Ja, det är absolut inget fel på Musse-pocketarna. Nu har jag tyvärr aldrig läst nr 11, så den kan jag inte uttala mig om, men jag tycker i alla fall att nr 31 (Akta ryggen, Svarte-Petter!) och nr 47 (Musse Piggs mysterier) är toppenbra (i synnerhet den sistnämnda). Nr 50 (Musse Piggs äventyr i rymden) och 53 (Musse Pigg griper in) är inte fy skam de heller.
Bland de övriga har jag favoriter som nr 12 (Farbror Joakim räddar äran), 20 (Farbror Joakims med- och motgångar), 23 (Kalle Anka i centrum) och 49 (Högt spel, farbror Joakim!) för att bara nämna några.
Ibland tycker jag tyvärr att titlarna är lite missvisande.
Farbror Joakims med- och motgångar tycker jag inte borde heta så. Det är väldigt mycket Kalle Anka och faktiskt ett par Musse Pigg-serier i den.
Och
Kalle Anka i centrum är ju lite galet på en pocket som mest handlar om farbror Joakim.
Man borde ha behållit de italienska omslagen, vilket gäller många fler nummer, och kommit på bättre titlar. Ofta har man blandat omslag hej vilt. Omslaget till
Kalle Anka i centrum hör egentligen till den pocket som på svenska heter
Kalle Anka vågar livet (nr 10). Den pocket som här kallas
Farbror Joakims med- och motgångar har i Italien det omslag som används till den svenska pocket nr 27 (
Kalle Ankas vilda äventyr).
PatrikJohansson skrev:
Jag tycker också nr 11 är den klart bästa pocketen med Musse även om tecknaren i "Musse Pigg och den svarta hummern" är bedrövlig.
Tycker du det? Det skall vara Massimo De Vita, och enligt mig är det inget fel på hans sätt att teckna Musse (eller teckna över huvud taget).