Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: fre 24 maj 2013, 22:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 09 dec 2011, 03:33 

... Men jag kan använda Photoshop.

Så jag skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med mina karaktärer. Det handlar inte om mycket arbete, bara detaljerat. Om någon skulle kunna göra en "cheat-sheet' över fyra olika karaktärer, ungefär som det här: http://www.cartoonsolutions.com/images/bryce_details1.jpg

Men som sagt, mer detaljerat så jag kan vrida och vända på dem, kraftigare linjer och gärna i svart-vitt, samt ett tillräckligt mellanrum mellan munnen och näsan, näsan och ögonen och ögonen och ögonbryna så jag kan skapa ansiktsuttryck.

Fyra karaktärer; en vardaglig 30+ man, en 50+ snubbe med tjocka solglasögon, en kort-hårig 30+ kvinna och en 20+ punk tjej. Hur de ser ut efter det bestämmer du.

De här kommer går till en strip som jag vill arbeta på som en hobby så jag kan tyvärr inte erbjuda några pengar men jag är väldigt, väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig knuffa igång nåt jag har velat göra länge.

InläggPostat: fre 09 dec 2011, 17:29 
Mint
Användarvisningsbild

Du vill alltså ha stenciler som du kan klippa och klistra med i Photoshop?

Något såhär: http://www.redmeat.com/redmeat/

InläggPostat: lör 10 dec 2011, 01:30 

Yes, något sånt. Kanske lite mer detaljer runt ansiktet och armarna så det inte ser ut att vara så cut-and-paste. Idén är att jag ska kunna redigera hela kroppen på dessa fyra karaktärer ungefär som i animation, men istället för att kunna t.ex öppna och stänga munnen genom att manipulera bilden så har jag tre - fem olika munnar att välja mellan.

OCH, jag snubblade nyss in i lite pengar, så jag erbjuder 200kr till den som gör det åt mig. Är kanske inte mycket, men jag har tyvärr inte mycket att röra på mig just nu.

Om nån är intresserad, hör av er.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme