Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Nu antar jag att de som är intresserade sökt rätt på de 2 avsnitt som sänts iaf.

Den börjar ju mer eller mindre exakt som serien men i del 2 så händer nåt oväntat, vilket i sig inte är nåt fel, det sägs ju att de ska ha det överstökat på bara 6 avsnitt, vilket verkar omöjligt.
Man kan ju hoppas att det slår så de kan dra ut på det lite mer, för jag orkar inte med alla de här andra oändlighets TV-serierna som inte är en tiondel så vettiga som denna.

Tyvärr tycks serier som Lost fördumma folk s de vill se ytterligare en säsong med nonsens.

Det här anses säket för konstigt av den vanlige soffpotatiseen eller nåt.

Jag tycker det är riktigt underhållande iaf, även om zombie temat knappast är nåt nytt då vi råkat ut för en sån epedemi de senaste 5 åren eller nåt, dock är seriegrunden till denna ett steg i detta upsving.
Men egentligen näms det inte att det bygger på en serie, iaf inte tydligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Nima »

Själv väntar jag tills det kommit ut fler avsnitt innan jag börjat titta. Ska väl vara 6 avsnitt? Såg att dem kanske ska göra 10 säsonger. Vilket hopp [:o)]
Personligen är jag inte så mycket för zombies.
Precis som du nämner, så är det sjukt uttjatat nu. Men de första avsnitten har väl fått rätt bra kritik, och den är ju trots allt baserad på en serie, så jag ger den en chans och hoppas på det bästa.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Nja, det är kanske inte för att den är baserad på en serie som du ska se på den utan för att det här visas att nåt baserat på serier kan vara förbaskat bra.

Med reservation att man tycker det bara för att man läst serien.

Men allvarligt 10 säsonger tror jag inte på, men väl mer än 6 episoder, för som sagt det här ger mer än många tv-serier.

Vänta på avsnitt? ÄH! man glor väl när man har tid bara, det är ju liksom inte alls så att det ens kommer sändas här i Sverige.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Nima »

Tid? Jag har all tid i världen. Sitter vid datorn dag ut och dag in. Även när det inte finns nåt att göra här. Så lika bra att ha TWD-maraton när det kommit ut ett par avsnitt till!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Magnus »

Tack för tipset.
TPB nästa.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
LaFayette
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 18:39

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av LaFayette »

Tv-serien har börjat tycker jag. Jag hade ganska höga förväntningar eftersom AMC har fler bra tv-serier och än så länge är jag inte besviken.

Förövrigt har AMC något projekt på G som ska bygga på serien Chew.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av spacemonkey »

Såg tredje avsnittet idag. Alla avsnitten har varit riktigt bra tycker jag, men så är jag ett TWD-fan sedan tidigare. Andra säsongen i pipen, 13 avsnitt, om jag har förstått saken rätt.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Låter bra, äntligen nåt jag kan se på utan att ledsna på direkt.

När de börjar berätta om historien på olika sätt hit och dit som i vissa tv-serier så avbryter jag iaf.

Likaså det urvattnade 24, "jaha" ungefär tyckte man efter halva första säsongen, men nej då det måste ske fler sånna dygn där snubben kan ränna runt och övertyga folk på nolltid om de mest otroliga saker.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Fortfarade riktigt bra utan att sabba för dem som hellre läser serien.

Ni ska se att det här bombar totalt för en ny variant av hjärndöda farbrorn berättar Lost och måste berätta om efter 4 avsnitt typen av serie.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Nåväl 6 delar tycks bli vad vi får så här i början, dock ska det bli 13 delar iaf men de börjar inte sändas föränn till nästa höst.

Läste en del svenskt på nätet om serien och folk menar tat det här var ju ingenting, och vad är så fantastiskt med detta.

Nån hyllade filmen The Road som nånslag bra postacopalyptisk värld, den hade jag inte sett så jag såg på den och den är ju enbarmlig, det är ett jävla regnande och gnällande och en unge som fast han då tycks vuxit upp i det här alltid ska yla och gnälla, den filmen ger jag inet ett skit för.

Nä då föredrar jag zombier som drar runt så det händer nånting iaf.

Personne menade at The Walking dead var så standard av allt i den här vägen han sett, vad har han sett isf säger jag, ja inte var det då The Road iaf om han inte har nån form av självplågare, filmjäveln ser billigare ut än ett avsnitt av TWD och är långdraget och högkyrkligt så man vill spy.

Nä nog för att jag också tyckt tat zombier blivit för vanligt, då när de här 28 dagar osv gick, då var det för mycket, en del var dock komiska men flera andra trista.

I am Legend var acceptabel imo även om den inte följer förlagan, snabba zombies kan vara kul det med.

Tur att folket i USA köpte det här för vad jag förstår så var det helt osäkert och Kirkman ville väl göra stålar med på saken om det bar gick i korthet, nu kanske det kan lugna sig i det fallet iaf.

Men lite trist att sitta och vänta till i oktober nästa år tycker jag.

Och del 6 här slutade ju inte precis på nåt vettigt sätt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Magnus »

The Walking dead har premiär i TV11 den 20 februari klockan 22.30.

http://www.tv4.se/1.1968886/2011/01/04/ ... as_pa_tv11

Kommentar: Det var ju också en j***a kanal som ingen människa har.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Ni vet att en ny säsong börjat va? 2 avsnitt har sänts i U(SA, de går på söndagar så man kan väl hitta dem på månfagen här.

De styr tillbaka på serievägen tycker jag mig se, det blerv ju lite av ett antikliax och lite konstigt mot slutte förra säsongen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Nima »

Själv såg jag på avsnitt 1 med far härom dagen. Han hade tydligen redan sett den kom han på.
Gillade den. Snyggt gjord.
Jag tycker på något sätt att huvudpersonen (snuten) påminner om en yngre Viggo Mortensen.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Det abslut första avsnitet är ju en ren kopia av serien, sen börjar det gå lite av sin egna väg.

Nu styr de tillbaka verkar det som, jag hoppas dock inte helt då jag ju läst en hel del av serien och inte känner för att se en kopia av den.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Erik S »

Nån som har koll på (om/)när tv11 sänder säsong 2?
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Erik S »

För oss som ännu inte skaffat oss tillgång till de första avsnitten av säsong 2 på annat vis, rullar den igång på TV11 nu på söndag, om nån skulle ha missat det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Det var snabbt iaf, det har bara gått 3 avsnitt ännu, de går på söndagen i USA med som sagt så de är tillgängliga först Måndag här.

Sevärt iaf tycker jag och ännu med en egen historia ibland snällare ibland hårdare än den tecknade serien.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Peral »

Jag gillar serien mer än TV serien, men sedan är TV 11 för svåråtkomlig. för att det ska värt besväret. Jag ser den hellre utan reklamavbrott på nätet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Tja jo, jag är serieläsare i första hand jag med, så det klart jag gillar originalet bäst, m,ne det är kul att den fått ett utrymme som tv-serie och som sagt det verkar komma tillbaka på banan igen efter det underliga slutet förra säsongen som jag inte riktigt begrep avd de ville komma med, att avslöjja att allt är hopplöst inget finns att göra osv det var inet ett smart drag.

Det måste liksom finns en möjlighet för nåt iaf i tanken även om det sen mislyckas.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Peral »

Skaparens idé verkar vara att göra en evighetsserie, men de flesta serier dör ut efter sex-sju säsonger då ämnet är uttömt
Skriv svar