Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tis 21 maj 2013, 23:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1685 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 85  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 11 apr 2012, 19:37 
Very Fine
Användarvisningsbild

Intervjuaren säger ju uttryckligen 616-Peter, och Alonso förnekar det åtminstone inte. Fast det skulle vara som om DC gjorde prequels på en slags alternativ variant av Watchmen.

Ja, jag tvekar också på det. Och dessutom säljer väl inte USM ens som de hade hoppats som sagt. Men omtalad är han ju. Sen vet man väl alldeles för lite om Miles Morales för att säga särskilt mycket alls, han verkar inte ha så mycket till personlighet.

InläggPostat: ons 11 apr 2012, 20:00 
Admin
Användarvisningsbild

EDIT: http://www.newsarama.com/comics/spider- ... esada.html
Du verkar dock ha rätt ang 616-Spidde.

Kermit skrev:
Sen vet man väl alldeles för lite om Miles Morales för att säga särskilt mycket alls, han verkar inte ha så mycket till personlighet.

Med risk för att låta som en grinig gammal gubbe - Marvel verkar inte öht ha särskilt mycket till personlighet längre. De borde städa upp lite. bestämma sig vad de vill fokusera på och sedan ta det därifrån.

Förstå mig rätt, enar inte att även de ska komma med en relaunch, men det skulle verkligen göra dem gott att tänka i lite "less is more"-banor.

Några saker som jag skulle vilja se bot och bättring på är sånt som vi redan har diskuterat som t ex att de har för många titlar (inte minst X-titlar och Avengers-titlar), deras "nonstop"-taktik vad gäller events, men också att kanske låta fler skurkar förbli just det, skurkar. Sluta med att komma med halvdana titlar som de ger ut 10 nummer av innan de lägger ner för att det inte blev som planerat.
De borde lära känna sina fans bättre helt enkelt.

De gör ju succé med sina filmer, och det om något borde ju kunna utnyttjas. Det borde kunna locka många nya läsare, om de bara valde att prioritera.
Vad DC gjorde var ju inte bara bra för DC, utan för hela industrin. Marvels siffror höjdes också i september månad.

InläggPostat: ons 11 apr 2012, 20:15 
Mint
Användarvisningsbild

Heheh en sak jag märkt då jag surfat runt på olika amerikanska forum är det en del av er Marvel zombies säger, det är fan dags för nån form av reboot, de börjar liksom ledsna på at tdet är samma påstådda kontinuitet.

Gamla fans diskuterar i trådar typ med amnet "när dog allt för er i MU?", de har hängivna fans men helt klart börjar en del rör på sig och se sig lite om, Stan Lees tid är för länge förbi, den här rörelsen Make mine Marvel och dyl. DC aldrig haft har tystnat mer och mer.

Vem vet, tänk om DC satte näsan framför dem försäljningsmässigt trots lägre priser då var åtminstonde några spikar i kistan på gång iaf, de lever på gamal meriter.

InläggPostat: ons 11 apr 2012, 20:19 
Very Fine
Användarvisningsbild

Kan bara hålla med dig om det sista stycket. Jag tycker att de tappat greppet om vad som gjort deras hjältar unika gentemot DC:s hjältar. Och då menar jag inte att DC skulle vara sämre på något sätt, inte alls. Bara att Marvel och DC traditionellt haft sina små "nischar" i den mån man nu kan ha det när man är två mainstreamförlag som publicerar superhjältar.

Lika bra att köra en såklallad "disclaimer" om att det är mina åsiker här, inget annat.

Avengers som länge haft en ganska genomgående prägel av "Earths Mightiest Heroes", men inte nödvändigtvis de mest populära, tappade sin själ och blev en blek kopia av Justice League när hjältar som Wolverine och Spider-Man blev medlemmar. Spider-Man är ett annat, och det kanske tydligaste exemplet på hur de har tappat bollen. Han kom som en hjälte med något nytt, en ung, vanlig kille som var ganska utanför och brottades med vardagliga problem. Nu är han väldigt etablerad, medlem i två eller tre supergrupper och dessutom är allt en röra tack vare One More Day. Det sågs ju länge som ett problem att Peter var gift, att det skulle göra honom äldre och svårare att relatera till. Det hade de lätt kunnat lösa genom att ha en lite mer jordnära skildring av vad ett äktenskap kan göra, Mark Millar lyckades utmärkt med det i sina 12 nummer av Marvel Knights Spider-Man. Istället bodde Peter i Avengers högkvarter. Väldigt långt ifrån Spider-Mans "kärna".

Det är ju bara några exempel, men jag skulle gärna se en reboot hos Marvel, vilket inte lär ske. Just vad gäller Spider-Man kan jag ju läsa drygt 80 nummer av Ultimate Spider-Man och glömma bort resten, men samtidigt känns väldigt mycket av vad Marvel gör platt och "fel" nu.

InläggPostat: ons 11 apr 2012, 20:24 
Mint
Användarvisningsbild

Jag köper klassiskt material främst, trots allt hade en hel del bra bakom sig, emn so msagt nu är nu och sånna som jag hjälper dem inte då ja gbar handlar nåt nyt Marvel när "rätt" författare skrivit materialet eller om det i princip är orelaterat till events osv.

Jag är helt enkelt inet längre intresserad av alla vinklingar och alla 2 år långa events som på slutet käns som man läst förr med då i säg 6-10 nummer max och det var bättre den gången.

Typ AHA! de var aliens som poserade som figurerna, vad genuint och nytänkande på...........60-talet.

InläggPostat: ons 11 apr 2012, 20:33 
Very Fine
Användarvisningsbild

Jag tycker inte alltid att det måste vara nya idéer heller, men jag förstår vad du menar. Secret Invasion var en häftig idé, men utförandet var riktigt tråkig tyvärr. Ibland är det till och med bra med lite "back to basics", Daredevil som jag tjatar så mycket om är ett bra exempel på det. Millars MK Spider-Man ett annat. Sen är det så fruktansvärt tjatigt med alla dessa events nu, dels är man ju trött på det och dels trasar de sönder de titlar man följer. Jag började till exempel läsa och faktiskt gilla Wolverine and the X-Men, men nu lär man ju inte kunna läsa den utan att ha läst A vs. X.

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 01:54 
Fine
Användarvisningsbild

Var negativ själv i början, mot idéen att dom två universan skulle mötas, men sen kom jag på att jag mest bara hängde på hela gäng-grejen som är online, där folk har hakat upp sig på Joe Quesadas idéer för 10 (TIO!) år sen.

Nu tycker jag det är en bra idé, och jag ser fram emot att få se Spider-man möta sin yngre ersättare. =)

Hade dock varit kul om dom fick med några fler Spidey-varianter på tåget dock, som typ Spidde 2099, hade varit kul det med.

Här har vi omslagen:

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=38079

Bild
Bild

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 02:28 
Mint
Användarvisningsbild

Fult omslag imo, ser ju inte värst bra ut direkt, mer konstigt, men det är väl inne nu kanske.

ÄR man rejält utråkad och älskar Marvel kanske det är nåt, annars käns det vä mest som att intresset av det här nu borde var lågt, som nån skrev Ultimate grejorna har spelat ut sin roll, det blev bar baha av allt till slut.

Men ok det höll ju längre än New Universe iaf hehe.

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 08:56 
Very Fine
Användarvisningsbild

Det känns som att Ultimate-serierna helt ballade ur i och med Ultimatum, där folk dog som flugor. Sen dess har det bara varit desperata rop på uppmärksamhet. Jag är inte särskilt intresserad av det här, mest för att jag inte bryr mig om Miles Morales och att jag är så trött på Bendis.

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 10:41 
Very Fine
Användarvisningsbild

Jag tycker att Miles Morales är rätt intressant, jag har läst alla numren prenumerar på tidningen. Men en cross-over. Äsch jag vet inte, men jag köper väl tidningen. Jag läste det första numret av Scarlet-Spider på min ipad, den var riktigt bra. Jag skall börja prenumerera på den tidning också om det går.

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 12:26 
Mint
Användarvisningsbild

Predabot skrev:
Hade dock varit kul om dom fick med några fler Spidey-varianter på tåget dock, som typ Spidde 2099, hade varit kul det med.

Det gavs ju annars ut en 616/ 2099-team-up när det begav sig...

InläggPostat: lör 14 apr 2012, 15:23 
Very Fine
Användarvisningsbild

Scarlet Spider läser jag också, gillar den! Sen är det den lilla crossovern "the Omega effect" med DD, Spider-Man och Puh-Nisse klart lovande också.

Men Ultimate Spider-Man? Näej.

InläggPostat: mån 16 apr 2012, 10:06 
Fine

Minns för ett antal år sedan så sa Marvel att de inte skulle göra crossovers mellan vanliga Marvel och Ultimate universumet. Tror att någon t om kommenterade att det hade känts "för mycket som DC" att göra så. Men det här väl bara ett av de väldigt många exemplen man kan ta hur DC och Marvel ofta gör "exakt samma saker".

InläggPostat: mån 16 apr 2012, 19:00 
Very Fine
Användarvisningsbild

Fast jag tycker inte DC är så galna i events som Marvel är nu. Tycker DC har utvecklingen och idéerna just nu.

InläggPostat: tis 17 apr 2012, 10:18 
Fine

De har ju dragit verkligen ner på Event-grejen efter Flashpoint, men sen är ju "The New 52" ett event också, att man rebootar hela universumet.

Menar bara att det där att hjältar från olika universum möts är ju något som DC gjort "några" gånger under sin historia [;)]

InläggPostat: ons 18 apr 2012, 01:04 
Mint
Användarvisningsbild

Tänk när de mötte DC vs Marvel där vilket tjafs det var, en del saker blev inställda tom, faktikst mot vad ni tror främst för Marvels problem med det hela.

Sen hade de ju Amalgamgrejen ette tag, inget vidare dock.

DC har gjort crossovers ofta mellan världar före 85 hade de ju sina Earth 1 och 2 där ramlade ju JSA igenom ibland tex.

Men sen blev det ju bara en värld ett långt tag och inga sånna crossovers finns då, sen kom Wildstorm in i ägorna och då gjorde en del crossover mellan dessa.

Så hmmmmm nej jag kan inte säga att det varit nåt extremt mycket egentligen, iaf inget som man stört sig över då man inte behövt läsa det, å andra sidan är det väl samma sak här.

Marvel har främst problem med just MU616 som Moore döpte det till, det är svårt helt enkelt att se nyktert på det tat FF åkte ut i rymden och blev de första superhjältara för typ max 15 år sen och egentligen är det 50 år sen, att försöka hålla den stilen med sliding timescale gör att iaf jag skakar på huvet och ignorerar det bara.

Extremare crossovers mellan världar fanns i The Exiles som var en bra serie, där for de förbi även 616 flera ggr och vi träffar på många varianter av figurerna, den första Sabretooth jag nånsin gillat tex har en stor del i serien.

Var bra ända till Claremont klev in och roddade då sjönk det och dog fort.

Lite trist faktikst jag gillade att det var helt utan bindning.

Marvel är mycket frö alla ägg i en korg och det har inte gjort dem till de som förekommer i hyllorna mest, man har bar köpt en del MAX titlar och Daredevil och sånt som Busiek eller Brubaker skrivit och sen skitit i det mesta annat.

Dock känner jag inte så mycket för new52 heller ska erkännas, men det finns väl alltid en del jag kan läsa där med en dag, men tja 70% kan jag avfärda omedelbart, en del är tom så dåligt att det är otroligt att en editor släpper skiten, allt för att hålla exakt 52 titlar käns det som.

InläggPostat: ons 18 apr 2012, 04:45 
Very Fine
Användarvisningsbild

Tror det ligger mycket i vad du säger, marvel har blivit mer och mer som DC. De har tappat mycket av vad som fick dem att sticka ut. Med det sagt så har jag ju gått ifrån att vara en som nästan uteslutande läste Marvel till en som till kanske 90 % läser DC-titlar. Och det är mycket för att jag tycker att Marvel knappt finns längre. Det är plastigt och mindre idéer och i stort sett bara hype. Eller rättare sagt 'shock value'.

InläggPostat: fre 20 apr 2012, 11:27 
Very Fine
Användarvisningsbild

Med det sagt så var det en bra dag i onsdags, då alla nummer av Waids/Riveras/Martins Daredevil äntligen fanns att tillgå på Comixology. Jag slås fortfarande över vilka fantastiska berättare de två tecknarna är, och att vi har en lite ljusare "take" på DD känns väldigt uppfriskande. Med det sagt så är det ingen som försöker skyla över att Matts liv har varit i mångt och mycket eländigt på något sätt. Om jag bara var tvungen att välja EN Marvel-titel att följa så skulle det definitivt vara den.

InläggPostat: sön 22 apr 2012, 13:35 
Fine
Användarvisningsbild

Då blir det mer av det goda inom kort då, Kermit. För DD, Spidde och Punisher har en 3-delars mini-crossover som går just nu ( lite det stuk som Marvel introducerade på 40-talet, innan DC kom med super-ultra-jätte-storiesarna som Crisis), Omega Effect. Skriven av Mark Waid och Greg Rucka tillsammans. =)

Den kan jag rekommendera, flyter på rätt bra här faktiskt. Kontrasten mellan alla 3 hjältarna är ganska intressant. ( min förhoppning är dock att Spidde spöar Punisher i slutet)

För övrigt så kan jag lika gärna ta och rekommendera alla tidningar som jag känner är bra just nu, så får dom som är intresserade lite att ta en titt på:

Ultimate Spider-man
Ultimates
Ultimate X-men

Uncanny X-men
Wolverine and the X-men ( den här är sjukligt bra!)
Fantastic Four
FF ( future foundation)
Defenders
Invincible Iron Man
Daredevil
Avenging Spider-man
Winter Soldier

Fearless ( plocka upp i TPB, bättre än ni tror. Valkyrie från Defenders får äntligen ta så mycket plats som hon förtjänar.)

Hulk (RÖD)
Avengers vs X-men

Nu läser jag ju några till, men dom har faktiskt saggat i kvalitet... så tyvärr kan jag inte reka dom, även om jag själv tycker dom är skapliga. Men skapligt skjuter ingen hare!

Nån som läser Avengers vs X-men för övrigt? Är riktigt positivt överraskad, och tycker nog att det här är den bästa crossovern på år och dar, från både Marvel och DC.
Men så har man ju själv väntat i närapå 20 år på det här, då man blev förbannad över att originalet på 80-talet - X-men vs Avengers, i princip INTE hade nån som helst fight med Avengers med i den. M ao, det var en blindgångare.

AvX däremot är ingen blindgångare! Utan här skjuts det äntligen skarpt.

Senast redigerad av Predabot sön 22 apr 2012, 13:44, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön 22 apr 2012, 13:43 
Mint
Användarvisningsbild

Du tänker på Submariner vs Human Torch där tex?

Det är tveksamt tat säga tat inte DC hade det på 40-talet, de hadr ju JSA rätt fort, Timely var nog först med dn fighten jag nämnde men grupper med fler figurer från egna blaskor var nog DC först på, även om det inte tog så lång tid innan Timelyfigurerna allierade sig för ww2 i olika former.

Bara som kommentar.

Hur har Daredevil varit sen Brubakers tid föresten, det börjar ju komma samlingar i större format nu, är det nåt tat ha?

Punisher efter Ennis?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1685 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 85  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme