Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Wakuran »

Det var väl Todd McFarlane som började med såna där märkligt bizarra nät som typ såg ut som utdragen tuggummismet?...

Steven Butler, han kanske funkar bättre i actionscener, men det här ser ut som någon sorts utslätad Harlequinnovell... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Wakuran skrev:Det var väl Todd McFarlane som började med såna där märkligt bizarra nät som typ såg ut som utdragen tuggummismet?...

Steven Butler, han kanske funkar bättre i actionscener, men det här ser ut som någon sorts utslätad Harlequinnovell... [B)]


Precis, Spagetti web kallas det för (såg det i någon dokumentär där Toddan snackar om det). Men bortsett från nätet gillade jag inte vad han gjorde med Spindeln. När serierna kom i början av 90-talet framstod det som det skulle vara något helst fantastiskt. Men för mig funkade det inte. Jag gillar inte de stora ögonen och allt nät på dräkten etc. Samma gäller för den andre snubben som var inspirerad av McFarlane, Erik Larsen tror jag han hette.

En tecknare som jag ogillade i början var Sal Buscema, hans stil var väldigt kladdig och kändes slarvig. Men med tiden höjdes kvalitén och teckningarna fick någon härlig rå streetkänsla.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Wakuran »

Erik Larsen, jo, han kändes litet mindre slickad än Toddan, även om han möjligen var mer driven.

Sal är skön, väldigt lätt att känna igen hans stil. Har tecknat en massa Hulk också, vad jag vet, och han är bra på ansikten förvridna i sammanbiten ångest. [8D]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Flavor of the month tecknarna är så tidstypiska att baar de som växt upp med dem kan gilla dem idag, men det har ju en hel del gjort, själv ser jag det där början till den nära nog undergång det blev för serietidningar i USA.

Ett nödrop räddade det hela, men nu är det i stället alal dessa big events som jag tror kommer göra slut på superserier iaf om det inet får ett slut.

Som tur är har en del andra genreer återvänt igen som crime och western, men tyvärr ser man hur främst Marvel drar sig för nåt annat än superhjältar och DC stramar åt den med.

Jag tror det är helt fel handlande, jag hoppas de mindre bolagen tar upp dessa genreer i stället.

Att ha sian serieutgivare mest för att slå fast trademarks för folmer och annat käns inet särskilt kul, men det är just vad som pågår och som kanske kommer bli ännu starkare i framtiden, då komemr de 2 stora vara väldigt bundna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Tillbaka till ämnet lite. Emma Stone som Gwen Stacy i kommande Amazing Spider-Man, vad tror ni om det? Själv tror jag att hon kommer att göra bra ifrån sig, och det är kul att Gwen får sin tid i rampljuset. Både i kommande Amazing Spider-Man och i den tyvärr nedlagda men fantastiska tecknade serien Spectacular Spider-Man så är det Gwen som är flickan Peter är efter, och hon var ju trots allt först.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Hmm var det så, var inte sekreteraren Betty eller vad hon hette först egentligen?

Men som äkta riktigt love intrest var hon väl först, fast hon dog 1973.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Wakuran »

Jo, du har nog rätt här. Minns inte om Pete någonsin blev ihop med Betty på riktigt, dock.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Betty var absolut först, men det blev ju bara några dejter. Gwen däremot var riktigt seriöst, de hade ju till och med planer på att gifta sig. Men som sagt, ska bli spännande att se hur hon tolkas i Amazing Spider-Man.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kermit skrev:Gwen däremot var riktigt seriöst, de hade ju till och med planer på att gifta sig. Men som sagt, ska bli spännande att se hur hon tolkas i Amazing Spider-Man.


Ja det skall bli spännande att följa Emma Stone som Gwen Stacy. Tydligen kommer det att vara en begravning i "The Amazing Spider-Man" (Den heter ju inte Spider-Man 4) enligt rykten. Jag antar att Kapten Stacy kommer att dö för Gwen dör väl inte i "första" filmen. Jag vet inte jag bara spekulerar.
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

De börjar så att säga om igen nu alltså?

Fadern bör väl dö, ocjh då får vi kanske hatet hon hade til S-M då han ju var mördaren officielt, även om det inte var så, mne hon trodde ju det.

Men han var ingen viktig figur mer än att han förstås trodde S-M var en hederlig figur förstås, så kan man verkligen slå upp honom så stort, nä jag gissar att om de har lagt ut en sån krok är det Gwen som dör då det är så känt.

Det har ju heller inte kommit upp i nån film så.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Precis, det tror jag också. Och det är bra i så fall, Kapten Stacys död är egentligen en väldigt stor tragedi i Spiddes liv som ofta komma i skymundan. Men om man läser den serien, och framförallt vad han säger i dödsögonblicket till Peter, så blir Gwens död än mer tragisk.

Sen kommer ju filmen inte att heta Spider-Man 4 eftersom det är en reboot, vi kommer att döma av trailern till Amazing Spider-Man att få se ursprunget igen, så vi kan glömma allt som skedde i Sam Raimis filmer.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Hmm var det så, var inte sekreteraren Betty eller vad hon hette först egentligen?

Men som äkta riktigt love intrest var hon väl först, fast hon dog 1973.


Men Liz Allan (Liz Allen stavas hon ibland även i serietidningarna men det är felstavat då hon hette Liz Allan från början i Ditkos och Lees version) var ju Peter Parker först kär i men hon visade ju honom inget intresse förrän han började dejta Betty Brant.
Bild
Liz Allan ritade av Clayton Crain
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Jag kanske uttryckte mig lite oklart då, men jag menade att Gwen var det första seriösa förhållandet. Liz var väl obesvarad kärlek, och relationen med Betty varade väl bara i några nummer, sedan lämnade hon New York väl? Det var något krångel med hennes bror Bennet Brant som dog minns jag. Självklart skyllde hon på Spider-Man som många gör, då. Sen ledsnade hon på att Peter tog för många risker som fotograf har jag också för mig.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Nä han var ju inte direkt populär, Ditks variant gick ju ut mycket på just det.

MJ var verkligen inet ett troligt framntida val om vi säger så hon framstod ju som rent tom i huvet om inet annat.

Jag älskar den där Deadpool storyn när han reser till S-Ms förflutna och har en sån där apparat som gör att han kan ser ut som PP, det är ju taget där direkt från dåtidens serier men med hans egna tankar om saken, vilken gehnerationskrock i serier det blir, man kan inet annat än skratta.

Man märker det inet när man läser de gamla serierna på samma sätt, men Lee och anhang var nog inet särskilt inne så att säga hehe.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:De börjar så att säga om igen nu alltså?


Japp nu börjar den helt från början igen. Man får ju se Peters pappa också. Det kan man ju se på trailern.
http://www.youtube.com/watch?v=siqo1X-gKTk
Jag tror som du också tror Kermit att Kapten Stacy kommer att dö. Det var rätt stort faktiskt. Hoppas det blir en uppföljare, "The Amazing Spider-Man 2" där Gwen dör. Det hade varit kul om Liz Allan nämns och Betty Brant kommer med på ett hörn också. Jag tycker de borde följa orginalet mer, det blir oftast bättre då.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Mary Jane växte ju i och för sig. Det är en otroligt fin scen när hon väljer att stanna hos Peter efter att Gwen har dött, där och då blev det nog dem ändå.

Vad händer där då? Jag läser inte Deadpool, tänker bara det sämsta av 90-talet när jag tänker på honom...

Det var ju en av grejerna med att läsa serier förr tycker jag (även om jag började läsa på 80-talet och 90-talet då), att man liksom kände sig som en outsider, men genom att läsa serier så kände man sig som en del av ett helt gäng med outsiders! Stan Lee var ju alltid bra att tala till läsarna och få alla att känna sig som med i gänget, och det fortsatte Marvel med i ganska många år.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kermit skrev:Sen kommer ju filmen inte att heta Spider-Man 4 eftersom det är en reboot, vi kommer att döma av trailern till Amazing Spider-Man att få se ursprunget igen, så vi kan glömma allt som skedde i Sam Raimis filmer.

Innan Tintin-filmen Enhörningens hemlighet ligger en trailer för Amazing Spider-Man i 3D. Ser väl rätt skapligt ut, även om 3D-delen är lite svårt att säga något om baserat på trailern.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

VA???? Herrej*lar, nu måste jag VERKLIGEN gå och se Tintin!!!!
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Jag tror det var 90-tal faktikst, DP var ju till största del humoristisk då med, lågmärkena är när de försöker göra honom ball.

Det händer väl inet så mycket, men han hamnar i typ slutet av 60-tals S-M och de tar ett äventyr rakt av helt enkelt och bara tecknar in ändringar, det var iaf skitkul då det var en sån krock, figurerna snackar ju och beter sig helt idiotiskt om man liksom jämför.

Han är en klar favorit hos mig, utöver att Liefeld är originaltecknaren har han alla fördelar, författ
ren insåg ju att han var en kopia på DCs Deathstroke och gav honom hans rent psyksjuka drag som jag gillar, jag är rätt trött på mörkt och tungt, han kamperade ju med Cable i en titel länge och Cable är ju en figur man verkligen kan avsky, blink i ögat och vapen större än folk.

Marvel var väldit måna tidigt om att folk skulel vara en i gänget och att man liksom var den som kände till S-Ms hemlighet men ingen annan, det har ju dock helt ändrats dock.

Brevsidor var helt enkelt nåt förbannat bra, jag läser dem än idag på tidningar som är hur gamla som helst.

Klart att MJ ändrade sig, det var inet så jag menade, men om du läser ursprunget så är det som utvecklar sig kanske inet så troligt i början.

Jag var dock aldrig förtjust i giftemål, Avengersmedlem, avmaskning osv, det var strunt och förstörde "min" S-M, men så har jag knappt läst serien heller de senaste 10 åren mer än ytterst sporadiskt när det blir att han kommer in i det hela andra vägar.

Jag tro ädå inet tat det räcker med att mena att Gwens farsa dör, det är inet så stort, men att hon dör är det, och då kan de få med det tvärsäkert i en rulle och få en mordisk hämdlysten S-M.

Käns troligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Giftermål kunde jag tåla, men kanske inte att MJ blev en världsberömd supermodell. Fast det var ett misstag av Marvel att låta honom gifta sig. Likaså var demaskering det och Avengersmedlemskap, det håller jag med om. Nu har han i alla fall hemlig identitet och är singel igen, men tyvärr är han en Avenger. Nåja, man kan väl inte få allt antar jag.

Det var enormt stort när Gwens pappa dog, han var som en fadersgestalt för Peter och han hade också listat ut att Peter var Spider-Man, så när det hände var det absolut ingen parentes. Tror bara många nutida läsare inte har så bra koll på det. Sen hoppas jag ALDRIG att vi får se en mordisk Spider-Man, DET vore att gå för långt.
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar