Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av jens-olof »

Labrador Road 26 skrev:
jens-olof skrev:Fast jag hittade "Spirou" 54-56, 58-59 och 59-60 för 249 spänn styck, och det räddade
min dag! [:o)]

Köpte du två av 59:an, är den så bra?


I 58-59 så tecknades "miniatyrerna 58/59 och i albumet 59-60 så skapades
"Skuggan av Z" 59/60, så det är två album! [:)]

Jens
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Happy Hamster skrev:Efter att ha läst dom två första numren av Somerset Holmes så tycker jag att den påminner en del om Renny Harlins film Long Kiss Godnight?
Vad tycker ni, är jag helt ute och cyklar?

Jag kan upplysa om att seriens upphovsmän delar denna åsikt... [:o)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Åh fan, där ser man. [:)]
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Denna var lite kul att få hem i dag.

Bild

Men vet man om "Hemligheten" det så blir det något helt annat med ett annat pris senare. [:o)]

Bild
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av smorkin »

APenny4YourThoughts skrev:
smorkin skrev:Skriv gärna vad du tyckte om Planetary; jag tycker den är fantastiskt bra men den är ganska speciell [:o)] Och det är en serie som gör sig förträffligt i Absolute-utgåva så jag är glad att de för en gångs skull gjorde ett nytryck av volym 1.

Du har helt rött i att det är förfärligt när de byter rygglayout mitt i en samlingsutgåva. €@&@$£^##, typ!


Jag försöker begränsa mig till en volym per dag, men det är svårt. Är halvvägs in i Book One och älskar varje sekund. Läste precis episoden där Doc Grass och Elijah har förtroliga samtal, där vissa delar är skrivna i novellform. Bländande! [8D]


Du måste också läsa "Night On Earth", Planetary/Batman-crossover som inte är med i Absolute-utgåvorna. Finns i en egen "bok" (48 sidor tror jag) men också i en TP med de andra crossover-serierna med Planetary. De andra är förglömliga, men Batman-diton är kanske min favorit av alla Planetary-serier :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Blandade godingar:

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

smorkin skrev:Du måste också läsa "Night On Earth", Planetary/Batman-crossover som inte är med i Absolute-utgåvorna. Finns i en egen "bok" (48 sidor tror jag) men också i en TP med de andra crossover-serierna med Planetary. De andra är förglömliga, men Batman-diton är kanske min favorit av alla Planetary-serier :-)


Ska absolut kolla in dem. Tack för tipset!
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Nytt:

Bild
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Jag har halkat efter på Conanfronten, dagds att lägga ett järn i elden där.

Liberty Meadows, Frank Cho gör han den ännu som strip eller är det en serietidning nu, eller har han för mycket annat d¨å han ju en så efterfrågad när det gäller brudtecknande.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Jag har halkat efter på Conanfronten, dagds att lägga ett järn i elden där.

Liberty Meadows, Frank Cho gör han den ännu som strip eller är det en serietidning nu, eller har han för mycket annat d¨å han ju en så efterfrågad när det gäller brudtecknande.

Jag tror det kan vara så att han publicerar den som stripp i egen serietidning om jag inte har fel...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Ok, jo det rä ju en variant iofs, men den var en strip ett tag mins jag.

Snjygg om än kanske inet hejdundrande bra, den karln kan teckna tycker jag, bra självdistans med.

Jag gillar honom.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Mitt roligaste paket på väldigt länge damp ner på trappan idag. Conan Vol 1 - The Frost-Giant's Daughter HC tillsammans med förstautgåvor av vol 1-3 The Chronicles of Conan. Kalasskick på alltihop, 100kr/st fraktat och klart. Julafton!

Det börjar arta sig i Conan-hyllan också. Vol. 0, 2 och 4, sen kan vi lägga den jakten åt sidan. :)

Bild


Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Jag orkade inte leta efter Conan i HC då vissa nummer verkade så svåra, så jag beslöt att samla på dem i TPB istället, trots att jag normalt är en HC-fascist. Men då har jag istället hamnat i det dilemmat att jag hittat The Jewels of Gwahlur bara i HC! Är det någon som vet om den finns som TPB? Jag kan byta mot min HC om nån vill. ;)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

captainknut skrev:Är det någon som vet om den finns som TPB? Jag kan byta mot min HC om nån vill. ;)


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1593074913
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Basse »

captainknut skrev:Nytt:

Bild


Härligt och se! Conan vol 11 vill jag också ha. Northlanders är skitbra! Om du gillar 1an så blir du tvungen att läsa 2an som jag anser är genialisk :)
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av svammelman »

burnout skrev:Denna var lite kul att få hem i dag.

Bild

Men vet man om "Hemligheten" det så blir det något helt annat med ett annat pris senare. [:o)]

Bild



Attans vilken tur du hade där ;) jag hade lagt in auktionen i min minneslista men missade den tyvär, annars skulle den blivit betydligt dyrare kan jag lova :lol:
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Som lässamlare avskyr jag ju egentligen den fula, vårdslösa redigeringen i ank-böckerna (Musse ser bättre ut), men det kändes ändå trevligt att få med sig dessa hem från en loppis idag. Det är rätt trevliga ex och de är roliga att ha i hyllan (ryggtexterna ser dock lite solblekta ut, tyvärr).
Kvinnan jag köpte dem av hade själv köpt dem nya på sjuttiotalet och därefter vårdat dem väl. Jag är alltså andra ägaren någonsin, det är lite kul.
Har ingen vidare koll på vad de här böckerna brukar säljas för, men jag betalade en hundring styck och jag antar att det var klart överkomligt.
Bild

Fick även med mig detta hem, från ett par andra säljare:
Bild
Felix-boken kostade 150:- och är tyvärr rätt sliten, den har framför allt en del fula böjningsmärken på ryggen (lyckligtvis syns de dock inte så väl då ryggen är svart).
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Erik S skrev:Som lässamlare avskyr jag ju egentligen den fula, vårdslösa redigeringen i ank-böckerna (Musse ser bättre ut), men det kändes ändå trevligt att få med sig dessa hem från en loppis idag. Det är rätt trevliga ex och de är roliga att ha i hyllan (ryggtexterna ser dock lite solblekta ut, tyvärr).
Kvinnan jag köpte dem av hade själv köpt dem nya på sjuttiotalet och därefter vårdat dem väl. Jag är alltså andra ägaren någonsin, det är lite kul.
Har ingen vidare koll på vad de här böckerna brukar säljas för, men jag betalade en hundring styck och jag antar att det var klart överkomligt.


100 kr/st är absolut riktigt billigt för dessa i hyfsat bra skick.

Erik S skrev:Fick även med mig detta hem, från ett par andra säljare:

Felix-boken kostade 150:- och är tyvärr rätt sliten, den har framför allt en del fula böjningsmärken på ryggen (lyckligtvis syns de dock inte så väl då ryggen är svart).


Det där var ett riktigt fynd! Felix-boken är mycket svår att få tag på.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Anders1 skrev:Det där var ett riktigt fynd!

Jaså, du säger det? [:)] Jag var osäker på hur det låg till med den, hade förvisso ett vagt minne av att jag sett den säljas för mycket pengar i toppskick, men hade ingen riktig koll.
Vad tror du den skulle kunna gå för på Tradera i VG-FN-skick? Jag tror inte jag tänker sälja oavsett, men kan vara kul att veta.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Erik S skrev:
Anders1 skrev:Det där var ett riktigt fynd!

Jaså, du säger det? [:)] Jag var osäker på hur det låg till med den, hade förvisso ett vagt minne av att jag sett den säljas för mycket pengar i toppskick, men hade ingen riktig koll.
Vad tror du den skulle kunna gå för på Tradera i VG-FN-skick? Jag tror inte jag tänker sälja oavsett, men kan vara kul att veta.


Vet inte. Auktioner är auktioner och det beror på hur många intresserade som ser annonsen och är med och bjuder. Men borde väl bli nånstans mellan 100-500 kr.
Skriv svar