Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tis 21 maj 2013, 23:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 02 apr 2012, 13:45 
Very Good
Användarvisningsbild

Hej!

Jag fick precis i helgen en bunt serier av min käre mor. Hon hade glömt att hon hade dem på vinden och nu fick jag dom. (!)
Jag tänkte sälja dessa för att jag egentligen bara samlar på Amerikanska serier (läs: har inte plats).

Efter lite efterforskning så förstår jag att några av dem är lite värdefulla, särskilt eftersom många av dom är i väldigt fint skick.
Men frågan är hur gör jag mig av med dom på bästa sätt? sälja en i taget eller sälja dem som set. och hur värderar jag dem på bästa sätt?
någon som vet?

Serierna är som följer:

Linda och Valentins äventyr 1-12. Samtliga i första upplaga. Ser nästan olästa ut.

Spirous äventyr 2-4, 6-35, & 37. samt ett reklam album för just Spirou. samtliga första upplaga. Många är fina men några har hon tyvärr skrivit sitt namn på första sidan..

Gaston. #6 & #18. Dessa också i första upplaga. Lite vikta stötta hörn men annars fina.

Lukas och sylversters äventyr, #1 (Det stulna serumet) första upplaga . helt klart läst men i fint skick.

Modesty Blaise #10 (special-comics)Multimannen- förbrytarstaten. första upplagan. helt klart läst tappat lite färg i ryggen och stötta hörn.

Asterix & son, 1983 första upplaga. Lite stötta hörn men annars fin.

Resande med vinden, 2 & 4-5, första upplaga. Detta är lika fint skick som linda och valentin. dock är hennes namn på förstasidan..

HJÄLP!

InläggPostat: mån 09 apr 2012, 18:34 
Near Mint
Användarvisningsbild

Det mesta av gamla album är inte värt särskilt mycket oavsett skick, men några av de der (särskilt ett par Linda och Valentin) är sällsynta och värdefulla. Kolla http://seriekatalogen.se/ vilka album som sticker ut i värde och lägg ut dem var och en för sig med bra bilder (där man ser hörn och kanter, där slitaget brukar vara värst, och där man ser eventuella skador på de här albumen) på tradera. Glöm inte att länka till auktionerna här på forumet!

De övriga albumen kan du antingen fortsätta sälja styckevis eller sälja i bunt, beroende på tid och ork.

Eller så går du till en butik med alltihop. Det ger kanske inte riktigt lika mycket pengar, men är mycket enklare, i alla fall om du bor så det är rimligt att ta sig till en butik. [8D]

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme