Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Erik S »

burnout skrev:
rkaj skrev: Du menar inte Laban? [8D]


Laban har sina poänger. Möjligen Rocky, även då skulle slutet närma sig fort.

Ganska tråkig diskussion det här egentligen, men personligen tycker jag att Laban spelar i en helt annan division än Elvis och Rocky. Oavsett vad man tycker om Elvis och Rocky - personligen tycker jag de är helt okej humorserier, men även om man tycker att de är ganska kassa - så måste Laban ändå vara mycket sämre.
Thefiction
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 31 jan 2011, 10:34
Ort: helsingborg

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Thefiction »

Något kul så att man inte ångrar sig (?)
Definitivt Love Hina eller svenska Zelda!!
Om mig Jeanna?

18-årigt skoltrött träningsfreak med sitt sista år på gymnasiet


*Älskar serier! <3

Naruto, Love Hina, Blacksad, Zelda, Wulffmorgenthaler, Cyanide and Happy, Ranma 1/2, Mad Magazine m.m.
Användarvisningsbild
Don_Burro
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 21:55
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Don_Burro »

Någon humorserie skulle nog jag sätta tänderna i, vill helst dö med ett leende på läpparna. [^]

Uti vår Hage är en av få humorserier som jag verkligen kan skratta högt åt, så det får väl bli nån samling av Krister bästa Uti vår Hage-avsnitt!
https://burreritar.blogg.se

https://donburro.blogg.se
Användarvisningsbild
Scappa
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:59
Ort: Calisota

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Scappa »

Helt klart en gammal goding av Barks eller Rosa, mest troliga valet skulle vara Rosas ''En alldeles särskild gåva''. (Om jag ville ta självmord skulle jag använda Laban som dödshjälp).
''stripp'' är en serie, INGET annat
Hassefrasse
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 05 okt 2011, 02:31
Ort: stockholm

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Hassefrasse »

Don Rosa - Farbror Joakims Liv
Användarvisningsbild
Lenimentus
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 13 okt 2010, 17:34

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Lenimentus »

Något Asterix album tror jag nog att det skulle bli!
Byrði betri | Berr-at maðr brautu at | En sé mannvit mikit
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Peral »

Gaston!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av RioGrande »

Är inte säker på att jag vill veta "att jag ska dö imorgon" någon gång. Hellre dör jag utan att lida, utan att ha ångest, utan förvarning någon gång mellan 80 och 100 års ålder. Och då vill jag inte ha läst den särskilt utvalda "dödsserien" (Den Bästa Serien Av Alla, den som man måste sätta på pampig musik varje gång man läser). Istället hoppas jag att jag suttit och läst någon halvdålig gammal serietidning, en X9 från 1990 med Agent Corrigan eller kanske ett av Johan och Pellevinalbumen som gjordes efter Peyos död. Att jag fortfarande läser massor av serier i den åldern, är nyfiken på nytt såväl som gammalt. Kanske har det dykt upp någon superhäftig (ännu inte född!) tecknare på 2040-talet.....
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Isegrim »

Skulle tro att om det blev så att jag fick veta det, skulle det nog bara finnas Laban till hands.
Algeroth
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 18 sep 2011, 18:05

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Algeroth »

Skulle nog läsa Conan, något av de tidiga verken av Roy Thomas å Barry Windsor-Smith. Eller kanske något random nummer av sinkadus! (Bara för nostalgins skull) ahh.. svårt att välja. Ny här på forumet förresten! Har suittit och läst X antal timmar tills nu. Tack för att ni finns [:)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Vilken serie skulle du läsa dagen du dör?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Algeroth skrev:Skulle nog läsa Conan, något av de tidiga verken av Roy Thomas å Barry Windsor-Smith. Eller kanske något random nummer av sinkadus! (Bara för nostalgins skull) ahh.. svårt att välja. Ny här på forumet förresten! Har suittit och läst X antal timmar tills nu. Tack för att ni finns [:)]

Välkommen till forumet, som du då säkert redan sett är de flesta trådar inte av denna morbida natur. När du blir sugen på en avatar så småningom kan du ta en titt i denna tråd.
viewtopic.php?f=12&t=4874
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar