Fyndat på Tradera?

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av bas03 »

mithroth skrev:Gratulerar, det är ovanliga figurer. Grämer mig själv för att jag inte har haft tid till tradera den senaste tiden men jag får väl försöka ta igen det snarast [:p]


Tack :) Sköldpaddan är nog så svår för det ser ut som vilken sköldpadda som helst, är nog inte många som kopplar ihop den med Rasmus Nalle. Samma anledning till att hunden i Fragglarna är svår.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Rufus »

Jag är förvånad över att ingen mer bjöd på den här auktionen? Originalteckningar brukar ju vara populära, och här handlar det tom om en som har gjorts åt det svenska Disney-förlaget av deras dåvarande hustecknare Einar Lagerwall. Borde väl vara mer värd än 9 kr, trodde ju jag, men tydligen inte, eller?

http://gamla.tradera.com/disney-tuschte ... _252256015

Är det förresten någon som har sett den publicerad nånstans?
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Jag tror att det är kategorin som den listades i som är en viktig faktor här.
Den hade nog fått fler bud om den listats bland serier. Sedan är det kanske inget inbjudande foto eller en särskilt stor teckning.
Hur som helst: det är bara att gratulera köparen till ett fynd!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av burnout »

Läggs den i fel kategori, är risken stor att den slinker igenom utan några större bud. Det verkar ha hänt här. Där gjorde nog köparen ett fynd. Vi får se när "haddock" får hem den vad vi får för svar på hur stor/bra den är. Bara att gratulera.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Rufus »

burnout skrev: Vi får se när "haddock" får hem den vad vi får för svar på hur stor/bra den är. Bara att gratulera.


Tack! Jo, jag är nöjd. [:o)] Det är alltså jag som är haddock2. [:)] Storleken är A4 .
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av burnout »

Rufus skrev:
burnout skrev: Vi får se när "haddock" får hem den vad vi får för svar på hur stor/bra den är. Bara att gratulera.


Tack! Jo, jag är nöjd. [:o)] Det är alltså jag som är haddock2. [:)] Storleken är A4 .


Sorry, kommer inte ihåg alla som har andra alias på tradera. [:o)]
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Wildis90 »

Jag är riktigt nöjd med det här köpet! Ankor från 1949 brukar skjuta i pris (högt över mitt maxbud) men den här var jag ensam om att buda på [:o)] Dock saknas en liten bit av omslaget och ryggen är skadad, men den är i stort sett en riktigt fin tidning (tycker jag) [:p]

https://i.postimg.cc/44L88Rvj/CB612706- ... F2-D32.jpg

https://www.tradera.com/item/341521/424 ... nka-1949-4

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Agentum »

Tja nånstans ska man ju börja med, den är ju skadad en hel del men som sagt den håller väl ihop iaf.

Det börjar ju bli svårt att köpa prisvärt ens på Tradera i många fall, folk kastar pengar över saker man redan vet inte är värda det de betalar, då är man ju utskåpad.

Jag tänker inte sitta och kära pengar i sjön iaf, som tur är så är jag inte samlare utan läsare så reprinter duger åt mig, det är väl främst samlingar som givits ut förr på svenska jag kan titta efter sög Lucky Luke, Asterix tex.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av zlv »

2020 års fynd på Tradera för mig måste nog vara denna, 6 st kompletta pussel i ny skick, så för 25 sek blev jag mkt nöjd :-)
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Wakuran »

zlv skrev:2020 års fynd på Tradera för mig måste nog vara denna, 6 st kompletta pussel i ny skick, så för 25 sek blev jag mkt nöjd :-)

Antar att det inte är några samlargrejer(?...) men grattis ändå!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av zlv »

Wakuran skrev:
zlv skrev:2020 års fynd på Tradera för mig måste nog vara denna, 6 st kompletta pussel i ny skick, så för 25 sek blev jag mkt nöjd :-)

Antar att det inte är några samlargrejer(?...) men grattis ändå!

Inga direkt samlar objekt in denna lot, men om du ska köpa liknande nya idag så skulle det går på upp emot 2000 sek.

När det gäller monetärt värde är det ett 5000 bitars (inplastat/mint) från 70-talet som jag fick för 150 sek, går på 150-200 EURO på ebay.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Agentum »

Det är ett specialområde helt enkelt i Sverige är få samlare det där händer inom fler områden, dvs mycket få vet nåt om värdet öht.

Trist när man säljer men bra när man köper.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Grumme »

Här är mitt bästa Traderaköp för året: 20 volymer av Bamsebiblioteket för 259:- inklusive frakt! [|)] (Fick dessutom med en bonusvolym av Bamses bästa.)

Förklaringen är, sannolikt, att säljaren hade angivit avhämtning som enda alternativ, men när jag kontaktade honom och frågade om han kunde tänka sig att skicka ändå så svarade han ja. :-)

https://www.tradera.com/item/341216/430 ... -item-main
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Skriv svar