan så man blir ledsen när man läser det, slöseri med Jim Lee's talang som det är.
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

"For Tomorrow" var ganska så trist, ja. Men Batman har han väl gjort lite kul grejer med? Och Wonder Woman är ändå sådär halvsuperhjältig, så kanske det kan vara något?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den

Inlägg av Predabot »

Kanske, kanske... Jag avskriver han inte helt ännu, men jag avvaktar recensionerna och reaktionerna från fansen.
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Kungnima, vilka tidningar ska du följa? Och du, Preddybötty? :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Kermit skrev:Kungnima, vilka tidningar ska du följa? Och du, Preddybötty? :)


Jag har bestämt mig för att variera mig lite mer till relaunchen. Innan var det bara Bat-titlar, men nu är det mer blandat.

Justice League, Aquaman, Superman, Action Comics, Detective Comics, Batman och Batgirl är de jag har sagt att jag vill ha.
Kommer väl säkert bli någon mini också. Vet att Gail Simone har ett projekt på gång i Bat-verse som Ethan Van Sciver tecknar så den blir väl ett måste. Hon och Scott Snyder har också något på gång så även där är man ju väldigt nyfiken.

Vilka titlar ska du själv ha?

Börjar också ångra mig över att jag sa upp min prenumeration på Spidde, som var min enda titel från Marvel, men ansåg jag hellre sätter mig in i DCU vad gäller prenumerationer, så kan jag fortsätta på annat i trade.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Vänta, det där lät bekant. Det var möjligtvis inte du som slaktade David Finchs the Dark Knight på shazam.se? :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha än, Justice League och Action Comics känns ganska givna, kanske Aquaman, Green Lantern, Batgirl och någon Bat-titel också. Men jag tyckte Detective Comics var lite väl...billigt slut liksom. Eller vidrigt då. ;)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Kermit skrev:Vänta, det där lät bekant. Det var möjligtvis inte du som slaktade David Finchs the Dark Knight på shazam.se? :)


Haha, självfallet! Lade upp en länk här på forumet också. Kul att folk känner till dess existens [:p]

Kermit skrev:Jag vet inte riktigt vad jag ska ha än, Justice League och Action Comics känns ganska givna, kanske Aquaman, Green Lantern, Batgirl och någon Bat-titel också. Men jag tyckte Detective Comics var lite väl...billigt slut liksom. Eller vidrigt då. ;)


Batman känns nog som ett ganska självklart val bland Bat-titlarna. Scott Snyder har bevisat att han har stora doser talang.

Jag har inte läst tec än då månadens leveranser ej nått mig ännu. Har läst på flera sidor att det var en speciell sista sida. Försöker hålla mig borta från spoilers så gott det går!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Jag har läst Shazam betydligt längre än jag varit aktiv på det här forumet, men i alla fall, underhållande recension! Jag kommer att tänka på när Todd McFarlane fick skriva lite Spider-Man i sin egna tidning, något som inte direkt håller nu. Fast sen har jag aldrig varit så förtjust i Finchs teckningar heller, i alla fall inte det jag sett i Avengers. Stelt, alla ser ut som att de har förstoppning, och det är svårt att se vem som är vem.

Vore ju kul om Batman fick en kanontidning också. Som Marvel-kille vet jag inte så mycket om Scott Snyder, men Batman är värd att kolla också?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Absolut med ett stort A!
Tror den titeln har stor potential.

Snyders 11 nr av Detective kommer snart i HC och det kan nog också vara värt en titt.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Jag hade ju tydligen kommenterat din recension också, ibland blir man lite disträ när det är mycket att göra. :)

Har ju redan ställt frågan med Green Lantern, men har du någon aning om något av Batman tidigare äventyr kommer att räknas? Och vad i så fall?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

I princip allt.
Det har flera gånger påpekats att GL och Batman är de karaktärer som i princip kommer förbli orörda [:)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Blandade reaktioner på det, får jag säga. Även jag som mest läst Marvel har ändå läst en del Batman, och det finns ju massor av lysande serier med honom som det är bra att de lämnar orörda. Och då kan man ju läsa en massa Batman-klassiker med gott samvetet. :)

Sen gillar jag ju det jag har läst av Geoff Johns Green Lantern, men det är inte helt lätt att sätta sig in i alla gånger. Hur är det med eventsen, som Blackest Night, Brightest Day och dessa olika kriser DC har haft?

I och för sig så är väl en bästa sortens återlansering den som gör att man KAN hoppa på som ny läsare, men att de inte glömmer bort vad som har hänt för det. Och DC:s karaktärer har ju trots allt fått några omtolkningar vid det här laget. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Av vad jag har förstått så har Blackest Night, Brightest Day, Identity Crisis, Crisis on Infinite Earths & Final Crisis alla inträffat. I alla fal delar av dem.

Jag hoppas innerligt på att det inte blir någon event på ett bra tag! Men de har nämnt att de Bat-författarna har något på gång som ska hända nästa år.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den

Inlägg av Kermit »

Ja, visst är det tröttsamt! Marvel har ju event på event nu, och gärna flera på gång samtidigt så man undrar hur alla rimligtvis kan vara på olika ställen så fort. Och då säger de ändå att de vill ha ett universum som hänger samman bättre.

Delar av dem? Jag har försökt läsa Final Crisis och Crisis on Infinite Earth, och de är inte lätta att förstå må jag säga. Identity Crisis däremot är ju helt okej. Men jag hoppas också att DC bara tar tid på sig att (åter-)introducera alla "nya" hjältar, så att man kan komma in i det smidigt och bra. :)
Det är inte lätt att vara grön.
fantasticfreddie
Good
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 10:10
Kontakt:

Re: Den

Inlägg av fantasticfreddie »

Nya Justice League #1 diskuteras i veckans avsnitt av Hög av Serier!

http://hogavserier.wordpress.com/2011/0 ... enity-now/

Ni har en tråd om programmet, det får räcka, övriga trådar är inte för reklam. Skärpning anbefalles alltså.
/Admin
Hög av Serier
Sveriges största podcast om tecknade serier, nytt avsnitt varje måndag!

Hög av Serier Shop
Köp och prenumerera på serier från USA. 9 kr/$, bags & boards till alla lösnr!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den

Inlägg av Nima »

Känner att jag måste lägga in en länk till Justice Leagues fjärde omslag som kom ut för en liten stund sen.

http://dcu.blog.dccomics.com/files/2011 ... afkwlq.jpg

Gillar verkligen att de gör Aquaman till en av DC:s större hjältar.

Lägg märke till Superman och Wonder Woman under vattnet.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar