Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: sön 19 maj 2013, 02:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 354 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Värderingstråden
InläggPostat: mån 07 maj 2012, 01:05 
Mint
Användarvisningsbild

Det är för sent, jag kan få igen vad jag betalade nu då en bjöd 10 spänn haha.

Jag är inet girig men ogillar att ha nåt med Tradera att göra aldeles egentligen och för 10-20 spänn kan jag lika gärna ha det kvar, jag har som sagt aldrig sålt nåt där och har nolli omdömme, ja fick ett äldre konto avstängt för att jag inet använde det på flera år och ebay tog över så där rök några hundra ratings i inköp iaf.

Personligen skulle jag var mystifierad av nån med noll och inget som sätter ut saker.
Iofs finns bilder men jag skulle tro att de flesta inet vet att jag diskuterat det med er eller överhuvudatget ko0llat ev. teoretiskt värde, dvs upplagt för att bjuda snålt som fan:-)

Sen skröt jag inet heller i texten, det är negativt.

InläggPostat: mån 07 maj 2012, 02:07 
Near Mint
Användarvisningsbild

Agentum skrev:
Det är för sent, jag kan få igen vad jag betalade nu då en bjöd 10 spänn haha.

Jag är inet girig men ogillar att ha nåt med Tradera att göra aldeles egentligen och för 10-20 spänn kan jag lika gärna ha det kvar, jag har som sagt aldrig sålt nåt där och har nolli omdömme, ja fick ett äldre konto avstängt för att jag inet använde det på flera år och ebay tog över så där rök några hundra ratings i inköp iaf.

Personligen skulle jag var mystifierad av nån med noll och inget som sätter ut saker.
Iofs finns bilder men jag skulle tro att de flesta inet vet att jag diskuterat det med er eller överhuvudatget ko0llat ev. teoretiskt värde, dvs upplagt för att bjuda snålt som fan:-)

Sen skröt jag inet heller i texten, det är negativt.

"elvis saming Brombergs"? Kunde du inte åtminstone kolla en extra gång att rubriken var rättstavad? [;)]

Nåväl, den kommer nog att göra dig nöjd ändå. [:)]

InläggPostat: mån 07 maj 2012, 02:28 
Mint
Användarvisningsbild

Jajaja ett L föll bort men annars förstår de nog, jag är ju för fan bjuden hela 10 spänn så det här rullar ju på

InläggPostat: mån 07 maj 2012, 05:02 
Fine
Användarvisningsbild

Agentum skrev:
Jajaja ett L föll bort men annars förstår de nog, jag är ju för fan bjuden hela 10 spänn så det här rullar ju på

Du är bjuden mer är så. :-)

InläggPostat: fre 18 maj 2012, 23:04 
Mint
Användarvisningsbild

Jo och ni fick rätt som var positiva den gick för 640 spänn, hoppas vinnaren vill betala iaf, men hasn verkar reko om man tittar på hans poäng.

Tack för stödet och hur jag skulle göra och för de som menade att de aldrig sett nån för så lite jag trodee den kunde gå för Looding gissade ju rätt bar med sina 600 spänn, trots allt är den ju inte helt felfri.

InläggPostat: lör 26 maj 2012, 13:28 

Hej,

Vi har en 700 sidors Comics Values Annual från 1999 här i butiken. Den har visserligen ett par år på nacken men kan ju vara värt att slå i om man går på bet på nätet. Hojta till om ni vill att vi ska leta efter något eller titta förbi och bläddra i katalogen själva ;)

Vi hittade precis 11 författare i den guiden på Illustrerade klassiker som bland annat saknas i denna tråd: http://seriewikin.serieframjandet.se/in ... _Klassiker

Mvh Hampus på Serierboden

InläggPostat: lör 26 maj 2012, 15:35 
Mint
Användarvisningsbild

Om man märker att information saknas på Seriewikin är man alltid välkommen att registrera sig och skriva in den, själv.

InläggPostat: lör 11 aug 2012, 21:23 
Very Good
Användarvisningsbild

Jag sitter och trycker på amerikasnka utgåvan av Spawn #1-98 i lösnummer & "The Violator mini-series". Jag har funderingar på om jag ska sälja iväg tidningarna till någon som uppskattar dom mer för att få upp min köpbudget för andra serier.

Är det någon idé att försöka forsla iväg tidningarna inrikes eller borde man bepröva Ebay och sälja dom utrikes? Någon somhar erfarenhet av detta?

InläggPostat: lör 11 aug 2012, 23:04 
Mint
Användarvisningsbild

Isf sälj dem utomlands, dock har de samlats sen et tbar tag ,allt som är nåt, ,ne en del vil ha originalen, och det är ju en bar serier kanske 40-50 numer iaf.

Jagf skulle dock behållit dem ett tag till, det rä inga enorma pengar men Spawn var en av de få 90-tals figurer som kan anses lyckade så att säga, det är en chansning, men åren går kanske kan de stiga i intresse, de hade en jätteupplaga tyvärr men om dina är kanske Fine iaf så fins det ett hem för dem.

De6t svåra med utrikes dvs oftast US äe ju frakten so mde nästan sliper om de köper dem hemma så frågan är svår.

Vad har du tänkty dig för dem ungefär? Även omk månag är dolarblaskor av dem så är de ju många.

InläggPostat: sön 12 aug 2012, 08:53 
Very Good
Användarvisningsbild

Agentum skrev:
Isf sälj dem utomlands, dock har de samlats sen et tbar tag ,allt som är nåt, ,ne en del vil ha originalen, och det är ju en bar serier kanske 40-50 numer iaf.

Jagf skulle dock behållit dem ett tag till, det rä inga enorma pengar men Spawn var en av de få 90-tals figurer som kan anses lyckade så att säga, det är en chansning, men åren går kanske kan de stiga i intresse, de hade en jätteupplaga tyvärr men om dina är kanske Fine iaf så fins det ett hem för dem.

De6t svåra med utrikes dvs oftast US äe ju frakten so mde nästan sliper om de köper dem hemma så frågan är svår.

Vad har du tänkty dig för dem ungefär? Även omk månag är dolarblaskor av dem så är de ju många.

Jag hade tänkt mig att få tillbaka pengarna iallafall så 1600:-, det är 16:-/tidninggen i VF-NM skick. om man kollar på Spawns värdering guide så är det inte stora pengar. Om man ska vara rättvis på pris så skulle jag säga 2-3 usd per tidning?

InläggPostat: sön 12 aug 2012, 10:27 
Mint
Användarvisningsbild

Jag tror inte riktigt du kan förvänta dig fullpris vid klumpförsäljning. [B)]

När samlingen är komplett och det inte verkar saknas strönummer kan du nog få litet mer, men det krävs en intresserad köpare.

InläggPostat: fre 17 aug 2012, 23:39 
Fair

Tja jag har några funderingar över gamla serietidningar hemma som kanske någon kan hjälpa mig att värdera:

Lisa och Sluggo Julen 1954 (NM)

Kalle Anka & C:O nr1 1955 (VF)

Samtliga Kalle Anka & C:O från 2000-2002 nr 1-52 varje år (NM förutom två som har löst mittuppslag och som annars är helt hela)

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 00:13 
Mint
Användarvisningsbild

Jag tror du ska sälja Kalle Anka-tidningarna som kompletta årgångar. De är nog inte värda mycket ändå.

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 06:05 
Near Mint
Användarvisningsbild

clasor skrev:
Tja jag har några funderingar över gamla serietidningar hemma som kanske någon kan hjälpa mig att värdera:

Lisa och Sluggo Julen 1954 (NM)

Kalle Anka & C:O nr1 1955 (VF)

Samtliga Kalle Anka & C:O från 2000-2002 nr 1-52 varje år (NM förutom två som har löst mittuppslag och som annars är helt hela)

Enl. seriekatalogen.se är dina tidningar värda:

Lisa och Sluggo Julen 1954 (NM) 800.-

Kalle Anka & C:O nr1 1955 (VF) 1000.-

Kalle Anka & C:O från 2000-2002 (NM), 10.-/st

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 08:26 
Near Mint
Användarvisningsbild

Hur säker är du på skickgraderingen? Anledningen till att jag frågar är att dina tidningar lika gärna kan vara värda en fjärdedel av vad Magnus skriver, om du är en orutinerad skickgraderare.

NM 9.4 på 50-talare är så ovanligt att det nästan tangerar Tage Danielssons monolog om Harrisburg. Jag skulle vilja se den innan jag accepterar skicket fullt ut, speciellt om jag var en spekulant.

Om tidningarna håller de skick du skriver, är du bara att gratulera. :)

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 08:31 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jag förstår din synpunkt AP4YT. Det är mycket ovanligt att vi får exakta skick när det är frågor om priser.

Det är faktiskt lättare att hitta prisguiden själv, jämfört med att gradera en tidning till NM. [V]

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 20:47 

Har ca 135 st illustrerade klassiker från 50 och 60 talet de flesta i mycket bra skick. Undrar över värdet på dessa, och om nån är intresserad att köpa dom. :roll:

Välkommen till forumet.
Sammanfogade med den befintliga tråden.
Ang köpintresse kan du skapa en tråd i avdelningen för privatannonser ifall det är aktuellt.
/Admin

InläggPostat: lör 18 aug 2012, 20:54 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jag är personligen ointresserad, men vet att det finns många samlare.

Här hittar du värderingslistor:
http://www.seriekatalogen.se/index.php?v=3778

Om du vill sälja är mitt förslag att du lägger upp en annons under Privatannonser och scannar/fotograferar lite exempelbilder så att folk kan bilda sig en uppfattning om skicket. Du behöver inte sätta ut priser, utan ta in bud.

InläggPostat: sön 19 aug 2012, 03:24 
Near Mint
Användarvisningsbild

Ang. illustrerade klassiker, senare upplagor.

APenny4YourThoughts skrev:
Här hittar du värderingslistor:
http://www.seriekatalogen.se/index.php?v=3778

Kan någon ut katalogkommitten kommentera prisnoteringarna för senare upplagor?
Tycker de ser lite skumma ut, och jag vet att det är ett pågående arbete...

InläggPostat: sön 19 aug 2012, 06:10 
Near Mint
Användarvisningsbild

Jag antar du menar parenteserna och den eventuella siffran efter. Första parentesen är, som nog de flesta förstår, vilken upplaga det handlar om. Andra parentesen är högsta siffran på utgivna Illustrerade Klassiker på omslagets baksida. Slutligen, siffran som är sist visar det förtryckta priset på tidningen. En mer utförlig beskrivning ska så småningom finnas med i katalogen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 354 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme